MS Windows
briani 27239
Ur på XP ???
Fra : ll

Dato : 07-08-03 17:58

Hej Alle kloge hoveder )

Jeg har en pc AMD 500 mhz AT, hvor der er installeret XP på og det kører
fint, men det gør uret ikke, hver gang jeg lukker Windows og åbner det måske
5 timer senere, så står uret fast på det tidspunkt da jeg lukkede for den,
men kører bare videre med 5 timers forsinkelse. Hvad er problemet ?? (Jeg
har skiftet batteriet, så det er jo ikke det.)

Venter spændt på svar, Jesper

Fra : Leo E

Dato : 08-08-03 07:11

"ll" <ll@ee.dk> wrote in message news:<3f32852c$0$32465$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> men kører bare videre med 5 timers forsinkelse. Hvad er problemet ?? (Jeg
> har skiftet batteriet, så det er jo ikke det.)

Prøv det her: www.freewarehome.com/Business_and_Productivity/Date_and_Time_Management/Time_Synchronizers_t.html
Hilsen: Leo

Fra : Morten Bøgeholm Niel~

Dato : 08-08-03 09:13

"Leo E" <le01@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "ll" <ll@ee.dk> wrote in message

> [...]

Hvorfor putte noget ind på maskinen den allerede har i forvejen?

Der er et hav af tidsservere på nettet, for at synke med f.eks. TDC gør du
følgende i en kommandoprompt (win 2K/XP):

net time /setsntp:"ntp1.tele.dk ntp2.tele.dk"

Check dine indstillinger således:

net time /querysntp

--
Mvh Morten