Bøssers kirkeceremoni når løfte om samliv ~
Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-03 10:21

Bøsser skal ligestilles vedr praktisk juridisk kontraktindgåelse. Men giv
gud hvad guds er - og bland ikke noget ind i kirkelivet, der ikke har
berøring med biblens ord om ægteskab.

> Og hvis de homosexuelle er troende, så...?

Klaus Bondam(R) - og DR/TV2 - er i JP7aug rørt over at en pllisseret
transvestik fik nadver ved en særlig bøssegudstjeneste.
Men det kan han få hver søndag - der er ingen diskrimination mod bøsser -
tværtimod er der privilegier mht at de kan få ceremoni i Stefanskirken mm,
selvom det ikke er et bibelsk ægteskab.
To lesbiske fik fornylilg normalbryllup i denne kirke, for at gøre hysteriet
til grin.

Min kone vil gerne giftes med en af sine seks katte - er det diskrimination
at ingen kirke endnu tillader det - eller at det kan ske mens de daler ned i
faldskærm? I USA har præster dalet med, for at behage pop og pjat.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-03 20:04

Hvordan kan der overhovedet været tale om en vielse af homoseksuelle i
kirkerne når Bibelen fordømmer homoseksualitet?!

1. Korinther 6:9-11:
"Eller ved I ikke at uretfærdige ikke skal arve Guds rige? Bliv ikke
vildledt. Hverken utugtige eller afgudsdyrkere eller ægteskabsbrydere eller
mænd der bruges til unaturlige formål, eller mænd som ligger hos mænd, eller
tyve eller havesyge eller drankere eller spottere eller udsugere skal arve
Guds rige. Og dog er det sådan nogle af jer har været. Men I er blevet
vasket rene, I er blevet helliget, og I er blevet erklæret retfærdige i vor
Herre Jesu Kristi navn og med vor Guds ånd."

1. Timoteus 1:8-11:
"Nu ved vi at loven er god, forudsat man bruger den lovmæssigt, idet man
forstår dette: at loven ikke er fremsat for den retfærdige, men for lovløse
og uregerlige, ugudelige og syndere, for dem som mangler loyal hengivenhed,
og for vanhellige, fader- og modermordere, manddrabere, utugtige, mænd som
ligger hos mænd, kidnappere, løgnere, menedere, og hvad andet der er i
modstrid med den sunde lære efter den lykkelige Guds herlige gode nyhed, som
jeg har fået betroet.

Jeg synes det fremgår meget klart af disse skriftsteder at homoseksualitet
ikke er tilladt!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : erik larsen

Dato : 02-09-03 21:19

"Tommy Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan der overhovedet været tale om en vielse af homoseksuelle i
> kirkerne når Bibelen fordømmer homoseksualitet?!

Fordi kirkeledelsen er selv bøsser

Erik l

Fra : Jane

Dato : 03-09-03 14:25

Tommy Jensen skrev i

> Hvordan kan der overhovedet været tale om en vielse af homoseksuelle i
> kirkerne når Bibelen fordømmer homoseksualitet?!

Ifølge dine citater hvem ville kunne blive viet hvis man sorterede
alle de mennesker fra?

utugtige
afgudsdyrkere
ægteskabsbrydere
mænd der bruges til unaturlige formål (ofre for incest?)
mænd som ligger hos mænd (hvorfor ikke lesbiske?)
tyve
havesyge (vil have penge/magt/whatever?)
drankere (hvis misbrug af alkohol er forkert hvad så med rygere?)
spottere (journalister?)
udsugere (skatteopkrævere?)
lovløse
uregerlige (psykisk syge?)
ugudelige
syndere
dem som mangler loyal hengivenhed
vanhellige
fader- og modermordere
manddrabere
kidnappere
løgnere
menedere

Hvordan vil du afgøre som præst hvis et par vil vies om de i løbet
af deres liv har været syndere (er vi ikke alle syndere?) eller har
løjet? Om de er drankere eller havesyge mht karriere? Vil du sige
"nej du var utugtig fordi du havde sex før ægteskabet"?

Jane

Fra : Vidal

Dato : 03-09-03 18:58

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse news:Xns93EB9CC735075kkgnsdlkng@62.243.74.162...
> [...]

> løjet? Om de er drankere eller havesyge mht karriere? Vil du sige
> "nej du var utugtig fordi du havde sex før ægteskabet"?

He, he, nej for fundamentalisterne handler kristendommen ikke
om tilgivelse, men om fordømmelse. Det kan man jo forbløffes
over, men de kan altid med Paulus i ryggen faktisk påvise, at
kun de selv bliver frelst.

Og det er jo lidt underligt, når Jesus kom for at give synderne
forladelse. Og fundamentalisterne er ikke syndere, ihvertfald
kun i teorien.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

--
Hent biblen her - og læs den selv. Er Gud død - læs hvad Nietzsche mener.
Siger Darwin, vi nedstammer fra aberne? Siger den moderne fysik noget

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 08-09-03 09:04

"Tommy Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> wrote in message
> Hvordan kan der overhovedet været tale om en vielse af homoseksuelle i
> kirkerne når Bibelen fordømmer homoseksualitet?!
>
> 1. Korinther 6:9-11:
> "Eller ved I ikke at uretfærdige ikke skal arve Guds rige?

Hvordan kan der overhovedet været tale om at kristne ikke holder slaver når
Bibelen accepterer det?!

Kol. 3:22-25 :

Dere slaver skal adlyde deres jordiske herrer i alle ting. Vær ikke
øyentjenere som bare vil gjøre mennesker til lags, men adlyd dem av et
oppriktig hjerte og i frykt for Herren. Alt dere gjør, skal dere gjøre
villig, som for Herren og ikke for mennesker. For dere vet at Herren skal gi
dere sin arv som lønn. Kristus skal være den herre dere tjener. Men den som
gjør urett, skal få lønn som fortjent, her er det ikke forskjell på folk.

> 1. Timoteus 1:8-11:
> "Nu ved vi at loven er god, forudsat man bruger den lovmæssigt,

1. Tim. 6:1-2 :

Alle som er slaver og er under åket, skal vise sine herrer den respekt de
har krav på, for at ikke Guds navn og læren skal bli spottet. Og de slaver
som har troende herrer, skal ikke vise dem mindre aktelse fordi de ikke er
brødre. Nei, de skal tjene dem desto ivrigere, fordi de er trofaste og
elskede brødre som legger vinn på å gjøre godt.

Jeg synes det fremgår meget klart af disse skriftsteder at slavehold er
tilladt!

Kjellemann

Fra : Peter B. Juul

Dato : 18-09-03 13:21

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> writes:

> Hvordan kan der overhovedet været tale om at kristne ikke holder slaver når
> Bibelen accepterer det?!

Hvordan kan der overhovedet være tale om, at du ikke har taget
flycertifikat, når loven tillader det?

> Jeg synes det fremgår meget klart af disse skriftsteder at slavehold er
> tilladt!

Ja. Og?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Harald Mossige

Dato : 18-09-03 13:44

"Kjell I. Johnsen" <kjell.i.johnsen@broadpark.no> wrote in message

> [...]
> elskede brødre som legger vinn på å gjøre godt.
>
> Jeg synes det fremgår meget klart af disse skriftsteder at slavehold er

Fordi "slavane " gjore opprør (den franske revolosjonen) og slo ihel så
mange "slavedriverer" dei fan, presteskapet inkludert.
Presteskapet gjore som dei alltid har gjort; snu kappa etter vinden og
tilpassa seg slik at mest mulig av makta er i behold. Omtolka skrifta om
nødvendig.

HM