/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Webspeed gør det selv, men tekniker til fo~
Fra : TBC


Dato : 08-08-03 11:59

Hej, jeg var i går som lovet hende oppe hos min kollega for at installere
TDC's (OnCables's), som af samme grund havde bestilt en "gør det selv
løsning"

Der er ingen problemer i at installere/tilslutte kabel modemet og sætte
computeren op, og heller ikke at konstatere at kabelmodemet står og trainer
download kanal i evindelighed, og enkelte gange i korte perioder når til at
begynde på at traine upload kanalen, men uden at ende med at etablere den
nødvendige forbindelse igennem kabelnettet. Man kan altså dermed konstatere
at signalet imellem kabel modemmet igennem nettet til TDC's udstyr i den
anden ende er for ringe.

Og så er vi fremme ved det der *VIRKELIGT* undrer mig ved TDC's
kundepolitik:

I den medfølgende folder står der angående "gør det selv løsninger" at hvis
signalet på sådan måde er for ringe skal man have en tekniker på besøg,
hvilket der jo ikke er noget underligt ved, eftersom han er den eneste der
har adgang, mulighed og tilladelse til at forstærke og forbedre signal
fremførelsen i TDC's net. Men gud hjælpe mig om der minsandten ikke også
efterfølgende denne specifikke konstatering og at man skal have teknikeren
ud hvis TDC's signal er for ringe til husstanden, også står at man skal
betale 495 kr for at få dette tekniker besøg. ! ? !

Kan det virkeligt være rigtigt ? ...Jeg syntes det lyder helt forrykt. For
det første gør det "gør det selv løsningen" til en lotto investering hvor
der enten er gevinst eller nitte (som i sidste end kunne gå hen og blive
dyrere), og for det andet kan det vel ikke være meningen at slutforbrugeren
skal være den der specifikt betaler for at TDC's net kvalitativt ikke er "up
to speed" i den omgang/det område hvor TDC rent faktisk tilbyder løsningen
som man således skulle kunne abonnere på ?
Det ville jo svare til at den enkelte telefonkunde skulle betale udbedringen
ved en teknisk fejlmelding på f.eks det telefon abonnement man abonnerer på.
Det kan da ikke have sin rigtighed ?

Er det folderen, eller er det mig eller er det TDC's kundepolitik der er
helt galt på den ?

TBC



 
 
Allan Lund Soerensen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan Lund Soerensen


Dato : 08-08-03 12:29

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:3f33826d$0$26636$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...

<--- Klik en masse snak ---->

> efterfølgende denne specifikke konstatering og at man skal have teknikeren
> ud hvis TDC's signal er for ringe til husstanden, også står at man skal
> betale 495 kr for at få dette tekniker besøg. ! ? !

Hvem havde du ellers tænk skulle betale?
De andre kunde måske. Eller skulle TDC hæve prisen for oprettelse, så det
indeholdt et teknikkerbesøg som mange ikke har behov for



TBC (08-08-2003)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 08-08-03 12:37

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3f33889d$0$97170$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> > efterfølgende denne specifikke konstatering og at man skal have
teknikeren
> > ud hvis TDC's signal er for ringe til husstanden, også står at man skal
> > betale 495 kr for at få dette tekniker besøg. ! ? !
>
> Hvem havde du ellers tænk skulle betale?
> De andre kunde måske. Eller skulle TDC hæve prisen for oprettelse, så det
> indeholdt et teknikkerbesøg som mange ikke har behov for

Et eksempel: Din telefonlinje går ned pga. en teknisk fejl ved TDC eller et
kabelbrud ved noget vejarbejde eller whatever. Du betaler telefonabonnement.
Du fejlmelder din linje og TDC sender en tekniker ud og retter fejlen som
den er i deres net. Men du syntes altså at det er normal kundepolitik at den
fejlmeldende abonnent som betaler abonnement for produktet er den der
specifik skal punge ud til denne fejlretning ?

Du snippede "en masse snak", men du har tilsyneladende heller ikke læst det
du snippede, ellers ville du ikke gå så meget fejl af præmis.
Er der nogle der kender til retmæssigheden af denne problematik ?

TBC



Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 12:54

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:3f338b36$0$26609$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> Et eksempel: Din telefonlinje

Lad være med at sammenligne med telefonlinjer. Forsyningspligtstjenester
er ikke sammenlignelige med liberale erhverv.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



TBC (08-08-2003)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 08-08-03 13:02

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f338f64$0$83059$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f338b36$0$26609$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> > Et eksempel: Din telefonlinje
>
> Lad være med at sammenligne med telefonlinjer. Forsyningspligtstjenester
> er ikke sammenlignelige med liberale erhverv.

Ahh, ok. Med andre ord insinuerer du at der *er* en vis retmæssighed i
kravet pga. forskellen i forsyningspligt, og at det ikke blot er en trykfejl
i brochuren ?

Men skal vi blive inden for samme forsyning og kabel, er det så meningen at
kabel-TV kunden selv betaler for udbedringen af fejl og mangler i nettet ved
fejlmelding af signalfremførelsen frem til bopælen ?

TBC



Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 13:07

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:3f339129$0$26623$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> Ahh, ok. Med andre ord insinuerer du at der *er* en vis retmæssighed i
> kravet pga. forskellen i forsyningspligt, og at det ikke blot er en
trykfejl
> i brochuren ?

Well, hvis det bare er en trykfejl (hvilket jeg ikke ved noget om) er
denne debat jo meningsløs.

> Men skal vi blive inden for samme forsyning og kabel, er det så
meningen at
> kabel-TV kunden selv betaler for udbedringen af fejl og mangler i
nettet ved
> fejlmelding af signalfremførelsen frem til bopælen ?

Det afhænger af aftalen. Men som udgangspunkt vil man kun skulle betale
fra det sted hvor kablet "går fra" hovedkablet, dvs dåsen på
vejen/væggen.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



TBC (08-08-2003)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 08-08-03 13:16

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f33927a$0$83064$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det afhænger af aftalen. Men som udgangspunkt vil man kun skulle betale
> fra det sted hvor kablet "går fra" hovedkablet, dvs dåsen på
> vejen/væggen.

Helt enig. Og det var/er også det der er udgangspunktet i min undren og
søgen verificering.

TBC



Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 13:22

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:3f339479$0$26587$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> > Det afhænger af aftalen. Men som udgangspunkt vil man kun skulle
betale
> > fra det sted hvor kablet "går fra" hovedkablet, dvs dåsen på
> > vejen/væggen.
> Helt enig.

Men det er også overvejende sandsynligt at det er der fejlen skal finde

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



TBC (08-08-2003)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 08-08-03 13:43

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3395d2$0$83062$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f339479$0$26587$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> > > Det afhænger af aftalen. Men som udgangspunkt vil man kun skulle
> betale
> > > fra det sted hvor kablet "går fra" hovedkablet, dvs dåsen på
> > > vejen/væggen.
> > Helt enig.
>
> Men det er også overvejende sandsynligt at det er der fejlen skal finde

Det vil så vise sig (og det vil jeg da håbe så min kollega ikke skal punge
ud). For næste gang vil jeg prøve at hugge signalet direkte fra hovedkablet
ind i lejligheden uden om alt dæmpende elektronik. - Jeg har allerede fundet
de ekstra F-connectore frem

TBC



Rudi Stegen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 08-08-03 19:15

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Men skal vi blive inden for samme forsyning og kabel, er det så
>> meningen at kabel-TV kunden selv betaler for udbedringen af fejl
>> og mangler i nettet ved fejlmelding af signalfremførelsen frem
>> til bopælen ?
>
> Det afhænger af aftalen. Men som udgangspunkt vil man kun skulle
> betale fra det sted hvor kablet "går fra" hovedkablet, dvs dåsen
> på vejen/væggen.

Nu har jeg (heller) ingen erfaring med TDC's kabel-tv, da jeg (også) er
i Telia Stofas område. Men du mener formentlig: "Dåsen hvor man selv
har sat sit tv-stik ind i" (og typisk anbragt ved/på gulvpanelet)?

Kablet fra og med denne til dåsen/forstærkeren på vejen har Stofa/TDC
jo selv monteret, ligesom man ikke kan komme ind i denne. (Dvs. det kan
man selvfølgelig, hvis man har en specialnøgle, boremaskine e.l., men
man må _helt_ sikkert ikke).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 19:50

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93D1CE05AE187RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> > Det afhænger af aftalen. Men som udgangspunkt vil man kun skulle
> > betale fra det sted hvor kablet "går fra" hovedkablet, dvs dåsen
> > på vejen/væggen.
> Nu har jeg (heller) ingen erfaring med TDC's kabel-tv, da jeg (også)
er
> i Telia Stofas område. Men du mener formentlig: "Dåsen hvor man selv
> har sat sit tv-stik ind i" (og typisk anbragt ved/på gulvpanelet)?

Ikke nødvendigvis. Hos mig sidder skillepunktet mellem mig og Stofa 4
etager nede på ydervæggen.

> Kablet fra og med denne til dåsen/forstærkeren på vejen har Stofa/TDC
> jo selv monteret, ligesom man ikke kan komme ind i denne.

Ind i kablet?
Jeg kan ihvertfald godt komme til det, jeg har just sparket til det.

> (Dvs. det kan
> man selvfølgelig, hvis man har en specialnøgle, boremaskine e.l., men
> man må _helt_ sikkert ikke).

Det er jeg langtfra sikker på.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Rudi Stegen (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 09-08-03 13:20

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

>> Men du mener formentlig: "Dåsen hvor man selv har sat sit tv-stik
>> ind i" (og typisk anbragt ved/på gulvpanelet)?
>
> Ikke nødvendigvis. Hos mig sidder skillepunktet mellem mig og
> Stofa 4 etager nede på ydervæggen.

Jeg troede egentlig altid, det sad som en stikdåse på indervæggen (hvor
man så sætter et standardantennestik med -coaxkabel i - og den anden
ende i tv'et/videomaskinen) i stuen e.l.

>> Kablet fra og med denne til dåsen/forstærkeren på vejen har
>> Stofa/TDC jo selv monteret, ligesom man ikke kan komme ind i
>> denne.
>
> Ind i kablet?
> Jeg kan ihvertfald godt komme til det, jeg har just sparket til
> det.

Nej, samle-/fordelerdåsen eller (hos mig) forstærkerdåsen ude på
fortovet. Dem, der er gravet dybt, dybt ned og stritter ca. en halv
meter eller så op a la et skab. De ligner den TDC-dåsen, der hér mere
eller mindre tilfældigt står ved siden af.

Jeg kan selvfølgelig sparke til den, ligesom jeg kan sparke til en
lygtepæl, telefonboks o.l. Men det ville med god grund kunne kaldes
vandalisme, hvis noget skete.

Kablet løber så i et beskytterrør direkte fra forstærkerdåsen/-skabet
og til stikket i min stuevæg uden mellemled.

>> (Dvs. det kan man selvfølgelig, hvis man har en specialnøgle,
>> boremaskine e.l., men man må _helt_ sikkert ikke).
>
> Det er jeg langtfra sikker på.

Hvis jeg fik fat i en nøgle, der kunne åbne den forstærkerdåse og
rodede ved noget, ville det dels påvirke tv-signalerne i hele
kvarteret. Dels ville det med lidt uheld påvirke det i de kvarterer,
der ligger længere væk, da den jo også forstærker signalet op til disse
forstærkere.

Er der stadig langtfra sikker på, at jeg ikke må rode?

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Kasper Bergh (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-08-03 13:56

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote in message
news:Xns93D291E2FFAF5RudiStegen@dknews.tiscali.dk...

<snip en masse om dåser og placeringer =) >

> Er der stadig langtfra sikker på, at jeg ikke må rode?

Det afhænger utroligt meget af den individuelle installation hvor "skellet"
går mellem kundens og TDC's ejendom/ansvar. I dit tilfælde har du uden tvivl
(så uden tvivl som det kan være på det givne grundlag)ret i at dukke må
"pille" overhovedet. Men for andre som fx Martin kan dette sagtens være
anderledes afhængig af hvordan kabelinstallationen blev udført i sin tid.

mvh
/Kasper



Martin Højriis Krist~ (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-08-03 11:31

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93D291E2FFAF5RudiStegen@dknews.tiscali.dk...
> > Ikke nødvendigvis. Hos mig sidder skillepunktet mellem mig og
> > Stofa 4 etager nede på ydervæggen.
> Jeg troede egentlig altid, det sad som en stikdåse på indervæggen
(hvor
> man så sætter et standardantennestik med -coaxkabel i - og den anden
> ende i tv'et/videomaskinen) i stuen e.l.

Men som sagt, det er ikke altid tilfældet

> > Det er jeg langtfra sikker på.
> Hvis jeg fik fat i en nøgle, der kunne åbne den forstærkerdåse

Ja, men det var "dit" kabel jeg tænkte på

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Morten Bjergstrøm (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 08-08-03 13:16

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev:

> Lad være med at sammenligne med telefonlinjer.
> Forsyningspligtstjenester er ikke sammenlignelige med liberale
> erhverv.

Jeg tvivler på, at en erhvervsdrivende vil kunne indgå en gyldig aftale
med en forbruger, hvor en af betingelserne skulle være, at forbrugeren
skal betale for fejl på leverandørens net.

(Om det er det, der er tale om her eller ej ved jeg ikke, da jeg ikke
ved, hvilken del af installationen, der ejes af TDC og hvilken, der
ejes af kunden.)

--
Morten http://miljokemi.dk

Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 13:25

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93D191444DDC5.miljokemi.dk@127.0.0.1...
> > Lad være med at sammenligne med telefonlinjer.
> > Forsyningspligtstjenester er ikke sammenlignelige med liberale
> > erhverv.
> Jeg tvivler på, at en erhvervsdrivende vil kunne indgå en gyldig
aftale
> med en forbruger, hvor en af betingelserne skulle være, at forbrugeren
> skal betale for fejl på leverandørens net.

Det afhænger ganske rigtigt af hvordan ejerforholdet er defineret, men
jeg tror nu godt man kan lave en sådan aftale.
Ihvertfald når kunden er i oprettelsesfasen og der ikke er tale om en
egentlig fejl, men blot "kapacitetsmangel" der umuliggør leverance.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Ukendt (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-03 23:59


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f3396d1$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

KLIP

> Det afhænger ganske rigtigt af hvordan ejerforholdet er defineret, men
> jeg tror nu godt man kan lave en sådan aftale.
> Ihvertfald når kunden er i oprettelsesfasen og der ikke er tale om en
> egentlig fejl, men blot "kapacitetsmangel" der umuliggør leverance.

Normalt er slige aftaler skilt ved et termineringspunkt.

Dette kan eks. være stander i skel eller et fordelingspunkt i et teknikrum i
en boligblok.

--
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Kasper Bergh (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 09-08-03 13:58

"Hr. Bjørn" <hrbjoern_AT_post3.tele.dk> wrote in message
news:3f342b1c$0$48913$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f3396d1$0$83055$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
> > Det afhænger ganske rigtigt af hvordan ejerforholdet er defineret, men
> > jeg tror nu godt man kan lave en sådan aftale.
> > Ihvertfald når kunden er i oprettelsesfasen og der ikke er tale om en
> > egentlig fejl, men blot "kapacitetsmangel" der umuliggør leverance.
>
> Normalt er slige aftaler skilt ved et termineringspunkt.
>
> Dette kan eks. være stander i skel eller et fordelingspunkt i et teknikrum
i
> en boligblok.

Og det vil også være tilfældet her så det er ikke givent at kunden skal
betale. Dog har Martin ret i de indlæg hvor han konstaterer at det relativt
sjældent fejlen findes ude på TDC's net når kun en kunde i området der har
de pågældende problemer.

mvh
/Kasper



Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 12:57

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:3f33826d$0$26636$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> hvilket der jo ikke er noget underligt ved, eftersom han er den eneste
der
> har adgang, mulighed og tilladelse til at forstærke og forbedre signal
> fremførelsen i TDC's net.

Det er hovedsagelig i kundens installation at fejlene findes, og her har
kunden lov at fejlrette.
En evt fejl i TDC's net ville påvirke flere kunder.

> for det andet kan det vel ikke være meningen at slutforbrugeren
> skal være den der specifikt betaler for at TDC's net kvalitativt ikke
er "up
> to speed" i den omgang/det område hvor TDC rent faktisk tilbyder
løsningen
> som man således skulle kunne abonnere på ?

Der er jo netop tale om et lotto-produkt, idet folk ikke vil betale nok
til at det kan betale sig at levere uanset de tekniske problemer.

> Det ville jo svare til at den enkelte telefonkunde skulle betale
udbedringen
> ved en teknisk fejlmelding på f.eks det telefon abonnement man
abonnerer på.
> Det kan da ikke have sin rigtighed ?

Jo, hvis det er en del af aftalen, hvilket jo er tilfældet her
Hvis du ikke kan lide aftalen er der jo andre muligheder

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



TBC (08-08-2003)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 08-08-03 13:12

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f339027$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f33826d$0$26636$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...

UPS, beklager, jeg havde ikke lige set denne besvarelse

> Det er hovedsagelig i kundens installation at fejlene findes, og her har
> kunden lov at fejlrette.
> En evt fejl i TDC's net ville påvirke flere kunder.

Det vil sige at hvis det f.eks er en gammel stikdåse med et ringe og
dæmpende filter der er monteret i lejligheden, så har vi ret til at
fejlrette den? ...Jeg troede ikke at man havde lov til f.eks at fjerne
denne, og slutte webspeed "dåsen" direkte til det nøgne kabel i vægen. For
dette må vel være det bedste man kan gøre mht. at minimere de tab der måtte
være i kundens installation. ...Et forsøg værd/lovligt ?

> Jo, hvis det er en del af aftalen, hvilket jo er tilfældet her
> Hvis du ikke kan lide aftalen er der jo andre muligheder

Ok tak, det var egentligt det svar jeg søgte. Jeg havde bare ikke selv vild
nok fantasi til at forstille mig at det stod så slet til, og at det var
andet end en fejl i brochuren.

TBC



Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 13:26

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
news:3f33938a$0$26618$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...
> Det vil sige at hvis det f.eks er en gammel stikdåse med et ringe og
> dæmpende filter der er monteret i lejligheden, så har vi ret til at
> fejlrette den?

Nu har jeg aldrig selv haft en TDC Kabel TV installation, men det vil
være mit gæt.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjarke Hansen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 08-08-03 19:26

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f339027$0$83058$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er hovedsagelig i kundens installation at fejlene findes, og her har
> kunden lov at fejlrette.
> En evt fejl i TDC's net ville påvirke flere kunder.

Men hvad er en fejl? Jeg ved fx hos stofanet.. Hvis det er sådan at
dæmpningen er for stor ind i hustanden. Skal kunden selv betale for en
forstærker.. og det er vist noget med 1500,- plus moms for en forstærker med
returvej..... Man kan vel så sige at det vel er udbyderens opgave at levere
en signalspændingen inden for grænseværdierne til første stik... Hvis kunden
så selv har installeret flere stik... ja, så er det selvfølgeligt nogetg
andet.

Hvad evt. problemer med stelportentialer osv?

Nu har jeg fx Stofanet, og har jordet antenneinstallationen her i
lejligheden.. Sammen med resten af installationerne i lejligheden til samme
jord, som computer, anlæg osv.

Men hvad så hvis stofa ikke har jordet deres kabling, og så der er nogle
andre tilsluttet samme portentiale... Ja så vil strømmen jo løbe op til mig,
i det lille lortekabel de har brugt.. og så kommer der støj på nettet. Er
det så mit eller Stofa´s problem?



Martin Højriis Krist~ (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-08-03 19:53

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3f33ea7a$0$48897$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > En evt fejl i TDC's net ville påvirke flere kunder.
> Men hvad er en fejl?

Et teknisk problem

> Jeg ved fx hos stofanet.. Hvis det er sådan at
> dæmpningen er for stor ind i hustanden.

Ja, det er ikke en fejl, det er samme problem som her.
Kunden har bestilt et produkt som den eksisterende infrastruktur ikke
kan klare. Hvem skal betale for opgraderingen? Det skal kunden.

> Man kan vel så sige at det vel er udbyderens opgave at levere
> en signalspændingen inden for grænseværdierne til første stik...

Ja, men den opgave løser de jo også.

> Men hvad så hvis stofa ikke har jordet deres kabling, og så der er
nogle
> andre tilsluttet samme portentiale... Ja så vil strømmen jo løbe op
til mig,
> i det lille lortekabel de har brugt.. og så kommer der støj på nettet.
Er
> det så mit eller Stofa´s problem?

Det er jo en anden problemstilling

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Bjarke Hansen (09-08-2003)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 09-08-03 12:13

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f33f185$0$83063$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Ja, det er ikke en fejl, det er samme problem som her.
> Kunden har bestilt et produkt som den eksisterende infrastruktur ikke
> kan klare. Hvem skal betale for opgraderingen? Det skal kunden.
>
> > Man kan vel så sige at det vel er udbyderens opgave at levere
> > en signalspændingen inden for grænseværdierne til første stik...
>
> Ja, men den opgave løser de jo også.


Jeg forstår ikke dine 2 svar her ovenfra.... Som det jeg kan se, er
dæmpningen for stor til at der bliver sat et filter til Internet på
kablet....

Men samtidigt skriver du at de løser opgaven med grænseværdierne for
signalspændingerne.. Jeg kan da ikke se de overholder det, hvis det ikke
virker....

Her bruger fx stofanet et mini sat antennekabel, op til hver kunder fra en
fordeler i kælderen. Kablet har et meget stor dæmpning jo højere frekvens...
og kører Internet ikke på de høje frekvenser??

Når nu udbyderen selv har lavet installationen... Så burde de vel også
dokumentere målingere til alle de applikationer de vil tilbyde?



Martin Højriis Krist~ (10-08-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 10-08-03 11:35

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3f34d747$0$48898$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Men samtidigt skriver du at de løser opgaven med grænseværdierne for
> signalspændingerne.. Jeg kan da ikke se de overholder det, hvis det
ikke
> virker....

De løser opgaven, men fakturerer kunden for løsningen. Der er ikke noget
odiøst i det.

> Her bruger fx stofanet et mini sat antennekabel, op til hver kunder
fra en
> fordeler i kælderen. Kablet har et meget stor dæmpning jo højere
frekvens...
> og kører Internet ikke på de høje frekvenser??

Internet kører på de samme frekvenser som alm tv. Det er implementeret
som en alm. kanal. Upstream kører i relativt lave frekvenser.

> Når nu udbyderen selv har lavet installationen... Så burde de vel også
> dokumentere målingere til alle de applikationer de vil tilbyde?

Hvorfor det? Hvis kunden kun har bestilt ydelse B, hvorfor så ofre
ekstra penge på at klargøre installationen til ydelse A (såfremt ydelse
A bevirker en signifikant merudgift, ellers kan man jo ligeså godt tage
den med det samme)

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



TBC (08-08-2003)
Kommentar
Fra : TBC


Dato : 08-08-03 21:41

On Fri, 8 Aug 2003 20:25:45 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:


>Hvad evt. problemer med stelportentialer osv?
>
>Nu har jeg fx Stofanet, og har jordet antenneinstallationen her i
>lejligheden.. Sammen med resten af installationerne i lejligheden til samme
>jord, som computer, anlæg osv.
>
>Men hvad så hvis stofa ikke har jordet deres kabling, og så der er nogle
>andre tilsluttet samme portentiale... Ja så vil strømmen jo løbe op til mig,
>i det lille lortekabel de har brugt.. og så kommer der støj på nettet. Er
>det så mit eller Stofa´s problem?

Jeg ved i hvertfald så meget som at i min opgang, hvor en af mine
naboer (som jeg ikke kender) har Webspeed havde han problemer med at
det ikke virkede. Efter flere tekniker besøg hos ham, viste det sig
ved den større gennemgang og udmåling af systemet at hans problem var
mig. Jeg havde tilsluttet mit Kabel TV-signal både til et anlæg som
stod i stelforbindelse med en 9" CRT projector (som bruger meget
strøm) og igennem et T-stykke også til min computer hvor i der ud over
den analoge TV-tuner også sidder et digitalt satellit reciever kort,
som jo fodrer LNB'en ude på parabolen med strøm. Altså med andre ord
et stort og for naboen ødelæggende stelpotentiale. Jeg fik installeret
en ekstern enretter som jeg bare fik tildelt af TDC teknikeren uden
regning eller onde ord (Jeg havde ikke gjort noget forkert som han
sagde).

- Jeg regner da bestemt heller ikke med at min nabo er kommet til at
betale, jeg har da ihvertfald ikke set nogle sende mig onde øjne endnu
(selv om staklen havde problemer i >2 mdr før hans forbindelse kom
til at virke, med smædesedler om webspeed i ejendommen osv.)

TBC


N/A (08-08-2003)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-08-03 13:25



ea (08-08-2003)
Kommentar
Fra : ea


Dato : 08-08-03 21:26

>ud hvis TDC's signal er for ringe til husstanden, også står at man skal
>betale 495 kr for at få dette tekniker besøg. ! ? !

jeg tror bestemt det står i salgsbetingelserne for gør det selv som
man jo kan læse før man bestiller.


Olesen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Olesen


Dato : 08-08-03 21:30


"ea" <wuoshi@_fjern_jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f340730.9149516@dtext.news.tele.dk...
> >ud hvis TDC's signal er for ringe til husstanden, også står at man skal
> >betale 495 kr for at få dette tekniker besøg. ! ? !
>
> jeg tror bestemt det står i salgsbetingelserne for gør det selv som
> man jo kan læse før man bestiller.


Hvad så hvis man bestiller næste løsning, hvor en tekniker kommer ud og
der stadig er for ringe signal ?



Lars Kyndi Laursen (08-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 08-08-03 23:49

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> enriched usenet with:

>> >ud hvis TDC's signal er for ringe til husstanden, også står at man skal
>> >betale 495 kr for at få dette tekniker besøg. ! ? !
>>
>> jeg tror bestemt det står i salgsbetingelserne for gør det selv som
>> man jo kan læse før man bestiller.
>
>
> Hvad så hvis man bestiller næste løsning, hvor en tekniker kommer ud og
> der stadig er for ringe signal ?

Så går teknikeren ikke, før signalet er i orden, og modemet er online.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Wheatus - Teenage Dirtbag


Jens (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 11-08-03 21:53

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns93D2856483B4larskyndidk@aa635.kyndi.dk...
> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> enriched usenet with:
>
> >> >ud hvis TDC's signal er for ringe til husstanden, også står at man
skal
> >> >betale 495 kr for at få dette tekniker besøg. ! ? !
> >>
> >> jeg tror bestemt det står i salgsbetingelserne for gør det selv som
> >> man jo kan læse før man bestiller.
> >
> >
> > Hvad så hvis man bestiller næste løsning, hvor en tekniker kommer ud og
> > der stadig er for ringe signal ?
>
> Så går teknikeren ikke, før signalet er i orden, og modemet er online.

Nej, så vil jeg tro kunden typisk får valget at der kan installeres en
returvejsduelig forstærker for kundes regning, for at det kan komme til at
virke ?

Jens



Lars Kyndi Laursen (11-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 11-08-03 22:09

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> enriched usenet with:

>> Så går teknikeren ikke, før signalet er i orden, og modemet er
>> online.
>
> Nej, så vil jeg tro kunden typisk får valget at der kan installeres en
> returvejsduelig forstærker for kundes regning, for at det kan komme
> til at virke ?

Hvis kundens antenneforstærker ikke har returvej, kommer kunden
sandsynligvis til at betale for en forstærker med returvej, men
signalproblemer kan skyldes mange andre ting, som løses uden omkostninger
for kunden.

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Madonna - Hollywood


Flemming Joensson (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 21-08-03 13:49

Lars Kyndi Laursen <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in
news:Xns93D4EB8E7261Dlarskyndidk@aa635.kyndi.dk:

> --
> Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
> Quidquid latine dictum sit altum viditur
>
> Now playing: Madonna - Hollywood
>

Lars, måske et dumt spørgsmål, men hvorfor i alverden skal vi læse hvad du
sidder og hører mens du svarer på indlæg? :)

Og endnu vigtigere, hvordan har du gjort det? Der må vel være noget
software der står og skriver din .signature eller lignende - har du selv
skrevet det, eller hvad har du gjort?

Flemming

Bertel Lund Hansen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 21-08-03 14:01

Flemming Joensson skrev:

>Lars, måske et dumt spørgsmål

Det hører i hvert fald ikke hjemme her, men i dk.admin.netikette.

--
Bertel,
Præterea censeo xface esse delendam.
Now playing: Avril Lavigne: Let Go

Flemming Joensson (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Joensson


Dato : 22-08-03 13:42

Bertel Lund Hansen <nospamius@lundhansen.dk> wrote in
news:59g9kv4h0qlnhcn31nvvfr3mf4v3gg3mfk@news.stofanet.dk:

> Flemming Joensson skrev:
>
>>Lars, måske et dumt spørgsmål
>
> Det hører i hvert fald ikke hjemme her, men i dk.admin.netikette.

Beklager, men jeg kunne ikke så godt komme i kontakt med ham på hans mail
angående hvordan man gjorde (da hans mail i newsreaderen er en opdigtet) -
og der var en smiley, det var ikke ment på nogen ond måde ;)

Flemming


Bertel Lund Hansen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 22-08-03 13:50

Flemming Joensson skrev:

>> Det hører i hvert fald ikke hjemme her, men i dk.admin.netikette.

>Beklager, men jeg kunne ikke så godt komme i kontakt med ham på hans mail
>angående hvordan man gjorde

Nej, og derfor henviste jeg dig også til dk.admin.netikette som
du kan bruge en anden gang. Den er beregnet til diskussion af
hvordan man opfører sig på nettet, og altså også om signaturer.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Lars Kyndi Laursen (22-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 22-08-03 18:56

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.joensson.org> enriched usenet
with:

> Beklager, men jeg kunne ikke så godt komme i kontakt med ham på hans
> mail angående hvordan man gjorde (da hans mail i newsreaderen er en
> opdigtet) - og der var en smiley, det var ikke ment på nogen ond måde
> ;)

Hvad får dig til at tro, at det ikke er en gyldig adresse?


--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: R.E.M. - Losing My Religion


Lars Kyndi Laursen (21-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Kyndi Laursen


Dato : 21-08-03 19:38

Flemming Joensson <joensson@fjerndette.joensson.org> enriched usenet
with:

>> Now playing: Madonna - Hollywood
>>
>
> Lars, måske et dumt spørgsmål, men hvorfor i alverden skal vi læse
> hvad du sidder og hører mens du svarer på indlæg? :)

Fordi jeg synes det er sejt, og fordi jeg kan føre mig frem med min
alsidige musiksmag

> Og endnu vigtigere, hvordan har du gjort det? Der må vel være noget
> software der står og skriver din .signature eller lignende - har du
> selv skrevet det, eller hvad har du gjort?

http://drpizza.arsware.org/nowplaying/

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Genesis - Land Of Confusion


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste