MS Windows
briani 27239
pagefile
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-08-03 10:01

Hej

Hvordan er det nu lige man ændre lidt på pagefilen, så den ikke fylder 1,6GB
?

Jeg har 1GB ram, og har jo nok ikke så meget brug for pagefilen, selvom den
bliver størrer og størrere jo flere ram??

Hvad er de bedste instillinger i mit tilfælge?

Fra : hcma

Dato : 09-08-03 10:59

> [...]
den
> bliver størrer og størrere jo flere ram??
>
> Hvad er de bedste instillinger i mit tilfælge?

Kontrolpanel ->System ->Fanebladet Avanceret og derunder Ydeevne
Indstillinger ->Fanebladet Avanceret ->Virtuel hukommelse -> skift.
Jeg har 512mb ram og en sidefil på 850 mb som min/max, men det er yderst
sjældent at sidefilen benyttes. Man plejer som tommelfingerregel at sige at
sidefilen skal være ca. 2 x fysiske ram, men jo flere ram, jo større chance
er der jo for at man ikke får brug for sidefilen.
m v h
HC