Skifte brugernavn og adgangskode
Fra : allan

Dato : 08-08-03 20:03

På dette link kan man se et script til password protection..Ok
men hvordan skifter jeg brugernavn og adgangskode fra ph5 / lampe
til hvad jeg nu vil vælge?

http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 20:18

"allan" <a.ellegaard@fald.dk> wrote in message
> På dette link kan man se et script til password protection..Ok
> men hvordan skifter jeg brugernavn og adgangskode fra ph5 / lampe
> til hvad jeg nu vil vælge?
>
> http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/

Det er måske lidt svært at se.

Men du tildeler egenligt ikke brugernavne og kodeord ud.

Hvis din side som du gerne vil have beskyttet af scriptet hedder
'minside.htm er dit brugernavn og kodeord; min / side

Prøv selv på http://www.html.dk/scripts/javascript/00007/eksempel.asp at
skrive:

tes - som brugernavn og
ttest - som kodeord.

det virker også. Fordi den beskyttede fil hedder testtest.htm

Du kunne også skrive

esttest

Ville også virke.

Håber det hjalp dig.

mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : allan

Dato : 08-08-03 20:34

Tak for det, Det er da ikke en særlig sikker måde at beskytte på, men det
går nok, det skal det, da der ikke er asp eller php på serveren.

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 21:00

> Tak for det, Det er da ikke en særlig sikker måde at beskytte på, men det
> går nok, det skal det, da der ikke er asp eller php på serveren.

Må indrømme at det lige tog mig 2 minutter at gennemskue ideén.
Indtil jeg læste hjælpeteksten fra HTML.dk af forstod jeg først hvordan det
fungerede.

Det er vel rimelig sikkert.
Hvis du har en side kaldet: L7ad2h8Dwe.htm er der nok ikke nogen der gætter
det

Hvis det skulle holdes simpelt havde jeg nok brugt et javascript.

Mvh
FB

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-08-03 23:03

allan <a.ellegaard@fald.dk> writes:

> Tak for det, Det er da ikke en særlig sikker måde at beskytte på, men det
> går nok, det skal det, da der ikke er asp eller php på serveren.

Hvorfor er den ikke sikker?

Den eneste måde at finde filen på er at kende dens navn.
Der er ikke nogen nem måde at gætte navnet på ud fra den tilgængelige
information (siden der spørger om password).

Det er lidt underligt at den spørger efter *både* brugernavn og
password, og så sætter den dem bare sammen alligevel. Den kunne nøjes
med at spørge efter password.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-03 23:09

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message
> Det er lidt underligt at den spørger efter *både* brugernavn og
> password, og så sætter den dem bare sammen alligevel. Den kunne nøjes
> med at spørge efter password.

Det kan man så let selv lave om.
Hvis du prøver at skrive testtest i brugernavn på HTML.dk's eksempel virker
det også, som du selv skriver.
Er vel bare at fjerne den ene boks.

Mvh
FB

Fra : Benny Nissen

Dato : 09-08-03 00:02

> Hvorfor er den ikke sikker?
>
> Den eneste måde at finde filen på er at kende dens navn.

Man kunne vel forestille sig en (verden uden EkstraBladet søgerobot der
på et tidspunkt fandt siden. Så linker den jo direkte til siden.

--
Benny Nissen

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 00:12

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message

> Man kunne vel forestille sig en (verden uden EkstraBladet søgerobot
der
> på et tidspunkt fandt siden. Så linker den jo direkte til siden.

Kunne robots.txt ikke kunne klare det?

mvh
FB

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 09-08-03 00:43

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> writes:

> Man kunne vel forestille sig en (verden uden EkstraBladet søgerobot der
> på et tidspunkt fandt siden. Så linker den jo direkte til siden.

Ikke hvis der ikke er links til siden. Hvis det eneste link i verden er
det indirekte der kommer når man skriver navnet på password-siden, så
kan ingen søgerobot finde siden.

Det er dog rigtigt, at der ikke er noget der forhindrer folk i at lave
et link til siden, når først de er kommet igennem. Det link kræver
ingen password. Det ville en søgerobot kunne finde (og robots.txt vil
måske være en løsning).

På den anden side er der heller ikke noget der forhindrer folk i at
lægge et password ud på nettet, og så er det næsten det samme.

/L

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 00:45

> På den anden side er der heller ikke noget der forhindrer folk i at
> lægge et password ud på nettet, og så er det næsten det samme.

Sad og tænkte på. Hvis den beskyttede side indeholdte nogle oplysninger som
kun én person skulle bruge.
Så er det password fis unødvendigt.

At man skal huske at går herind;

www.domæne.dk/admin.htm
og så skal skrive;

admin / 1234

eller bare går direkte;

www.domæne.dk/admin1234.htm

giver det samme.

Gad vide om man ikke blev træt af at skulle indtaste kodeord hver gang når
ens browser alligevel kan huske den direkte sti?
Så hvis det er til én person der skal gemme oplysninger virker password
scriptet kun psykisk.

Mvh
FB

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 21:12

On Sat, 9 Aug 2003 01:44:42 +0200, "FB" <.> wrote:

> www.domæne.dk/admin1234.htm

Ja, eller bare :

www.domæne.dk/admin1234/

og så er det bare at ændre mappenavnet en gang imellem ...

--

find clausen
www.photopress.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 09-08-03 01:07

> Ikke hvis der ikke er links til siden. Hvis det eneste link i verden er
> det indirekte der kommer når man skriver navnet på password-siden, så
> kan ingen søgerobot finde siden.

Man kan vel sagtens forestille sig nogle (mindre fine) robotter lede efter
links o.s.v. i diverse log-filer fra servere, proxy'er o.s.v.
Hvis siden så bliver besøgt gennem en eller anden form for proxy vil linket
ligge i log-filen over besøgte sider.

--
Benny Nissen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 09-08-03 20:27

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> Ikke hvis der ikke er links til siden. Hvis det eneste link i verden er
> det indirekte der kommer når man skriver navnet på password-siden, så
> kan ingen søgerobot finde siden.

Der er projekter igang hvor man kan installere et program på sin
maskine... og så lister den alle de sites man går ind på i søgerobotten...

Derved kan der alligvel sagnes komme links ud..

mvh
Johan