/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Så vandt TDC over Tele2
Fra : Mugge


Dato : 06-08-03 10:38

Så fik TDC mig tilbage i folden igen efter at jeg tilmeldte mig hos Tele2 i
juni efter deres kampagne.

Status i dag er at jeg har haft en del udgifter til Tele2's hotline (10 min.
ventetid i snit), TDC var så "venlige" at lade mit nuværende abo. køre, så
jeg har ikke på noget tidspunkt været uden forbindelse, men i dag fik jeg så
en ekstra regning fra TDC på leje af router, og da Tele2 stadig ikke kunne
fortælle mig om en konvertering, opsagde jeg i dag min tilmeldelse hos
Tele2, og fortsætter herefter med mit nuværende abo. hos TDC.

Hvem der har skylden for den manglende konvertering, er mig fuldstændig
underordnet, idet pengene fosser ud af mine lommer uden at jeg har fået
noget for dem, så her bliver der sat punktum for mit vedkommende.

mvh Mugge,
der stadig har bevaret sit gode sommerhumør.



 
 
Ukendt (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-08-03 11:39


Mugge skrev:
> Så fik TDC mig tilbage i folden igen efter at jeg tilmeldte mig hos
> Tele2 i juni efter deres kampagne.
>
> Status i dag er at jeg har haft en del udgifter til Tele2's hotline
> (10 min. ventetid i snit), TDC var så "venlige" at lade mit nuværende
> abo. køre, så jeg har ikke på noget tidspunkt været uden forbindelse,
> men i dag fik jeg så en ekstra regning fra TDC på leje af router, og
> da Tele2 stadig ikke kunne fortælle mig om en konvertering, opsagde
> jeg i dag min tilmeldelse hos Tele2, og fortsætter herefter med mit
> nuværende abo. hos TDC.


Hvordan kan du få en ekstra regning på routeren, det normale
ville vel være at regnskabet blev gjort op den dag dit abb. ophører
hos TDC. (Hvis du havde skiftet til Tele2).

Husk at opsigelsen skal ske skriftlig, ellers vil du nok ikke blive
"løst" fra din skriftlige tilmelding til Tele2. De skriver også at man
kan forvente en opkrævning på kr. 500,- for opsigelsen, men det
kan nu ikke være deres faktiske udgifter, så bliver jeg pålagt et
sådant gebyr vil jeg anke deres påkrav.

Jeg har selv lige (i mandags) opsagt min tilmelding til Tele2, men
i dag modtog jeg brev fra TCD om omkonverteringen er planlagt
til d. 2. september.......men jeg vil *beholde TDC*



--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Find den rigtige ng her: http://www.usenet.dk/grupper.pl


Morten Bjergstrøm (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 06-08-03 11:47

"Gevaldi" <georg_valdi (at) hotmail.com> skrev:

> Husk at opsigelsen skal ske skriftlig, ellers vil du nok ikke
> blive "løst" fra din skriftlige tilmelding til Tele2. De skriver
> også at man kan forvente en opkrævning på kr. 500,- for
> opsigelsen, men det kan nu ikke være deres faktiske udgifter, så
> bliver jeg pålagt et sådant gebyr vil jeg anke deres påkrav.

Tele2 kan ikke kræve noget eftersom de ikke har levet op til den
indgående aftale.

--
Morten http://miljokemi.dk

Ukendt (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-08-03 12:04


Morten Bjergstrøm skrev:

> Tele2 kan ikke kræve noget eftersom de ikke har levet op til den
> indgående aftale.


Ja, det kan der være noget om, da de den
30.6 skrev i løbet af *få dage*.
D. 2.7. skrev de så *op til 5 uger*.

Jeg skulle have Tele2 d. 16/7 2003, men
får nu beskeden at de er 4 - 6 uger forsinket.
Det ville jeg simpelthen ikke vente på, jeg
kan da ikke gøre for at de har slået større
brød op end de kan bage, så derfor min
opsigelse.




--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Find den rigtige ng her: http://www.usenet.dk/grupper.pl


Mugge (06-08-2003)
Kommentar
Fra : Mugge


Dato : 06-08-03 12:45


> Hvordan kan du få en ekstra regning på routeren, det normale
> ville vel være at regnskabet blev gjort op den dag dit abb. ophører
> hos TDC. (Hvis du havde skiftet til Tele2).

Må være på grund af opsigelsen d. 18.7. og jeg har også fået en afregning
fra TDC med tilbagebetaling af for meget abo. men efter den 18.7. er det
åbenbart sådan et dad til dag abo, som Tele2 har fået oprettet for at jeg
ikke mistede mistede min forbindelse.
>
> Husk at opsigelsen skal ske skriftlig, ellers vil du nok ikke blive
> "løst" fra din skriftlige tilmelding til Tele2. De skriver også at man
> kan forvente en opkrævning på kr. 500,- for opsigelsen, men det
> kan nu ikke være deres faktiske udgifter, så bliver jeg pålagt et
> sådant gebyr vil jeg anke deres påkrav.

Opsigelsen er sendt skriftligt, og jeg har selvfølgelig klart formuleret at
opsigelsesgebyr kan der ikke blive tale om da Tele2 ikke har kunnet leve op
til deres forpligtigelser.

mvh Mugge



Klaus Jensen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Jensen


Dato : 08-08-03 08:17

"Mugge" <ninka48@hotmail.com> wrote in message
news:bgqia4$buv$1@sunsite.dk...
> Så fik TDC mig tilbage i folden igen efter at jeg tilmeldte mig hos Tele2
i
> juni efter deres kampagne.

Også her. Og egentlig ærger det mig lidt. Men TDC leverer altid, og Tele2
har i mine øjne ikke været opgaven voksen. Så kan jeg godt leve med en
langsommere linie til en lidt højere pris - mod at det bare virker. Jeg har
ikke længere tillid til Tele2 kan løfte opgaven.

Så min annullering af oprettelse hos Tele2 ryger afsted i dag.

Øv.

- Klaus



Klaus Ellegaard (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 08-08-03 08:21

"Klaus Jensen" <no@way.com> writes:

>Også her. Og egentlig ærger det mig lidt. Men TDC leverer altid, og Tele2
>har i mine øjne ikke været opgaven voksen. Så kan jeg godt leve med en
>langsommere linie til en lidt højere pris - mod at det bare virker.

Kan man tillade sig at skrive "we told you so"?

Mvh.
   Klaus.

Klaus Jensen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Jensen


Dato : 08-08-03 08:32

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
news:bgvj05$lfp$1@katie.ellegaard.dk...
> >Også her. Og egentlig ærger det mig lidt. Men TDC leverer altid, og Tele2
> >har i mine øjne ikke været opgaven voksen. Så kan jeg godt leve med en
> >langsommere linie til en lidt højere pris - mod at det bare virker.
> Kan man tillade sig at skrive "we told you so"?

Det kan man godt. U we're right and I was wrong.

[ Uff, den linie var hård at skrive for en stædig person med en nærmest
sygeligt klippefast tro på sig selv... :D ]

- Klaus



Ukendt (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-03 09:55


Klaus Ellegaard skrev:

> Kan man tillade sig at skrive "we told you so"?

I'm so sorry, now i learned my leason




--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Find den rigtige ng her: http://www.usenet.dk/grupper.pl


Allan Schmidt (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan Schmidt


Dato : 08-08-03 12:59

> Så min annullering af oprettelse hos Tele2 ryger afsted i dag.

Bare sådan lige for at få en kommentar fra en som rent faktisk _har_ fået
ADSL hos Tele2. Efter de seædvanlige udsættelser lykkedes det mig at opnå
forbindelse i fredags. 2Mbit som bare kører derudaf. Jeg ligger på
gennemsnitlig 215K/sec, så det kan jeg ikke brokke mig over.

Derudover har jeg altid modtaget god og venlig service - selvom det engang i
mellem holdt hårdt at komme igennem - hos deres kundeservice. Et par gode
tips når I snakker med enhver kundeservice:

Vær høflig:
Hvordan reagerer du selv hvis personen i den anden ende kun er på tværs,
aggresiv og ikke til at snakke til fornuft.

Få supporterens navn:
Lidt sørgeligt, men min erfaring med (flere) teleselskabers support er, at
der findes brodne kar imellem alle steder. Hvis du har deres navn, er de
meget mere medgørlige, da du rent faktisk kan finde dem igen eller klage
over dem.

Hvis I aftaler noget, så få det på skrift.
De fleste supportere jeg har haft kontakt med har adgang til email. Bed dem
om at sende en bekræftelse på aftalen mens I snakker. Hvis de lover noget,
så er de også parat til at gøre det på skrift. Så kan du altid bagefter
fremvise dokumentation som bevis.

Slap af
Tele2 har kvajet sig og taget munden for fuld, men løsningen og prisen
holder. Nyd det gode vejr og sørg for at få en aftale om at holde din
eksisterende linje (hvis du har en) åben indtil Tele2 er klar. Så er der
ingen problemer.

Det var lige mine 50 øre samt et par gode råd.

Nyd sommere



Erik Thomsen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Thomsen


Dato : 08-08-03 15:07

On Fri, 8 Aug 2003 13:58:57 +0200, "Allan Schmidt"
<pingu@NOSPAMwanadoo.dk> wrote:

>
>Få supporterens navn:
>Lidt sørgeligt, men min erfaring med (flere) teleselskabers support er, at
>der findes brodne kar imellem alle steder. Hvis du har deres navn, er de
>meget mere medgørlige, da du rent faktisk kan finde dem igen eller klage
>over dem.
>
>
Dette prøvede jeg faktisk på, hos TDC, der oplevede jeg en supporter,
der var "helt ude i hampen", det var klart han ikke viste hvad han
talte om, derfor bad jeg om hans navn, det nægtede han at oplyse,
derefter bad jeg så om at blive omstillet til hans chef, og hvad tror
i så der skete, han smed røret på. Jeg blev ganske paf, umiddelbart
derefter skrev jeg en skriftlig klage over supporteren, denne klage
har jeg aldrig modtaget svar på. Se, sådan kan TDC's service også
opleves, og jeg jeg var ikke grove over for supporteren, jeg var
stille og rolig, men han måtte jo nok selv være klar over at det ikker
var sandt det han sagde, når han opførte sig på den måde.

Erik


Tonja (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Tonja


Dato : 11-08-03 23:42

Erik Thomsen <ebt@tdcadsl.dk> wrote in
news:g9b7jvk6ire7svlmiek52onbcc3vnbdr7t@4ax.com:

> derefter bad jeg så om at blive omstillet til hans chef, og hvad tror
> i så der skete, han smed røret på.

Det samme har jeg oplevet med kundeservice hos PBS, men jeg optog samtalen
Derefter ringede jeg til chefen og afspillede samtalen, og vedkommendet
blev genkendt. Jeg fik en undskyldning, både for frækheden og for
inkompetencen

Erik (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik


Dato : 08-08-03 15:52


"Klaus Jensen" <no@way.com> skrev i en meddelelse news:bgvip3$paa$1@sunsite.dk...
>
> Så min annullering af oprettelse hos Tele2 ryger afsted i dag.
>

Jeg var også lige på nippet til at annullere min konvertering fre TDC til Tele2.
Men idag fik jeg mail fra Tele2 hvori de beklager forsinkelsen.
Som kompensation giver de mig den første måned gratis (530kr).

--
Erik



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste