Problem med trådløst netwærk
Fra : Jannie & Søren Krist~

Dato : 08-08-03 19:08

Hej

Jeg har en Zyxel 650HW router (trådløs) og et Zyxel ZyAir B-100 trådløst
netkort. Det har virket rigtig godt men pludselig virker det ikke længere.
Computeren viser god signalstyrke men jeg kan kun surfe på internettet i få
minutter. Herefter viser den stadig god signalstyrke men jeg kan ikke
længere bruge internettet. Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal
gøre?

mvh
Søren

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-08-03 19:26

> [...]
>minutter. Herefter viser den stadig god signalstyrke men jeg kan ikke
>længere bruge internettet. Er der nogen som har en ide til hvad jeg skal
[...]

Har du forsøgt at slukke og tænde routeren?

Har du evt. forsøgt at nulstille routeren?

Har du afprøvet netværket med en anden trådløs klient, eller afprøvet
klienten på en anden router / et andet access point?

Henrik

Fra : Jannie & Søren Krist~

Dato : 08-08-03 20:25

Ja jeg har prøvet at slukke og tænde routeren. Jeg har også prøvet at
resette den men uden held.

Jeg har prøvet at afinstallere netkortet og installere det igen, også uden
held

Nu har jeg lige prøvet at skifte til det andet pcmcia men det bliver det
heller ikke bedre af.

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-08-03 20:42

> [...]
>held
>
>Nu har jeg lige prøvet at skifte til det andet pcmcia men det bliver det
[...]

Øv ... Mon det kunne hjælpe med ny firmware?

Henrik

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 08-08-03 22:24

> [...]
>held
>
>Nu har jeg lige prøvet at skifte til det andet pcmcia men det bliver det
[...]

Måske har naboen fået trådløst netværk også?

prøv evt. at logge ind på routeren vha. telnet og gå i menu

24 -> 8

og skriv:

   wlan scan
   wlan chid n (n er det kanal nummer, som routeren foreslår)
   wlan save
   exit

og så menu 99 ...

inden "exit" _kan_ det være nødvendigt med "wlan reset" for at få
wlan'et op at køre igen.

/Henrik

Fra : Jannie & Søren Krist~

Dato : 10-08-03 18:51

ja jg tror faktisk at naboen har fået trådløst for når jeg slukker routeren
fanger den bærbare et trådløst netværk dog med et meget svagt signal (tyder
på at det er en nabo). Kan man gøre så de ikke generer hinanden?

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 10-08-03 19:24

> [...]
>fanger den bærbare et trådløst netværk dog med et meget svagt signal (tyder
>på at det er en nabo). Kan man gøre så de ikke generer hinanden?

Ja, ved at skifte kanal på routerens trådløse del, som beskrevet i den
post du lige svarede på. :)

/Henrik

Fra : Jannie & Søren Krist~

Dato : 10-08-03 19:45

Ups, sorry!
Det prøver jeg så.

Fra : Jannie & Søren Krist~

Dato : 12-08-03 16:30

Det virkede med ny kanal, men også at ændre navnet på forbindelsen så de
ikke hed "wireless" begge to. Tak for hjælpen!

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 12-08-03 21:40

>Det virkede med ny kanal, men også at ændre navnet på forbindelsen så de
>ikke hed "wireless" begge to. Tak for hjælpen!
[...]

Fedt at i fik det til at du.

Velbekomme.

Henrik