MS Windows
briani 27239
Rename...
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-08-03 20:49

Heps!

Jeg skal have omdøbt en del filer.

Fra:
IMG1234.jpg
IMG1235.jpg
IMG1236.jpg

Til:
thumb_IMG1234.jpg
thumb_IMG1235.jpg
thumb_IMG1236.jpg

Hvis jeg gør sådan: "ren *.* thumb_*.*" - så bliver resultatet:
thumb_4.jpg
thumb_5.jpg
thumb_6.jpg

Hvordan gør jeg?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-08-03 21:15

Lasse Hedegaard skrev:

>Jeg skal have omdøbt en del filer.

Og det blev gjort med dette program:

http://www.nerdgeneration.com/info.php?item=The%20Rename%20Program%20v1.0.3.exe

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 03-08-03 21:25

Lasse Hedegaard wrote:
> Hvis jeg gør sådan: "ren *.* thumb_*.*" - så bliver resultatet:

Har du prøvet "ren *.* thump_IMG123*.*" ?

DOS er jo så dejlig dum, at den skal have alt ind med skeer

mvh
Henning

Fra : Calle.

Dato : 03-08-03 21:53

Henning Præstegaard wrote:

> Har du prøvet "ren *.* thump_IMG123*.*" ?

Sådan ville jeg også have gjort det.
--
Calle

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-08-03 22:00

Henning Præstegaard skrev:

>Har du prøvet "ren *.* thump_IMG123*.*" ?

Jeg burde have skrevet det - men jeg har MANGE filer (533), fra
IMG_1225.jpg til IMG_1901.jpg - så den dur ikke.

Desuden ville den kommando du skriver resultere med 3 filer med samme
navn (ved de 3 filnavne jeg skrev).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-08-03 21:56

Lasse Hedegaard wrote:
> Hvordan gør jeg?

IrfanView er let og enkelt. Find den på download.com...

--
Martin K

Fra : Calle.

Dato : 03-08-03 21:56

Martin Kirschmeyer wrote:

> IrfanView er let og enkelt. Find den på download.com...
Ja det er er rigtig godt program, som kan lidt af hvert.
--
Calle

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-08-03 22:01

Martin Kirschmeyer skrev:

>IrfanView er let og enkelt. Find den på download.com...

Brug jeg også tit (så sent som idag, til at resize de billeder jeg
skal omdøbe), men jeg kunne dælme ikke finde ud af hvordan jeg kunne
få indsat noget foran alle filnavne. Når jeg tager et kig på det igen,
så kan jeg godt se, at det kunne det let klare :-|

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-08-03 22:27

On Sun, 03 Aug 2003 21:49:13 +0200, Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
> Til:
> thumb_IMG1234.jpg
>
> Hvis jeg gør sådan: "ren *.* thumb_*.*" - så bliver resultatet:

Skal det være med DOS komandoer?

Hvis du lige havde TotalCommander http://www.ghisler.com/ ved hånden, var
det hurtigt overstået.

Markér filerne, tryk Ctrl + T og skriv så thumb_ foran navnet [N].

Trykker du F1 mens Multi-Rename Tool er åbent kommer der en ganske god
forklaring på de forskellige muligheder.

--
Lars

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-08-03 23:45

Lars Jørgensen skrev:

>Skal det være med DOS komandoer?

Ikke nødvendigvis.

>Hvis du lige havde TotalCommander http://www.ghisler.com/ ved hånden, var
>det hurtigt overstået.

Hehe, nu bliver det næsten åndsvagt det her. Jeg er meget flittig
bruger af TC, og jeg kan se, at det kan også klare det (ud over
IrfanView som jeg også bruger meget).

Well, problemet er løst, og den CD jeg skulle lave med billeder er
brændt - nu skal der bare laves 80 kopier

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bertel Brander

Dato : 03-08-03 22:47

Lasse Hedegaard wrote:
> Heps!
>
> Jeg skal have omdøbt en del filer.
>
> Fra:
> IMG1234.jpg
> IMG1235.jpg
> IMG1236.jpg
>
> Til:
> thumb_IMG1234.jpg
> thumb_IMG1235.jpg
> thumb_IMG1236.jpg
>
> Hvis jeg gør sådan: "ren *.* thumb_*.*" - så bliver resultatet:
> thumb_4.jpg
> thumb_5.jpg
> thumb_6.jpg
>
> Hvordan gør jeg?

I NT/2000/XP kan du bruge følgende simple kommando:

for /F %I in ('dir /B /A-D *.jpg') do @ren %I thumb_%I

/b

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-03 23:28

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message
> I NT/2000/XP kan du bruge følgende simple kommando:
>
> for /F %I in ('dir /B /A-D *.jpg') do @ren %I thumb_%I

simple?

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> www.DontDoIt.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-08-03 21:27

Bertel Brander wrote:

> I NT/2000/XP kan du bruge følgende simple kommando:
>
> for /F %I in ('dir /B /A-D *.jpg') do @ren %I thumb_%I

Er du sikker på den?
Jeg prøvede noget i samme stil med

for %%F in (*.jpg) do (
REN %%F thumb_%%F
)

Men der fangede den nogle af filerne dobbelt så jeg fik nogle
thumb_thumb_ navne på et par stykker.

/Robert