Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Skærmkøb til 3000,- kr - hvilken kan anbef~
Fra : Sven

Dato : 09-08-03 00:47

Hej.
Til en gave til en ældre herre, der KUN bruger sin PC til flysimulatorer (MS
Flightsimulator 2002 og Combat Flightsimulator), og kigge på billeder fra
sit digital-kamera, skal jeg bruge en skærm 17"-19" CRT eller måske en 17"
TFT (??). Han har et Geforce 3 Ti200 grafikkort, og det er jo ikke det kort
med den bedste billedkvalitet.
Jeg selv synes, at en virkelig god 17" er at foretrække frem for en
"Bilka-model" på 19", men der findes måske gode 19" til rimelige penge, som
jeg ikke kender?

En TFT-skærm ... ja måske. Han spiller jo ikke FPS, ser DVD eller andet
hæsblæsende. Jeg kender dog intet til TFT-skærme, da jeg endnu ikke har set
en der kan bruges til seriøst FPS, og jeg har snart set mange!

Sven

Fra : Lucern

Dato : 09-08-03 02:13

Glem TFT og køb en god 19" skærm. Jeg flyver selv meget på PC. Større er
bedre. Hans grafikkort er i øvrigt slet ikke så ringe som du tror. Det
er langt hurtigere end diverse Geforce4 MX-serie kort som de fleste
slagtilbuds computere bliver leveret med i dag.

Evt. denne til 2.393 kr. leveret med posten.

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=23551

Samsung SyncMaster 959NF
Size: 19" (18" viewable)
Max Resolution: 1920x1440 @73Hz
Dot Pitch: 0.24 (H: 0.20)
HSF: 30-110kHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: TCO99
Warranty: 3 Years

Du sagde 3000!!!
Hvis du skulle gøre ham jublende glad kan denne 21" fås leveret til
sølle 3.215 kr.:

http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=94640&urlAction=details

Samtron Professional & Graphics 210P
Size: 21" (20" viewable)
Max Resolution: 1600x1200 @76Hz
Response Time: ?ms
Dot Pitch: 0.22
HSF: 30-96KHz
VSF: 50-160Hz
Regulations: MPR-II, TCO99(option)
Warranty: 3 Years
Producent varekode: 210P

Check ellers http://www.edbpriser.dk

Mvh.
Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Sven

Dato : 11-08-03 14:39

Hej Per.
Tak for rådet. Det bliver sikkert en sådan 19" og måske en ny flysimulator.
Enten Sturmovik eller den nye FS 2004 fra MS.

Sven

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 12-08-03 13:41

> Tak for rådet. Det bliver sikkert en sådan 19" og måske en ny
flysimulator.
> Enten Sturmovik eller den nye FS 2004 fra MS.

Jeg har selv sådan er skærm, og kan kun tilslutte mig, at det er en rigtig
mod skærm.

/Jeppe

Fra : Gismo

Dato : 12-08-03 17:32

"Jeppe Vesterbæk" <jhve02@FJERNcontrol.auc.dk> skrev i en meddelelse
> flysimulator.
>
> Jeg har selv sådan er skærm, og kan kun tilslutte mig, at det er en rigtig
> mod skærm.

Håber du mener god skærm ;)
jeg har kørt med min en måneds tid og fuld tilfreds med den

Gismo

Fra : Tim Christensen

Dato : 20-08-03 09:56

Gismo wrote:

> Håber du mener god skærm ;)
> jeg har kørt med min en måneds tid og fuld tilfreds med den

Min bror har også en 959NF (også kendt som 900MF) og han er yderst tilfreds.

Mvh

Tim

Fra : Lucern

Dato : 09-08-03 03:00

"Sven" skrev d. 09-08-03 00:47 dette indlæg :
> Hej.
> Til en gave til en ældre herre, der KUN bruger sin PC til
flysimulatorer (MS
> Flightsimulator 2002 og Combat Flightsimulator......

Ang. MS. Combat Flightsimulator (uanset version):
Det er lidt synd at han skal flyve rundt med et så dårligt produkt.
Køb ham IL-2 Sturmovik Forgotten Battles som er langt flottere og mere
realistisk end MCF med hensyn til alt, og garanteret kører meget bedre
på hans computer fordi det, modsat Microsoft, er lavet af folk som har
forstand på at programmere.

http://www.il2sturmovik.com/

Mvh.
Per