Fejlpostering
Fra : Jean Balmisse

Dato : 06-08-03 11:18

Hej.

Jeg bruger Stones Summasummarum og hvil gerne vide hvad proceduren er når
man laver en fejlpostering, specifikt når man kommer til at bogføre en
forkert faktura. Programmet giver nemlig ikke lov til at slette igen....

/Jean

Fra : Jean Balmisse

Dato : 06-08-03 11:19

hvil = vil )

Fra : Carsten Riis

Dato : 06-08-03 12:28

Jean Balmisse wrote:

> [...]
> man laver en fejlpostering, specifikt når man kommer til at bogføre en
> forkert faktura. Programmet giver nemlig ikke lov til at slette igen....

Lad os sige, at du har købt papirclips og bogført købet under
huslejekontoen.
Det rigtige sted ville være kontorholdskomkostning-kontoen.

så krediterer du huslejekontoen og debiterer kontorholdskontoen.
Der er ingen grund til at bogføre momsen, da den jo forhåbentlig er
blevet bogført korrekt i første omgang.

I tekstfeltet skriver du noget i retning af: fejlpostering: bilag X i
huslejekontoen og i tekstfeltet for kontorholdskomkostning-kontoen
skriver du den sædvanelige tekst.

X er bilagsnummeret eller programmets Id-nummer for posteringen (hvis
der er en sådan).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Jean Balmisse

Dato : 06-08-03 16:38

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skriver du den sædvanelige tekst.
>
> X er bilagsnummeret eller programmets Id-nummer for posteringen (hvis

Ja ok, situationen er dog at jeg har skrevet forkert dato på fakturaen, så
jeg vil sådan set gerne annullere hele fakturaen og skrive en ny....

/Jean

Fra : Nielsen

Dato : 06-08-03 17:37

> Ja ok, situationen er dog at jeg har skrevet forkert dato på fakturaen, så
> jeg vil sådan set gerne annullere hele fakturaen og skrive en ny....
>
> /Jean

Man kan vel lave en kreditnota på den forkerte faktura, også lave en ny med
den korrekte dato.

Nielsen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-08-03 00:11

Nielsen wrote:

> Man kan vel lave en kreditnota på den forkerte faktura, også lave en ny med
> den korrekte dato.

Jep, det er måden. Husk at gemme alle tre bilag: Den forkerte
faktura, Kreditnotaen og Den nye faktura.

De skal alle bruges i dokumentationen.

Fra : Jean Balmisse

Dato : 07-08-03 09:58

> Jep, det er måden. Husk at gemme alle tre bilag: Den forkerte
> faktura, Kreditnotaen og Den nye faktura.
>
> De skal alle bruges i dokumentationen.

Ok så fik jeg sat det på plads, mange tak for hjælpen.

/Jean