deling af internet mellem win 2000 0g win ~
Fra : Stig Borgstrøm

Dato : 04-04-01 16:32

Har lige et lille problem med dette..

Jeg har god forbindelse i netværket, men kan ikke få win 98 SE med på
nettet. Jeg har delt internetforbindelsen i win 2000. Når jeg gør det samme
i win 98 internetbrowseren IE5.5 i LAN forbindelse(med flueben osv, og jeg
skal indsætte netkortets navn (som jo selv kommer op i boxen) siger den
dumme maskine " du skal vælge det kort du vil bruge til din
internetforbindelse" Men det er jo det jeg lige har gjort...
men jeg får bare ikke lov til at gemme indstillingen.

Hvad gør jeg, eller er der andre måder at gøre det på.

Jeg får ADSL med dynamisk IP inden for kort tid, så jeg vil meget gerne have
det til at køre inden da.

hilsen

Stig

Fra : Martin Jensen

Dato : 06-04-01 10:17

For mig lyder det som om du prøver at dele forbindelsen på begge maskiner?

Hvis dette er tilfældet er det ikke den rigtige fremgangsmåde - det er kun
den ene PC (den med internetforbindelse) hvorpå der skal deles - i dit
tilfælde på win2000 maskinen.

Se mere her: http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=inetshare

/Martin

Fra : Stig Borgstrøm

Dato : 07-04-01 08:31

skal begge maskiner ikke stå til "deling af internet" ??
Det virker endnu ikke. Jeg glemte at sige, at jeg bruger NTFS til win 2000,
og fat 32 til win98. Det kunne måske have noget med sagen at gøre. I så fald
findes der et program som kan bruges ???

hilsen
Stig

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 07-04-01 11:06

"Stig Borgstrøm" <stigb@post1.tele.dk> writes:

>skal begge maskiner ikke stå til "deling af internet" ??

Nej kun maskinen, der er forbundet til internet. Den anden maskine
skal sættes op til at bruge den første som gateway.

>Det virker endnu ikke. Jeg glemte at sige, at jeg bruger NTFS til win 2000,
>og fat 32 til win98. Det kunne måske have noget med sagen at gøre. I så fald
>findes der et program som kan bruges ???

Filsystemerne har absolut ingen betydning i denne forbindelse.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>