Skærme
Fijala 3554
Plasma skærm
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 06-08-03 00:37

Hej med jer

Er det muligt at købe 32" plasma flad skærm bergnet til PC som skal ertsatte
LCD-/CRT-skærme?

Til at hænge skærmen op på væggen så bordet bliver hurtigt glad for at
slippe af de store skærme på bordet..

Jeg er ikke interesseret i 42" men er interesseret i 32" og til en rimelig
god pris under 20.000 kr..

Jeg skal ikke bruge skærmen til TV og at det skal være en skærm beregnet kun
til PC og med en rimelig høj opløsning og mindre DOT pitch..

Jeg ved ikke om der findes sådan noget hos Philips eller Samsung eller andre
mærker? Men jeg har dog selv et 32" plassma flat tv fra Philips til onæsten
40.000 incl. 6 års forsikring mod uheld.

Det er beregnet til TV men kan også godt bruges til PC så jeg har overvejet
at købe sådan en tv til kontoret (den første står i stuen) men synes det er
for dyrt at købe ekstra skærm til den samme pris så jeg vil hellere kun have
en plasma skærm bergnet til kun PC og uden diverse fjernbetjeninger,
maskine-kasse til at styre billedet med på skærmen og til at tilslutte div.
kabler fra video og dvd på bagi maskine-kassen. Alt det ekstra er
overflødigt og koster flere tusindere af kroner ekstra så jeg vil høre om
Philips h ar lavet plasma skærme specielt rettet mod PC-verdenen??

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : No1

Dato : 06-08-03 22:03

> overflødigt og koster flere tusindere af kroner ekstra så jeg vil høre om
> Philips h ar lavet plasma skærme specielt rettet mod PC-verdenen??

Ja det gør der. Vær dog opmærksom på at plasmaskærme kun kan holde i ca.
10000 timer.

Fra : Kim Correll

Dato : 23-08-03 19:36

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote in message

> Ja det gør der. Vær dog opmærksom på at plasmaskærme kun kan holde i ca.
> 10000 timer.

Jeg har nu læst, at en plasma skærm holder 30.000 timer.

Fra : Henrik A

Dato : 23-08-03 20:14

Forskellen på plasma- og TFT-skærme er også at der i plasmaskærmene bliver
brændt en lille smule i billeder når den er tændt.

Det betyder, at du kan risikere at sådan noget som "start" nederst i
billedet i Windows, vil brænde sig fast. Det vil altså også være der når du
skal vise andre skærmbilleder.

TFT går ikke sådan, så måske skulle du alligevel overveje om du skulle købe
en 20" TFT-skærm.

/Henrik