Guds prioriteringsliste
Fra : jørgen

Dato : 08-08-03 17:06

Hvad er vigtigst for Gud i forhold til os? Er det at vi altid må være sunde
og raske og have en god økonomi mv? Eller er det noget andet Han først og
fremmest ønsker med os?

Er der nogen der har et bud på følgende

Guds prioroteter :

1. ...

2. ...

Og hvad så med vores prioriteter? Jeg tror nok det er noget med

1. Helbred.
2. Penge.
3. Venner.
4. Arbejde, succes ..
etc.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-08-03 17:16

"jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sunde
> og raske og have en god økonomi mv? Eller er det noget andet Han først og

Kan svjv nok skrives meget kort: Menneskets Frelse.

> Og hvad så med vores prioriteter? Jeg tror nok det er noget med

> [...]

Som bare slet ikke har noget med Frelsen at gøre. Det er lige dèr
herlighedsteologerne går galt i byen. De blander alle mulige menneskeskabte
prioriteter ind i sagen, men ingen af delene er noget, Gud lover os eller
som kommer Kristendommen ved.

Mig bekendt vil Gud ene og alene at vi forsones med Ham gennem Hans Søn. Alt
det andet må vi selv sørge for så godt vi nu engang kan.

Anders Peter Johnsen

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 08-08-03 18:01

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan svjv nok skrives meget kort: Menneskets Frelse.

Jeg mener, Jesus præsenterede os for endnu et punkt på en prioriteret liste:
Fællesskab udtrykt ved næstekærlighed.

Det sætter endnu mere herlighedsteologiens prioriteringer i relief, da alle
de ting, Jørgen nævnte, var ting, hvert menneske ønsker for sig selv - ikke
for fællesskabet.

Med venlig hilsen
Børge Rahbech Jensen
--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : slet GMZHC

Dato : 08-08-03 17:17

- at vi tror

Adam

Fra : Harald Mossige

Dato : 08-08-03 21:39

"slet GMZHC" <claudio.karl.adam@GMZHCdirekte.org> wrote in message

> - at vi tror
>
> Adam

Sludder. Alle mennesker trur.

HM

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 08-08-03 22:00

On 8 Aug 2003 22:39:17 +0200, Harald Mossige wrote:

> "slet GMZHC" <claudio.karl.adam@GMZHCdirekte.org> wrote in message

> Sludder. Alle mennesker trur.

Sludder.

--
Yours, Knut
http://home.no/shalom

Fra : Harald Mossige

Dato : 08-08-03 22:15

"Knut Klaveness Heidelberg" <heidelberg@theology.zzn.com> wrote in message

> Sludder.
>
> --
> Yours, Knut
> http://home.no/shalom
> (updated June 8 2003)

Forsøk heller å gje ei kort begrunning for påstanden.

HM

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 08-08-03 22:40

On 8 Aug 2003 23:15:06 +0200, Harald Mossige wrote:

> "Knut Klaveness Heidelberg" <heidelberg@theology.zzn.com> wrote in message

> Forsøk heller å gje ei kort begrunning for påstanden.

Du mener en kort begrunnelse av samme enestående kvalitet som det du
presenterer? Hva tar du meg for?

--
Yours, Knut
http://home.no/shalom

Fra : slet KWGCN

Dato : 09-08-03 09:08

Harald Mossige <haraldmnospam@hkabel.no> skrev:

>"slet GMZHC" <claudio.karl.adam@GMZHCdirekte.org> wrote in message

>Sludder. Alle mennesker trur.
>
>HM

Glimrende argumentationsform de der anvender.

- utroligt er det:
Guds tro selvfølgelig,

hilsen,

Adam
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Harald Mossige

Dato : 11-08-03 15:28

"slet KWGCN" <claudio.karl.adam@KWGCNdirekte.org> wrote in message

> Glimrende argumentationsform de der anvender.
>
> - utroligt er det:
> Guds tro selvfølgelig,
>
> hilsen,
>
> Adam
> www.sitecenter.dk/faust

Nå blir forslaget meir presist, og dermed meir vetugt. Men så veit du, ein
dum kan spørja meir en 10 vise kan svara:
Kva er "gudstru"?

HM

Fra : Harald Mossige

Dato : 08-08-03 21:37

"jørgen" <au_536@lite.dk> wrote in message
> Hvad er vigtigst for Gud i forhold til os? Er det at vi altid må være
sunde
> og raske og have en god økonomi mv? Eller er det noget andet Han først og
> fremmest ønsker med os?

"Gud" gjennom naturen har sett opp ufravikelige regler. I tillegg har
presteskapa sett opp sine regler, som presteskapa påstår er guds krav.

"Guds" krav

1. Spis eller bli spist.
2. Sørg for å sikra komande generasjoner av arten.

Presteskapet hevder imidlertid:
1 Underkasta deg presteskapa sine forordninger.

HM

Fra : OZ5VIB Børge Højlu~

Dato : 08-08-03 21:45

"jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er vigtigst for Gud i forhold til os? Er det at vi altid må være
sunde

Læs Femte Mosebog Kap. 28.

--
Hej fra Børge

http://www.nydheder.subnet.dk/
se også
http://www.feedthehungry.dk/

Fra : jørgen

Dato : 09-08-03 12:42

"OZ5VIB Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
> sunde
> >

> Læs Femte Mosebog Kap. 28.

Det er Gud som fortæller jøderne at hvis de overholder loven vil de blive
velsignet, men hvis de ikke overholder loven vil de blive straffet.

"Hvis du adlyder Herren din Gud og omhyggeligt følger alle hans befalinger,
som jeg giver dig i dag, vil Herren din Gud ophøje dig over alle jordens
folk. Alle disse velsignelser skal komme over dig og nå dig, hvis du adlyder
Herren din Gud:..." 5 Mos28,1-2

Jeg kan ikke rigtig se hvad det har med mit spørgsmål om hvad Gud prioritere
højst, at gøre.

jørgen

Fra : OZ5VIB Børge Højlu~

Dato : 09-08-03 14:06

> "OZ5VIB Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

Hvad er Guds befalinger ja blandt andet at vi elsker hverandre.
At vi holder fast i Hans ord også videre.

--
Hej fra Børge

http://www.nydheder.subnet.dk/
se også
http://www.feedthehungry.dk/

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-08-03 08:32

jørgen au_536@lite.dk skrev dette:

[ ... ]
> Jeg kan ikke rigtig se hvad det har med mit spørgsmål om hvad Gud
> prioritere højst, at gøre.

Måske var det en god ide at læse Matt. 7, 21 - 24, hvor der er tale om
lydighed som en 1. prioritet, og dette går jo godt i spænd med
henvisningen til 5. Mos. kap. 28.

Du kan også læse kærlighedsapostlens breve (Johannes breve), hvor
lydigheden også virkelig står i centrum hele vejen igennem.

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 08-08-03 21:59

On Fri, 8 Aug 2003 18:05:38 +0200, jørgen wrote:

> [...]
> og raske og have en god økonomi mv? Eller er det noget andet Han først og

Svaret finner du i Joh. 3,16.

--
Yours, Knut
http://home.no/shalom

Fra : Harald Mossige

Dato : 08-08-03 22:01

> Svaret finner du i Joh. 3,16.
>
> --
> Yours, Knut
> http://home.no/shalom
> (updated June 8 2003)
Så vidt eg oppfatter Joh 3,16, er der ingen krav der. Misforstått spørsmål,
eller forsøk på å "vri" debatten?

HM

Fra : Knut Klaveness Heide~

Dato : 09-08-03 08:03

On 8 Aug 2003 23:00:43 +0200, Harald Mossige wrote:

> [...]
> og

> Så vidt eg oppfatter Joh 3,16, er der ingen krav der. Misforstått spørsmål,

Det er du som fantaserer om at kriteriet må være krav. Les spørsmålene som
stilles og så Joh. 3,16. Deretter kan du stille deg spørsmål om forholdet
mellom "lov og evangelium".

Si meg én ting: Er du bare ute etter å kverulere?

--
Yours, Knut
http://home.no/shalom

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 20:21

> [...]
sunde
> og raske og have en god økonomi mv? Eller er det noget andet Han først og

Du har bl.a. det der står i Mattæus 6:33, 34 om livets fornødne ting:
"Bliv da ved med først at søge riget og hans retfærdighed, og alle disse
[andre] ting vil blive givet jer i tilgift. Vær derfor aldrig bekymrede for
dagen i morgen, for dagen i morgen vil have sine egne bekymringer. Hver dag
har nok i det der er dårligt den dag."

Der er kærligheden til Gud og næsten som ses i Mattæus 22:37-40:
"Han sagde til ham: "'Du skal elske Jehova din Gud af hele dit hjerte og af
hele din sjæl og af hele dit sind.' Dette er det største og første bud. Det
andet, der ligner det, er dette: 'Du skal elske din næste som dig selv.' På
disse to bud hænger hele Loven og Profeterne.""

Der er det af fortælle andre om Guds hensigt, Ezekiel 33:7-9:
"Og du, menneskesøn, jeg har gjort dig til vægter for Israels hus, og du
skal høre et ord fra min mund, og du skal advare dem fra mig. Når jeg siger
til den ugudelige: 'Du ugudelige, du skal visselig dø!' og du så ikke taler
for at advare den ugudelige mod hans vej, da skal han, da han er ugudelig,
dø for sin brøde, men hans blod vil jeg kræve af din hånd. Men når du har
advaret den ugudelige mod hans vej, for at [han skal] vende om fra den, og
han så ikke vender om fra sin vej, skal han dø for sin brøde, men du vil
have udfriet din sjæl."

Vi må selvfølgelig hade det Gud hader, Ordsprogene 6:16-19:
"Der er seks ting Jehova hader, ja, syv der er hans sjæl en
vederstyggelighed: stolte øjne, løgnetunge, hænder som udgyder uskyldigt
blod, et hjerte der finder på onde anslag, fødder som løber hurtigt efter
ondt, et falsk vidne som udspyr løgn, og den der sår splid mellem brødre."

Der er også de egenskaber, kaldet "Åndens frugter", egenskaber vi meget
gerne må opdyrke, Galaterne 5:22, 23:
"På den anden side er åndens frugt kærlighed, glæde, fred, langmodighed,
venlighed, godhed, tro, mildhed, selvbeherskelse. Imod sådanne ting er der
ingen lov."

Der er ikke nogen af disse som har større prioritet end andre, men de har
alligevel alle sammen betydning for at få et godkendt forhold til Jehova
Gud. Det som det hele drejer sig om, er at vi giver af os selv, og at vi gør
vores bedste for at leve i overensstemmelse med Guds normer og
retningslinier som man kan læse i Bibelen. Derfor er det en god ting at læse
i Bibelen hver dag!

--
MVH,
Tommy Jensen