Harpun (igen)
Fra : Abildgaard 3140

Dato : 08-08-03 08:24

Jeg ved godt, at jeg trækker en gammel traver af stalden, men om ikke andet
kan de, der deltog sidst, springe over eller nøjes med de sidste erfaringer.

Familien snorkler i Øresund og vil helst bruge spyd (selvforsvar mod
væmmelige multer, pighvarrer og andre flade fornemmelser), men pt. kan
hawaii sling ikke skaffes og jeg kender ikke andre håndspyd i
fødselsdagsgaveklassen - har allerede én i restordre til min lillebror.

Min ældste søn har fødselsdag (teenager forude) og han skal så have
våbensamlingen udbygget med en harpun - vi ved godt, det er uetisk og
ejøkologisk at plaffe sovende spætter og ål, men karate-teknikkerne batter
ikke så meget på 3-5 meters dybde.

Sidste gang emnet var oppe landede disputen på 40 cm/elastik.

Spørgsmål: Hvilket mærke er bedst i forhold til kvalitet/pris og ikke mindst
hvor skal jeg købe?

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'

Fra : Claus Larsen

Dato : 08-08-03 17:21

Det er i følge lovgivningen FORBUDT at drive
UW jagt i Øresund.
PS: og husk at du skal være i besiddele af gyldigt fisketegn de andre stæder

Hilsen Claus

Fra : Lauge Abildgaard

Dato : 08-08-03 17:55

"Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> skrev i en meddelelse
> [...]
> UW jagt i Øresund.
> PS: og husk at du skal være i besiddele af gyldigt fisketegn de andre

Nåmensåmåvijonokhellere holde op med det :o

Lillebror

Fra : Sune

Dato : 10-08-03 16:49

"Claus Larsen" <cpl@tdcadsl> wrote in message
> Det er i følge lovgivningen FORBUDT at drive
> UW jagt i Øresund.
> PS: og husk at du skal være i besiddele af gyldigt fisketegn de andre
stæder

Er det korrekt? Jeg mener reglen er, at man ikke må drive UW-jagt mindre end
500 meter til nærmeste ruse (hvilket naturligvis udelukker mange steder i
Øresund). Hvor står reglerne henne???

Jeg ville i øvrigt bruge en 75 cm m. elastik - den tager banditter i alle
størrelser

Sune

Fra : Torben Abilgaard

Dato : 10-08-03 19:14

"Claus Larsen" formanede
> Det er i følge lovgivningen FORBUDT at drive
> UW jagt i Øresund.
> PS: og husk at du skal være i besiddele af gyldigt fisketegn de andre
stæder

Hvadbehager? Jager udelukkende med sylespidse kroge med modhagere og kigger
på døende utysker i ruser og net, der ikke røgtes.UW-jagt er både ulovligt
og uetisk. Men jeg kniber dem af og til i måsen med min medbragte pølsetang,
blot for at skabe respekt.

Harpunen er til selvforsvar, forståes

--
vh ¸.·´¯)

Fra : Muddersvinet

Dato : 11-08-03 09:48

respeeekt...

Dén med pølsetangen er et hit ! (man kan ligefrem forestille sig det
skrækslagne udtryk i fiskefjæset når de ser pølsetangen ik ?)

Personligt foretrækker jeg dog at bruge et atom-sprænghoved fra et SS-20
missil. I disse tider er der tilbud på dem i østeuropa... og der skal
nææææsten ingen modifikationer til før de passer på et spyd. Samtidigt opnår
man den effekt at vandet (som I alle nok har bemærket denne sommer) bliver
liiidt varmere når man fyrer svinet af... og fiskebassen er stegt, kogt og
færdig med det samme.

Og nu kommer det bedste: så vidt jeg ved, er der INTET forbud mod at bruge
atomvåben ved uw-jagt !... heller ikke i Øresund

SÅ er dén ged vist barberet !

Sommerhilzener (fra een som selv ADSKILLIGE gange er blevet TRUET og næsten
lemlæstet af VOLDELIGE fisk) *S*

"muddersvinet"

Fra : Freddy Jespersen

Dato : 14-08-03 20:30

et lille ? mø man tage en harpun med i en flyver hvis den liger i kufferten
under rejsen