PGO - startproblemer
Fra : Kurt Jensen

Dato : 08-08-03 23:15

Min PGO mistede kilremmen. Vi har skiftet den og ved samme lejlighed

kickstart-tænder. Nu kan jeg imidlertid ikke starte. Startmoteren hiver i

hele knallerten, så motoren kommer ikke lige i omdrejninger. Er remmen for

stram / eller kan der være sket noget med koblingen.

Under operationen har knallerten halvvejs ligget ned - kan der være sket

noget med olie / luftfilter eller lignende

Fra : kion

Dato : 09-08-03 00:26

>Min PGO mistede kilremmen.

spræng den eller hvad mener du med mistede??

/kion

Fra : Kurt Jensen

Dato : 09-08-03 09:43

Den sprang - men den er skiftet. Nu kan vi bare ikke starte den

Fra : kion

Dato : 09-08-03 11:49

er du sikker på a remmen ikk har revet noget istykker..??

>Startmoteren hiver i hele knallerten,

hvad mener du??

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-03 12:56

Prøv og tagge vario skålen af (den forreste geaing) og væg rullerne på
plads, de er sikkert rullet rundt så de ligge forkert i og med at remmen
ikke var der til at holde skålen på plads.

Fra : Kurt Jensen

Dato : 09-08-03 14:33

Øh... nu er jeg helt ny her, så.... Vi har haft skilt den forreste skål ad.
Der er ingen ruller her. Den yderste del af skålen bliver blot klemt ind
over remmen, og strammes til med den yderste bolt (her hvor tand-skiven til
kickstarteren sidder. Den rulle du nævner skal den sidde på akslen mellem
den inderste og yderste skål - eller...?? I så fald kan den jo være gået i
stykker da remmen sprang.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 09-08-03 21:15

"Kurt Jensen" <kurt.jensen@nomail.dk> wrote
> Øh... nu er jeg helt ny her, så.... Vi har haft skilt den forreste skål
ad.
> Der er ingen ruller her.

Ingen ruller!?!?

Hvis den har kunne køre før, og i slet ikke har pillet
her før, er du enten fuld eller ikke har set godt nok efter

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-08-03 12:32

"Kurt Jensen" <kurt.jensen@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den inderste og yderste skål - eller...?? I så fald kan den jo være gået

Hej Kurt

Prøv lige at nuppe dit thansen.dk PGO katalog ned fra hylden. På side
8 og 9 er der et par billeder at nogle ruller og en varioskål, så hved du
hvad du leder efter. På side 20 er der et diagram, som viser hvordan
varioen er bygget op. Så er det altså rimeligt let at gå til.

Hilsen Mikkel