Opdatere felter i word XP
Fra : Mads

Dato : 06-08-03 11:05

Jeg har et større word dokument med en del felter. Nogle af disse
felter befinder sig i tekstbokse.
Jeg leder efter en metode til at opdatere alle felter samtidigt. Når
jeg trykker marker alt og derefter F9 opdateres kun felterne uden for
tekstboksene.

Er der en løsning på dette probelem?

Med venlig hilsen Mads

Fra : pre

Dato : 06-08-03 12:30

Mon ikke en af disse klarer det? (Jeg har godt nok aldrig prøvet dem)

Sub UpdateAllDocFields()
Dim sry
For Each sry In ActiveDocument.StoryRanges
sry.Fields.Update
Next sry
End Sub

Dim oldOpt As Boolean
oldOpt = Options.UpdateFieldsAtPrint
Options.UpdateFieldsAtPrint = True
ActiveDocument.PrintPreview
ActiveDocument.ClosePrintPreview
Options.UpdateFieldsAtPrint = oldOpt

pre

Fra : Mads

Dato : 07-08-03 10:38

Tak for hjælpen, det virkede.
Jeg skulle dog lige lære lidt om VBA først

Mads

Fra : pre

Dato : 07-08-03 11:14

De gamle sagde: Man skal lære så længe man lever - det kan vel også vendes
til:

Så længe man lærer.....

Fra : pre

Dato : 07-08-03 08:18

Selv om problemet blev løst kan jeg citere en lidt mere firkantet vej
(klippet fra MVP/org):
This is simpler to set up than using a table in a frame; but unfortunately,
certain fields do not work in text boxes - most problematically, the
StyleRef field doesn't. If you want to use a StyleRef (or any sort of
cross-reference) field, then you will need to use a table in a frame rather
than a text box.

(Frame må vel i denne kontekst forstås som TekstRude)