Knallert 45 -> MC
Fra : Lasse Skyum

Dato : 08-08-03 19:54

Jeg er den glade ejer af en temmelig hurtig Derbi Senda (115km/t eller
deromkring) og er meget glad for at køre på den. Dog er det skide
irreterende hele tiden at være bange for at politiet vil snuppe én og give
bøder ud til højre og venstre.

Så hvad skal der til for at få "lavet" en Knallert 45 om til en motorcykel?
Eller måske er det slet ikke muligt?

Selvfølgelig skal man lige tage motorcykel-kørekort :-/

mvh,
Lasse

---

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-08-03 22:03

"Lasse Skyum" <lskyum@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
motorcykel?
> Eller måske er det slet ikke muligt?
>
> Selvfølgelig skal man lige tage motorcykel-kørekort :-/

Det er nok muligt at lave den til mc, men så skal den lige forbi synshallen
og kigges på, og så begynder det at blive dyrt, for så skal der afgifter og
alt muligt til før du får plader på, og så er der lige en forsikring at tage
hensyn til, og de er ikke billige til mc.

Kim Larsen

Fra : Simon Jensen

Dato : 09-08-03 22:50

Hej det ville blive en bekostelig affære.
Afgiften beregnes således :
105% af pris over 7500 op til 13700, herfra og op med 180%.
Hvad så din maskine kommer til at koste kan du selv regne på.
Men du vil nok droppe planen hurtigt ;-(

Hvorfor dog ikke købe en helt ny MC til under 10.000 ?hos www.geely.dk
har du da også en 4 takt med mere bundtræk.

Bare et forslag.

/Simon

Fra : Lasse Skyum

Dato : 09-08-03 23:17

Uha, det lyder dyrt!! Men er det ikke for kasko forsikring eller hvad er det
for en afgift?

---

Fra : Thomas

Dato : 10-08-03 10:44

"Lasse Skyum" <lskyum@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Uha, det lyder dyrt!! Men er det ikke for kasko forsikring eller hvad er
det
> for en afgift?

Registrerings Afgift. Lige som der er på biler.

Når det er er en mc koster forsikringen også noget mere
Der til kommer der også vægt afgift. Jeg giver selv ca. 1800 kr. pr år for
en 125 ccm mc scooter. Det er for den lovpligtig ansvars forsikring (1200
kr.) Der er som nybegynder. og vægt afgift (600).

Mvh. Thomas

Fra : Simon Jensen

Dato : 10-08-03 16:48

Korrekt registeringsafgiften er vild i DK. Så det er urelistisk at lave en
45`er om. Jeg glemte jo lige også at sige at dyret skal synes, da den jo
ikke er typegodkendt som MC.

Surt men sandt !!.

/Simon Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-03 08:58

øv, nu havde jeg ellers lige fået den til at køre så godt!

Fra : Sven Bent

Dato : 14-08-03 23:22

"Lasse Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> wrote in message

> øv, nu havde jeg ellers lige fået den til at køre så godt!

Du skal prøve at ringe til Færdselsstyrelsen, www.fstyr.dk de kan hjælpe
dig, og det skulle vist ikke komme til at koste dig mere end ca. 5-6000 kr
at få den til MC, men den burde være på mere end 50cc, for ellers er den
ikke en MC.

Svend