Windows XP SP1 og EAP-MD5 ?
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-08-03 18:46

Hej.

Jeg skal have sat den trådløse klient i XP til at autenticitere mod en
ZyXEL 650HW-31 trådløs router, over EAP-MD5.

Kan det passe, at dette ikke understøttes af Windows XP (SP1)?

Henrik

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 11-08-03 08:15

Hejsa

Der er jo selvf kun MS-PEAP der er understøttet.
Du kan evt se lidt på http://www.funk.com
De har en Client der hedder Odessey Ver 2.2 - Den kan det hele.

Mvh
Martin Bilgrav

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-08-03 09:15

>Der er jo selvf kun MS-PEAP der er understøttet.
>Du kan evt se lidt på http://www.funk.com
>De har en Client der hedder Odessey Ver 2.2 - Den kan det hele.
[..]

Ok. Den ser rimelig ok ud; Odyssey.

Jeg satte routeren til at køre mac-filter, wep og skjult essid.

Intet problem at få det til at virke med windows-klienten.

Jeg aktiverer 802.1x godkendelse (som sagt understøtter routeren kun
eap-md5).

Herefter installerer jeg Odyssey, sætter den op til wep, essid og
802.1x godkeldelse vha. eap-md5. det spiller, men kun lige indtil jeg
genstarter maskinen.

Windows-klienten står, som om der ingen forbindelse er - og odyssey
siger "adapter not present".

Det er rimelig underligt, fordi jeg kan lave et scan i Odyssey så den
finder den trådløse forbindelse - og ligeledes kan Network Stumbler
også sagtens se et trådløst netværk.

Har du prøvet at sætte Odyssey op? Ved evt. hvad jeg kan have gjort
galt? Foreslag? Jeg kan kun få det til at virke ved ikke at bruge
802.1x godkendelse fra på routeren, disable Odyssey og aktivere
windows-klienten igen. :(

Henrik

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 21-08-03 21:35

HEjsa

hvilket netkort har du ?
hvilke protokoller har du bundet hertil ? (se i prop for netkort)

Jeg har set af Intel netkort har problemer med proset og de seneste drivers.
Prøv evt at slå de andre protokoller fra

Er du localadmin ?

MVh
Martin

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 22-08-03 00:19

>hvilket netkort har du ?
[...]

Intel PRO/Wireless LAN PC Card 2011B

>hvilke protokoller har du bundet hertil ? (se i prop for netkort)
[...]

Kun TCP/IP ?

Det er under egenskaber for WLAN-forbindelsen. Under egenskaber for
kortet er der kun 3 faner; Generelt, Driver og Ressurcer.

>Jeg har set af Intel netkort har problemer med proset og de seneste drivers.
>Prøv evt at slå de andre protokoller fra
[...]

Proset? Andre protokoller?

>Er du localadmin ?
[...]

Jeg er monsteradm - der er kun mig, der bruger det. :)

Jeg har lige hentet AEGIS-klienten fra Intels side - det fungerer fint
Funk support foreslog også at problemet ligger i Intels driver og at
jeg skulle prøve kortet i en anden maskine og evt. et andet OS.
Menææ.. :)

Henrik

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 22-08-03 12:31

Hejsa

Jeg har selv et sådant kort kørende med Funk !!
Du skal prøve at afinstallere drivere, Intel ProSet-II osv. (fjenre inf
filer under INF dir)
Slukke services i Services....
Hent så den seneste driver, og instalere kun den.

Det virker fint nok - Det er din installation den er galt med.

Meetinghouse's AEGIS virker også, men jeg syntes at Funks er bedre på flere
områder.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 22-08-03 14:41

> [...]
>filer under INF dir)
>Slukke services i Services....
>Hent så den seneste driver, og instalere kun den.

Jeg er ikke klar over hvilke services du mener - men jeg har allerede
geninstalleret driverne.

Til gengæld virkede det at afinstallere driveren og fjerne de
tilhørende inf-filer fra windows\inf og herefter installere den
seneste driver!

Nej, hvor lækkert! Weee!

>Meetinghouse's AEGIS virker også, men jeg syntes at Funks er bedre på flere
>områder.
[...]

Helt sikkert. Jeg foretrækker også Odyssey - specielt nu, hvor det
virker!

MVH
Henrik