Tro er nemt, tvivl er frugtbart
Fra : Bo Warming

Dato : 06-08-03 18:05

Luther prækede "frelse via tro" og det mistolkes som om at en stålsat
fanatiker, der fortrænger sin tvivl, er gudvelbehagelig.

Som om man gør noget godt ved at selvhypnotisere sig en time dagligt: "Jeg
tvivler ikke på gud, jeg tvivler ikke på gud, jeg er helt sikker, intet kan
rokke min tro, tanker om ateisme er synd".

Men tro bør snarere ses som tillid til medmennesker - ikke en kærlighed men
et vovemod mht at tage chancer og give uden at få igen - at stole på folk
også når der er risiko for at blive snydt. En sådan tillid-tro kan styrkes
at man tænker over påske-miraket og Jesu gåen i døden og venden venstre
kind til - hans offer.

Som Grosbøll tror på. Dvs han tror på Gud, hvilket han aldrig har benægtet -
kun barne-overtro har han lagt en vis afstand til

Tro er nemt og dovent, i betydningen enøjet afvisning af alternativer til
Gud.

Den moderne kristendom som nok de fleste danskere hylder, delvis ubevidst,
påvirket af Nietzsche-disciple som GRosbøll m.fl. er frugtbar

Og tvivl er frugtbar.At man er et dynamisk sandhedssøgende mennesker der
leger med at bryde grænser, er der intet negativt at sige om. Her nogle
citater om tvivlens nådegave.

"Jeg ved kun, at jeg intent ved. Sokrates

" To have doubted one's own first principles is the mark of a
civilized man. Oliver Wendell Holmes, Jr.

"Men become civilized, not in proportion to their willingness to
believe,
but in proportion to their readiness to doubt. H.L. Mencken
"Doubt is not a pleasant condition, but certainty is. Voltaire
"Without doubt some things determine certain physilogical and
psycological factores conserning luck or bad-luck,happiness or unhappiness
But we do not know what they are Alexis Carel

vitv "To have doubted one's own first principles is the mark of a civilized
man.
Oliver Wendell Holmes, Jr.

vitv "Er der mon nogen tvivl om , at HVIS man fjernede alle smigrende
forhåbninger, forfængelige meninger, falske fantasifostre, egne vurderinger
og lignende fra menneskets sind, så ville mange menneskers sjæl skrumpe ind
og de ville blive melankolske og uoplagte, og en plage for dem selv. Om
Sandheden. F Bacon

vitv "Hvis vise Mænd ikke tog fejl, måtte Narrene fortvivle.
Goethe
vitv Vi ved kun sikkert, når vi ved lidt;sammen med mere viden
dukker
tvivlen op. Goethe

VItv Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger, kan vi finde
fred. Luther

vitv Man skal tvivle på alt, og at sandheden alene er det, der kan stå for
en logisk efterprøvelse. René Descartes

vitv Men become civilized, not in proportion to their willingness to
believe,
but in proportion to their readiness to doubt. H.L. Mencken

vitv Objection, evasion, distrust and irony are signs of health. Everything
absolute belongs to pathology. Nietzsche (1844-1900)German Philosopher

vitv The thinker needs no one to refute him. He is quite capable of doing
that himself. Nietzsche

vitv Vi ved kun sikkert, når vi ved lidt;sammen med mere viden dukker
tvivlen op. Goethe

vitvcx Innvendingen, sidespranget, den muntre mistenksomhet,
spottelysten er tegn på sunnhet. Alt ubetinget hører hjemme i
patologien.Nietzsche

vitvi »Skepsis over for autoriteter er demokratiets salt«.
Poul Henningsen

VItvi Det første skridt mod filosofi er skepsis. Denis Diderot
(sidste ord)

vitvi Det står skrevet, at den, der tvivler, altid, altid skal ende med
at undlade, han skal ende med at lade den sag falde, der er genstand for
hans tvivl. Johannes V Jensen

VItvi Great minds are sceptical. Convictions are prisons.
Nietzsche

vitvi I know nothing except the fact of my ignorance.
Socrates

vitvi Jeg ved, at jeg ved, at jeg intet ved. Sokrates

vitvi Jo mere man ved, desto mere tvivler man. Goethe

vitvi Kun gennem at mistvivle om os selv og vore gerninger kan vi finde
fred. Luther

vitvi Man bør tvivle om alt. Rene Descartes

VItvi To be uncertain is to be uncomfortable, but to be certain is to be
ridiculous. Chinese proverb

"Distrust all systematisers, and avoid them. The will to a system shows a
lack of honesty. Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : paw

Dato : 06-08-03 19:33

Bo Warming skrev

> Tro er nemt og dovent, i betydningen enøjet afvisning
> af alternativer til Gud.

Still going strong... Hvad med at futte over i new-age?

> "Jeg ved kun, at jeg intent ved." Sokrates...

"Det er bedst ikke at vide at man ved noget." Lao Tse.
Men Bo ved ihvertfald at spilde sin tid.

Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-03 01:25

"paw" <pawl@mail.dk> wrote in message news:bgrifj$2dk$2@sunsite.dk...

> Bo Warming skrev

> Still going strong... Hvad med at futte over i new-age?

Hvorfor skulle de være mere interesserede end her?

> "Det er bedst ikke at vide at man ved noget." Lao Tse.
> Men Bo ved ihvertfald at spilde sin tid.

At gøre sig til dommer over hvad er tidsspilde for andre end dig selv, får
du nok sjældent noget ud af.

Følgende er for mig et studie i kristendom og tilgivelse - men det vi nogen
på denne ng nok være uenig i. Hvilket det ikke bliver OT af.

-------------

Quislings justitsminister=sindsyg-SIMULANT, livslang

Sverre Riisnæs var søn af politichef og blev jurist og selv politichef.

Han var effektiv og dygtig i alt - men en splittet og usikker person på en
godt gemt bagside. Kvinder m.m. bygger livslangt bedrag på "tillært
hjælpeløshed", som idag er et etableret begreb indenfor psykiatrien. Riisnæs
gjorde dette på en fornyende kompliceret måde

Han kunne ikke tåle at være alene. Hans gymnasiekæreste og siden kone gik
fra ham flere gange, fordi han havde nervesammenbrud og var klynkende og
besværlig. Han gik til flere ledende psykiatere, som holdt deres
tavshedspligt. Da han pga. sine fantastiske administrative evner blev
ledende politichef og statsadvokat gennemførte han tiltrængte kloge reformer
af love om sindsyge kriminelle, så kan kendte norsk praksis og
beslutningstagere ud og ind på dette felt.

Som sin germanerbegejstrede far havde han været extremt pro-tysk under WW2
og var rejst til skyttegravene som frivillig, hvis det havde været lovligt.
Blandt nordmænd, der jo er notorisk mere fanatiske end danskere, var der
mange som Riisnæs. Han beundrede naziernes resultater og kort efter at
Quisling dannede regering april 1940, blev han justitsminister og klart
regeringens stærkeste mand og extremt resultatrig mht alt som gavnede tysk
krigtsindsats, fx at få mange norske frivillige mænd og kvinder til
Øst-Fronten.

Da der i 1942 var optræk til, at jøder skulle interneres som i andre
tyskbesatte lande, startede han tidligt at registrere deres ejendomme, så
der skaffedes penge til hans system, da PLUDSELIG man arresterede de fleste
jøder, efter en norsk jøde havde myrdet en politimand.

Få jøder undslap i Norge, hvor i Danmark næsten alles flugt sikredes af
tyskerne

Da Riisnæs var i et fly, der faldt ned, og overlevede, sagde hans sekretær "
Den drukner ej, som hænges skal" og han forsikrede, at den dødsstraf, som
han vidste ventede ham efter de allieredes sejr, ville han tage som en mand.

Men han tog den som en super-barnlig sindsyg. Hylede og skreg og våsede og
hørte stemmer og hallucinerede grotesk, og retspsykiaterne skrev, at han
havde ikke været syg, da han begik sine krigsforbrydelser, men han var det
nu - og var derfor strafuegnet.!

Rets-lærde er ofte kloge og anti-hævn -

- men er blot nødt til at følge pøblen/politikerne og give meningsløse
hårde straffe i symbolske få tilfælde

Så snart han var sikker, på den lukkede sindsyge-anstalt, pralede han med,
at han var "verdens største simulant" , og da han efter nogle blev løsladt
af behandlingsdommen, hyggede han sig med tyske venner og børnebørnene - et
rigt og intenst liv. Ingen mente da at han nogensinde havde været sindsyg -
hvilket nok er sandheden - han var mand med hysteriker-evner som en kvinde.

Systemet vil ikke afsløre skabningens herre, kvinden, og der havde været
uoverstigelige precedens-ulemper ved at afsløre Quislings justitsminister,
selvom han var norsk nazismes mes hadede og strafværdige "ondskabsfulde og
initiativrige djævel"

HVIS der skulle være nogen mening med at straffe folk, der har lidt nederlag
i en krig, så ville han være egnet til maximal straf.

Men det er aldrig sket, at folk, der så håb om magt og krigsførsel, er
blevet afskrækket af, at tidligere krigsforbrydere er blevet straffet.

Om kvinder siges, at har de engang oplevet ægte kærlighed, er der intet
andet af betydning for dem i livet og de vil opleve den mange gange.

Om magtens sødme og handlingsmæsttet, spændende, intens krigs-aktivitet -
eller pædofili, hvis man er til det! - gælder nok,
at livet skal leves farligt og intenst, og risiko er ikke SPOR afskrækkende,

Om man fandt på at ophænge tusindvis af krigstabere=krigsforbrydere til
langsom torturdød på alverdens rådhuspladser, ville det ikke forebygge noget
som helst..

Ved alle krige gælder "A man's got to do what a man's got to do. "

Samtidig rummede norsk "retsopgør-psykiatri" en diametralt modsat sat - den
Nobelprislønnede romanforfatter, Knut Hamsun, som skrev glødende pro-Hitler
i norske aviser fra 9.april 1940 til nekrolog dagen efter Hitlers død,
ønskede man ikke at henrette og gøre til martyr, hvilket han selv håbede på.

Han blev af de gale galelæger diagnosticeret til "varigt svækkede
sjælsevner" og skrev derefter sit liv mest geniale og usvækkede bog.

Kilde Nils Johan Ringness "Gal mand i rett tid" Oslo, Ashehoug 1989.

Fra : paw

Dato : 07-08-03 03:43

Bo Warming skrev

>Følgende er for mig et studie i kristendom og tilgivelse
> - men...

Jeg kalder det nu hjernevælling.

"When the teacher is not respected and the student neglected,
confusion will arise no matter how clever the latter may be."
Lao Tse.

Uden kendskab til Gud, som kender hjertets bevæggrunde,
vil enhver påstand om at besidde tilpas menneskekundskab
være løgnagtig. Eller på dansk: Uden anger ingen tilgivelse.

--
Mvh, paw

Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-03 09:39

"paw" <pawl@mail.dk> wrote in message news:bgsede$82p$2@sunsite.dk...
> Uden kendskab til Gud, som kender hjertets bevæggrunde,
> vil enhver påstand om at besidde tilpas menneskekundskab
> være løgnagtig. Eller på dansk: Uden anger ingen tilgivelse.

Ingen Jylland, ingen bistand ? (Toyota-reklame)

"Den som angrer, er dobbelt ulykkelig" . Spinoza

Livet er ikke så enkelt

Idag er "anger" ofte bondeanger, altså falsk og farisæisk

Grosbøll-kristne tror ikke på materiel genopstandelse og Gudsstraf der
kræver "kendskab til Gud" for at kende hjertet - som vi kender via alm
selvindsigt, bondefornuft, Freudlæsning mm

Man er ikke løgnagtig fordi man er den man er , skabt af et opvækstmiljø med
liden omtale af Gud. Man være kristen - og det er 4 mill danskere og det
tilkommer ingen at påstå som Andreas og Anders at "Vi alene vide hvad er
politisk korrekt kristendom og hvem skal fyres ".

Man er ikke psykiatrisk megaloman hvis man har en kirkeminister i maven og
vil udstøde og straffe, skønt man er magtesløs. Man er blot ikke så
troværdig, som hvis man moderer sig og med små armbevægelser forklarer sin
synvinkel - ydmyghed er god kristendyd.

Fra : paw

Dato : 07-08-03 10:35

Bo Warming skrev

> Livet er ikke så enkelt

for en spekulant som Bo

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-08-03 08:03

paw pawl@mail.dk skrev dette:

> Bo Warming skrev

> Jeg kalder det nu hjernevælling.

Af erfaring, hvilket kan bekræftes af de mange der har deltaget på
usenet i årevis, er det bedste værn mod Bo Warmings forurening af
diverse grupper, slet ikke at svare på hans ævl.

Lad os sammen stoppe Bo Warmings terror i bl.a. dk.livssyn.kristendom
Vil du læse mere om hvem og hvad Bo Warming er så læs her:
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Fra : paw

Dato : 11-08-03 19:31

Andreas Falck skrev dette:

> Af erfaring, hvilket kan bekræftes af de mange...

Det er andre velundt at drage lære af deres erfaring.
Hvad angår slige sager sager, foretrækker jeg min egen.
Thank you, anyway!

--
Mvh, paw

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-08-03 23:35

paw pawl@mail.dk skrev dette:

> Det er andre velundt at drage lære af deres erfaring.
> Hvad angår slige sager sager, foretrækker jeg min egen.
> Thank you, anyway!

Og det er der ej heller noget galt i, så længe der kun svares på de få
af Bo Warmings indlæg der vitterligt har kristendom som sit indhold og
sigte.

At svare på alle de mange af hans, for denne gruppe irrelevante
indlæg, gør at den der svarer er lige så offtopic og fundatsbrydende
som den ignorante og bedøvende ligeglade Bo Warming, der mener at have
ret til at poste hvad som helst hvor som helst uden nogen som helst
hensyntagen til gruppefundatser m.m.

FUT dk.admin.netmisbrug

Fra : paw

Dato : 12-08-03 07:31

Andreas Falck skrev

>....kristendom som sit indhold og sigte.

Altid et skøn for øjet, der seer...

--
Mvh, paw

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-08-03 08:00

paw pawl@mail.dk skrev dette:

> Andreas Falck skrev

> Altid et skøn for øjet, der seer...

Nej ikke altid.

Når BW-indlæg handler om indvandrerpolitik, holocoust-benægtelser,
ældrefjendske, pedofiliforsvarende sov. har det intet med kristendom
at gøre.

Og da det tydeligvis ikke er gået op for ham hvem og hvad Gud er,
borger dette i sig selv for at han ej heller har fattet hvad
kristendom er, og hvad den går ud på!

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-03 09:03

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message

> Nej ikke altid.
>
> Når BW-indlæg handler om indvandrerpolitik, holocoust-benægtelser,
> ældrefjendske, pedofiliforsvarende sov. har det intet med kristendom
> at gøre.

Jeg har foreslået frivilligt tilbud til gamle, så ikke de skal glemmes på
toiletter natten over af behandlere, som det ofte er sket incl med dødelig
udgang.

Hvordan kan eller andet være "ÆLDREFJENDSK" ???

Kan nogen forsvare Andreas Falcks mudderkastning - eller tolke hvad han mon
mener?

> Og da det tydeligvis ikke er gået op for ham hvem og hvad Gud er,
> borger dette i sig selv for at han ej heller har fattet hvad
> kristendom er, og hvad den går ud på!

Mange troende mener at DE VED HVEM GUD ER OG ANDRE ER LØGNERE

Fra mit første indlæg på denne ng, har Andreas Falck afvist at min
kristendom er kristendom og han har derfor arbejdet for at få censur indført
imod mig med netbetjentes hjælp . De har aldrig bakket ham op, incl i hans
ønske om at der skulle indføres en ordstyrer, altså en mundkurv-uddeler.

Fra : paw

Dato : 12-08-03 15:00

Andreas Falck skrev

>{><}

Jeg bruger ikke killfilter; men fremlægger
blot mit syn på sagen. Hvis nogen skal
diskvalificeres her, må det være op til
administrationen. Løsagtighed eller
forstokkethed - begge laster, som