Ragntøj - gult eller orange eller irgrønt
Fra : Marianne

Dato : 09-08-03 17:41

Hej

Jeg skal ud og købe regntøj til min 6-årige søn, men jeg kan ikke finde
noget, der duer.

Problemet er farverne. Jeg synes simpelthen, at det er for farligt med
mørkt/sort regntøj, så jeg vil gerne have en farve, der virkelig kan SES i
regn, slud og mørke.

Ved nogen af jer, hvor man kan købe det?

mvh
Marianne

Fra : Per R. Pedersen

Dato : 09-08-03 18:36

Hej Marianne
Du kunne prøve at tage kontakt til en båds udstyrs forhandler da de altid
har regntøj der virker + at de har dem i meget stærke farver så som orange.
Da det jo gerne skulle ses i vandet hvis man er faldet i men dette betyder
jo også at prisen ændre sig væsentlig da det virkelig er et ordentlig mærke
der kan holde til noget også at det er børn der løber og leger i regnen og
hvorfor skal vi holde vores børn inde selv om at det regner bare fordi at vi
ikke gider at blive våde.
Håber at du kunne bruge mit svar.
Hilsen Per

Fra : Marianne

Dato : 09-08-03 20:51

> [...]
> hvorfor skal vi holde vores børn inde selv om at det regner bare fordi at

Hej Per

Jo tak, det var nok en ide med bådudstyrsforhandlerne. At prisen er
anderledes gør mindre, da jeg anser det for et (trafik)sikkerhedsproblem.
Jeg tror, de fleste, der som jeg både er bilist, cyklist og fodgænger fra
tid til anden tænker over, hvor "usynlige" de forskellige typer trafikanter
er for hinanden.

mvh
Marianne

Fra : SE

Dato : 09-08-03 19:54

> [...]
> regn, slud og mørke.
>
> Ved nogen af jer, hvor man kan købe det?

Kan man ikke stadig købe de sæt som vi allesammen (?!) har rendt rundt i
engang........ Det var de tykke gule (som også kunne fås i rød og blå), hvor
man både kunne få overalls, jakke og sydvest i samme serie.

Dengang kunne man jo nok få dem alle steder - men det var jo før verden (og
regntøjsmoden) gik af lave...... *S*
Prøv at tjekke med steder som Tøj&Sko, Tøj til Trolde eller lignende.

/se

Fra : Marianne

Dato : 09-08-03 20:49

> Dengang kunne man jo nok få dem alle steder - men det var jo før verden
(og
> regntøjsmoden) gik af lave...... *S*
> Prøv at tjekke med steder som Tøj&Sko, Tøj til Trolde eller lignende.

Uha - det har jeg skam prøvet. Regntøj er til piger i dag lyserødt, til
drenge mørkeblåt eller sort. Enkelte mærker kan fås med et gult ærme eller
en gul lap på bukserne, men det er alt.

Jeg prøver sejleportsverdenen, som Per foreslog.

mvh
Marianne

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-08-03 20:57

> Ved nogen af jer, hvor man kan købe det?

Ellers prøv i Tyskland hvis du ikke bor for langt fra grænsen - ALLE tyskere
har gult regntøj kan man se når man opholder sig ved vesterhavet i
regnvejr

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Insideout

Dato : 10-08-03 09:42

> Ellers prøv i Tyskland hvis du ikke bor for langt fra grænsen - ALLE
tyskere
> har gult regntøj kan man se når man opholder sig ved vesterhavet i
> regnvejr

Fordom som der stadig er nogle der ligger under for, tyskerne kender også
til Helly Hansen og andet, det er vist længe siden du har været på
vestkysten i en efterårs ferie, jeg så ingen tyskere i gult regntøj. Derimod
så jeg her i sommer (blokhus) en masse danskere der havde skærmet sig inde
bag lægsejl og det var vist nok også tyskere der kun kunne finde på det .

Mvh
Henrik

NB: Som kommer tit i tyske indkøbscentre men endnu ikke har set et gult
regnsæt med sydvest.

Fra : Ditte Rod

Dato : 09-08-03 21:30

> Jeg skal ud og købe regntøj til min 6-årige søn, men jeg kan ikke finde
> noget, der duer.

Jeg sværger til Helly Hansen. Efter at have prøvet flere forskellige mærker,
er jeg endt ved HH da det er en god/slidstærk kvalitet. Samtidig er det
behageligt for børnene at bevæge sig i !

> Problemet er farverne. Jeg synes simpelthen, at det er for farligt med
> mørkt/sort regntøj, så jeg vil gerne have en farve, der virkelig kan SES i
> regn, slud og mørke.

HH fåes i flere forskellige farver. Min søn har et meget gult og lidt blåt.
Det er meget trafiksikkert. Har butikken ikke de rigtige farver hjemme, kan
de garanteret bestille det hjem til dig. Det har jeg fået gjort flere gange,
og det plejer ikke at tage mere end et par dage.

> Ved nogen af jer, hvor man kan købe det?

Vi har købt flere sæt i InterSport. Prisen ligger på 400,- til 500,-, men
jeg har faktisk et par gange set det i Bilka til halvdelen af prisen.

Mvh. Ditte

Fra : Tine Andersen

Dato : 09-08-03 21:43

> [...]
> regn, slud og mørke.
>
> Ved nogen af jer, hvor man kan købe det?

Hvis du ikke vil betale for sejlertøj (meget dyrt), så prøv måske
www.elkarainwear.dk. Det er dansk, og det ser ud til, at der er gult og
orange regntøj. Jeg har selv haft det og haft det til mine unger, og det er
godt.

Med venlig hilsen
Tine

Fra : Stine

Dato : 09-08-03 22:57

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> wrote in message
> [...]
> regn, slud og mørke.
>
> Ved nogen af jer, hvor man kan købe det?

Hvad med det her:

http://www.regnbutikken.dk/prod01.htm

/Stine

Fra : Marianne

Dato : 10-08-03 15:21

> Hvad med det her:
>
> http://www.regnbutikken.dk/prod01.htm
>
> /Stine

Hej Stine

Splendid!

Kender du mærket (og kvaliteten)? Nå - jeg prøver at bestille det; der er jo
returret på varer købt over nettet. Tak for tippet.

mvh
marianne

Fra : brinkloev

Dato : 10-08-03 20:38

HEJ, PRØV WWW.REGNBUTIKKEN.DK, JEG ER SIKKER PÅ, AT DET ER LIGE
NØJAGTIG, DET DU SØGER!
MVH. BRINKLOEV

http://www.kandu.dk/

Fra : Lykke

Dato : 15-08-03 09:18

jeg sværger også til elka.
det er ikke ualmindelig dyrt og findes i mange farver.
nogle farver kan købes i føtex, men hedder her mads og mette.
elka har et lille katalog hvor man ikke køber sæt, men de dele man har behov
for.
en vigtig ting er, at det er åndbart og pvc fri, så det er rart at bevæge
sig i, både i varme og kulde.
vores børn der går i skovbørnehave bruger det året rundt og det er meget
holdbart.
kan også købes til voksne.