Email vaildering (igen)
Fra : Dcasso

Dato : 06-08-03 19:55

Hej

Jeg har set et par af de script der bruges til email validering
herinde, men bliver alligevel nødt til at spørge.

Jeg sidder i en situation, hvor jeg får en masse mennesker til at
bruge en form i en dag og de kommer fra hele europa (og muligvis også
andre steder fra).

Jeg skal derfor bruge en validering der kan bruges til alle mystiske
adresser, dvs. den skal være meget generel.

Vil det ikke være sikkert med en: min 1 tegn foran @, så @, så min 1
tegn, et punktum og min. 1 tegn derefter.

Eller kan denne forbedres.

Til sidst, vil en være så venlig at omskrive det til et
javascriptkodestump, for lige præcis de tests jeg har set, fatter jeg
intet af :)

Mvh
Dennis

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-08-03 20:29

Dcasso <ikke@oplyst_pga_spam.dk> writes:

> Jeg skal derfor bruge en validering der kan bruges til alle mystiske
> adresser, dvs. den skal være meget generel.

Der er ikke nogen test der kan tjekke om en adresse er lovlig uden at
forsøge at sende til den. De fejl du vil kunne fange med dit forslag,
er så simple at de sikkert ikke vil ske (glemme snabel-a og punktum).

Jeg tror det vil være meget sikrere at bede folk om at skrive den to
gange, og så tjekke at de skrev det samme begge gange. Det vil fange
flere fejl end at se på strukturen af adressen.

/L

Fra : Benny Nissen

Dato : 06-08-03 21:30

> [...]
> gange, og så tjekke at de skrev det samme begge gange. Det vil fange
> flere fejl end at se på strukturen af adressen.

Er der nogen der gør det ?
Jeg markerer bare første felt CTRL-C, CTRL-V i næste felt (copy & paste).
Gider sgu' ikke skrive min adresse to gange.

--
Benny Nissen

Fra : Dcasso

Dato : 06-08-03 23:51

>Er der nogen der gør det ?
>Jeg markerer bare første felt CTRL-C, CTRL-V i næste felt (copy & paste).
>Gider sgu' ikke skrive min adresse to gange.

Jeg selv gør det samme :) Men okay, de fleste af brugerne er ikke de
mest vidende om internettet.

Tror dog en grundlæggende validering kan tage det værste. Resten må
være op til brugeren selv.

Dennis