Sex efter skænderi ??
Fra : Jens

Dato : 09-08-03 14:49

Min kæreste og jeg har diskuteret dette at skændes - og så have sex
straks efter. Lad det være sagt med det samme, det er ikke noget vi
kan praktisere. Hvis vi har haft et skæderi er sex samme dag faktisk
udelukket. Det er særligt min kæreste som har det sådan - jeg har
lettere ved at blive god igen end hun har, i det mindste i forhold til
sex.

Men jeg har hørt andre mennesker tale om, at man kan bruge sex til at
forsones med, man kan bruge sex nærmest som et middel til at komme tæt
på hinanden igen.

Hvad mener gruppen? Kan i have sex straks efter at i har haft et
skænderi?

Jens

Fra : John Sahl

Dato : 09-08-03 15:00

Jens wrote:
> Hvad mener gruppen? Kan i have sex straks efter at i har haft et
> skænderi?

Intet problem for mig. Det er dog ikke altid vi praktiserer det

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-08-03 17:31

John Sahl wrote:

> Intet problem for mig. Det er dog ikke altid vi praktiserer det

somregel fordi jeg lige skal køle af inden jeg igen er modtagelig ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : John Sahl

Dato : 09-08-03 18:01

Sabina Hertzum wrote:

> somregel fordi jeg lige skal køle af inden jeg igen er modtagelig ;)

Heldigvis er du ikke som kvinder flest og bærer nag i evigheder

Fra : KH

Dato : 09-08-03 18:57

> Heldigvis er du ikke som kvinder flest og bærer nag i evigheder

Den type kan jeg ikke leve med.
Jeg har allerede sagt farvel til et par af slagsen.
Og det er samme type, som tror at manden er udstyret med et
tankelæsergen.
Det ene øjeblik er man forvist til "gør_det_selv_hjørnet" og i det
øjeblik, så skal vi kunne mærke, hvornår vi er inde i varmen.
Den holder ikke en meter.
Hvis så bare kvinder ville lukke munden op og sige noget, det plejer
de jo at gøre 24/7, hvis de ikke sover. ;)
Og så må de se at komme over "av min brækkede vinge"-stadiet.

KH.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-08-03 21:32

KH <Joker@mitdomain.com> skrev:

> Den type kan jeg ikke leve med.

Heller ikke her og gør det heldigvis heller ikke.

> Jeg har allerede sagt farvel til et par af slagsen.
> Og det er samme type, som tror at manden er udstyret med et
> tankelæsergen.

Oh, yeah.

> Det ene øjeblik er man forvist til "gør_det_selv_hjørnet" og i det
> øjeblik, så skal vi kunne mærke, hvornår vi er inde i varmen.
> Den holder ikke en meter.

Det er spild af tid.

> Hvis så bare kvinder ville lukke munden op og sige noget, det plejer
> de jo at gøre 24/7, hvis de ikke sover. ;)
> Og så må de se at komme over "av min brækkede vinge"-stadiet.

Jeg prøver at opdrage konen til at sige tingene lige ud. Jeg gider ikke
gætte mig til til det. Faktisk er det nok mig, som tingene skal trækkes ud
af

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 09-08-03 21:33

John Sahl <spamtrap6@mandezonen.dk> skrev:

> Heldigvis er du ikke som kvinder flest og bærer nag i evigheder

En kvalitet som ikke kan værdsættes nok, da nagbærning er forholdsdræberen
over dem alle. Det er bare et spørgsmål om tid.

Fra : Jens

Dato : 09-08-03 19:19

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message news:<W47Za.48747$Kb2.2102134@news010.worldonline.dk>...

> Intet problem for mig. Det er dog ikke altid vi praktiserer det

Men hvordan har det været med dine partnere? Jeg ville pokkers nødigt
opdage at det er en mande-kvinde ting således at mænd er med på sex
straks efter et skænderi og kvinder ikke.

Jeg kan selvfølgeligt heller ikke have sex før jeg er "kølet af" - som
Sabina siger det. Men når jeg ellers er kølet af kan jeg godt "bruge"
sex til at reparere vores forhold med. Men de fleste af de piger jeg
har kendt, har haft det sådan at vores forhold først skulle repareres,
før de kunne have sex igen. Tidsmæsigt måske dagen efter, hvis vi har
fundet vores nærhed igen.

Men jeg tror mit spørgsmål mere præcist er: Hvad mener gruppen om at
bruge sex til at reparere et forhold med efter et skænderi, og jeg vil
meget gerne vide hvad pigerne mener.

Jens

Fra : John Sahl

Dato : 09-08-03 20:23

Jens wrote:
> Men hvordan har det været med dine partnere? Jeg ville pokkers nødigt
> opdage at det er en mande-kvinde ting således at mænd er med på sex
> straks efter et skænderi og kvinder ikke.

Det har været meget forskelligt, oftest har de skullet køle en
anelse af, men kendetegnende for stort set alle sammen er det
ind i mellem endt i hed make up sex efter et skænderi.

> [...]
> har kendt, har haft det sådan at vores forhold først skulle repareres,
> før de kunne have sex igen. Tidsmæsigt måske dagen efter, hvis vi har

Jeg har aldrig haft problemer med at have sex lige efter et skænderi,
men min kæreste (Sabina) kan nok godt nikke genkende til at mit
sexbehov og tanker i den retning er evigt til stede.
When ever, where ever.

> Men jeg tror mit spørgsmål mere præcist er: Hvad mener gruppen om at
> bruge sex til at reparere et forhold med efter et skænderi, og jeg vil
> meget gerne vide hvad pigerne mener.

Det kan ikke reparere, men det kan skabe en lidt bedre stemning
som gør at det måske er lidt lettere at få talt om tingene.

Dermed er vi tilbage til nøgleordet for de et velfungerende kærligheds-
forhold: Nemlig kommunikation mellem parterne.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 09-08-03 20:23

Jens wrote:
> Men hvordan har det været med dine partnere? Jeg ville pokkers nødigt
> opdage at det er en mande-kvinde ting således at mænd er med på sex
> straks efter et skænderi og kvinder ikke.

det er det sandsynligvis ikke ;) nu kan jeg jo kun tale for mig selv....

> [...]
> har kendt, har haft det sådan at vores forhold først skulle repareres,
> før de kunne have sex igen. Tidsmæsigt måske dagen efter, hvis vi har

for mig betyder skænderiets karakter også en del...... hvis skænderiet
omhandler hvorvidt skraldet er taget ud, så tager afkølningen væsentligt
kortere, end hvis det feks har fat i en af de grundliggende bestanddele af
vores forhold....
men skal jeg sætte ord på det, så fornemmer jeg da klart at jeg oftest har
et større behov for at føle nærhed og tryghed efter et skænderi....
skænderiets karakter er så med til at afgøre hvorvidt nærheden kan udvikles
til sexlyst......

> Men jeg tror mit spørgsmål mere præcist er: Hvad mener gruppen om at
> bruge sex til at reparere et forhold med efter et skænderi, og jeg vil
> meget gerne vide hvad pigerne mener.

som reparationsmiddel alene tror jeg ikke sex er effektivt..... ikke fra mit
synspunkt altså.... men som løsningsmiddel kan det være ret effektivt....
oftest flyder samtalen lidt nemmere og knapt så hedt efter en gang
fantastisk sex.. :) det bliver således nemmere at sætte ord på følelserne
der udløste skænderiet :)

Fra : KH

Dato : 09-08-03 15:25

"Jens" <jens.hansen@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tæt
> på hinanden igen.
>
> Hvad mener gruppen? Kan i have sex straks efter at i har haft et

Jeg kan have sex når som helst.
Skal det også være med kæresten?

Der er det specielle ved nogle kvinder, og det er, at de straffer en
ved at nægte en sex, til man siger undskyld eller danser efter deres
pibe.
Så er det, at man ønsker en tøs som Darma fra "Darma og Greg" ("Et
umage par").

KH.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 09-08-03 15:32

On 9 Aug 2003 06:49:07 -0700, jens.hansen@post.com (Jens) wrote:

>Hvad mener gruppen? Kan i have sex straks efter at i har haft et
>skænderi?

Nogen gange, andre ikke.

Sidst slog hun faktisk helt op (efter 14 års samliv !), og hun havde
sat huset til salg, aftalt med dyrlægen aom aflivning af vores hunde
mm.) Vi endte i sengen samme aften (!), og har dyrket sex adskillige
gange siden. Vi er dog stadig bestemt på at flytte hvert til sit, når
huset er solgt, eller en af os finder en anden..

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-08-03 22:33

[Dan MOrtensen | Sat, 09 Aug 2003 16:32:05 +0200]

>Sidst slog hun faktisk helt op (efter 14 års samliv !), og hun havde
>sat huset til salg, aftalt med dyrlægen aom aflivning af vores hunde
>mm.)

Undskyld jeg siger det - men hvis det foregik som du beskriver det der,
er nogle kvinder tydeligvis sindsyge!!

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 10-08-03 21:51

On Sat, 09 Aug 2003 23:33:08 +0200, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

>[Dan MOrtensen | Sat, 09 Aug 2003 16:32:05 +0200]

>Undskyld jeg siger det - men hvis det foregik som du beskriver det der,
>er nogle kvinder tydeligvis sindsyge!!

Det foregik på den måde, og jeg er ikke intr. i at fortsætte. Vi (hun)
har huset til salg
<http://www.edc.dk/soeg/sag.asp?ppid=98001012&pkategori=1>, og om ikke
andet så flytter jeg omkring 1/9.

Fra : Jens

Dato : 10-08-03 23:40

Dan MOrtensen <listme@listme.dsbl.org> wrote in message news:<la1ajv046abinlk3derbsmv0uidsfrq878@4ax.com>...

> [...]
> gange siden. Vi er dog stadig bestemt på at flytte hvert til sit, når
> huset er solgt, eller en af os finder en anden..

Det jeg mente var vel noget i retningen af, at man kan have sex efter
et skænderi, måske som en bekræftelse på, at man stadigt elsker
hinanden.
Og hvis i stadigt elsker hinanden, hvorfor pokker så smide jeres
forhold ud, eller for den sags skyld jeres skønne ejendom??

Men det ville nok være at gå for tæt på at spørge yderligere ind,
efter at du har bekendt så meget kulør.

Har i prøvet at gå i parterapi??

Jens

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 09-08-03 20:59

> [...]

> på hinanden igen.
>
> Hvad mener gruppen? Kan i have sex straks efter at i har haft et

Det er sådan et ja og nej-spørgsmål alt afhængigt af skænderiets omfang.

De små skænderier gør ikke så voldsomt meget, men de store skænderier som
man måske også før gentagne gange har skændtes om gør at man bliver sur på
hinanden - og her er der nok forskel på om man bor sammen eller hver for
sig.

Bor man hver for sig går man hver til sit et par dage, ihvertfald. Bor man
sammen, kommer der et tidspunkt, hvor en af parterne må give sig da man jo
som bekendt ikke kan fortsætte i al evighed med at være sur på hinanden.

Jeg syntes ikke rigtigt at man kan sige noget generelt om det spørgsmål -
det kommer jo an på så mange forskellige ting. Jeg har da prøvet både det
ene og det andet - det kommer IMO oftest an på hvor meget modparten er
blevet såret/skuffet/ked af det/irriteret, osv...

mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-08-03 22:31

[Jens | 9 Aug 2003 06:49:07 -0700]

>Men jeg har hørt andre mennesker tale om, at man kan bruge sex til at
>forsones med, man kan bruge sex nærmest som et middel til at komme tæt
>på hinanden igen.

Jeg kender flerer der "praktiserer" det - og mener at det udover at give
god sex også knytter dem lidt bedre sammen.

Måske er det fordi gemytterne har været oppe og køre i højeste gear og
blodet pisker, men at bruge denne situation som krydderi på sex, virker
for mig lidt som en falliterklæring.

>Hvad mener gruppen? Kan i have sex straks efter at i har haft et
>skænderi?

Nej, og jeg fristes til at sige: Naturligvis IKKE. Hvis man har været
oppe at skændes er det fordi den ene part har såret den anden, og så
skal der kærlighed og lydhørhed til at læge det hele - ikke sex.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Olesen

Dato : 09-08-03 22:56

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Nej, og jeg fristes til at sige: Naturligvis IKKE. Hvis man har været
> oppe at skændes er det fordi den ene part har såret den anden, og så
> skal der kærlighed og lydhørhed til at læge det hele - ikke sex.

Måske fordi, sex efterhånden er dêt, som holder parrene sammen,
da de måske er store egoister, og blot har en partner for at
kunne få sex, men måske ellers ikke har de store fælles interesser
andet end det matrielle, så de kan "vise sig frem" for venner/bekendte ?

Set på den måde, det pr. automatik følger med,
nøjagtig som huset, bilen, 32" tv'et og det ellipseformede
Piet Hein bord ?

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 10-08-03 21:45

[Olesen | Sat, 9 Aug 2003 23:55:59 +0200]

> [...]
>kunne få sex, men måske ellers ikke har de store fælles interesser
>andet end det matrielle, så de kan "vise sig frem" for venner/bekendte ?

Jeg ved det ikke... Jeg kender et (heteroseksuelt) par der har levet
sammen længe - jeg tror ikke at det er sex der holder dem sammen for de
dyrker det praktisk talt ikke...

Ejhellere er det kærlighed; de har måske stadig et snert af venskab og
det at de kender hinanden der holder sammen - samt det at beholde et
rimeligt velfungeremnde hjem til deres børn.

Men engang imellem går det helt "galt" for dem; de kommer grundigt op og
toppes og skændes så det brager - men derefter at de den helt store
"make-out-sex" hver dag de efterfølgende uger, og pludselig fungerer
parforholdet næsten optimalt igen.

Mennesker er mærkelige...

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 11-08-03 12:46

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> wrote in message
> [...]
> toppes og skændes så det brager - men derefter at de den helt store
> "make-out-sex" hver dag de efterfølgende uger, og pludselig fungerer

Nåh, så det er dét jeg mangler: Et godt gammeldags skænderi....

-Michael.

Fra : Greven

Dato : 10-08-03 07:44

Fra : Camilla

Dato : 10-08-03 09:39

Jeg har det sådan at hvis jeg har skændes med min kæreste, så skal jeg køle
af ved at gå en tur eller lave noget andet et sted hvor han ikke er
tilstede, men så når vi mødes igen efter nogle timer og siger undskyld til
hinanden kan vi godt have det mest lækreste sex sammen man kan forestille
sig.

Camilla

Fra : Jens

Dato : 10-08-03 23:54

"Camilla" <camilla23dk@hotmail.com> wrote in message news:<AwnZa.48936$Kb2.2122344@news010.worldonline.dk>...

> [...]
> hinanden kan vi godt have det mest lækreste sex sammen man kan forestille

Ok, du behøver lige gå ud af døren og komme ind igen, at få mere
afstand på og en undskyldning...

Hvis det nu skulle handle om hvad jeg mener med "sex efter et
skænderi", så tror jeg at dit svar er: 'nej, det kan du ikke'.

Jeg tror jeg forstår hvad det nogen gange kan handle om, jeg har kun
få af den slags oplevelser hvor sådan noget som "sex efter et
skænderi" har været muligt. Men ikke desto mindre er der nogle
mennesker som kan have et skænderi og umiddelbart efter ende i sengen,
som en bekræftelse på at de stadigt elsker hinanden.

Jeg personligt kan have en stor ømhed for min kæreste efter et
skænderi

Det ville være dejligt om vi kunne få nogle meldinger fra piger som
godt kan have sex umidelbart efter et skæderi. Jeg vil helst ikke
opdage at det kun er mænd som er med på det.

Jens