Opptid på en Zyxel Router
Fra : Niels Poulsen

Dato : 05-08-03 12:07

Hej Gruppe...

Jeg ved ikke om det er den rigtigt gruppe jeg skriver til ang. mit
spørgsmål.

Jeg har en Zyxel router fra Cybercity og vil høre om der er nogle der ligger
inde med en opskrift på hvordan man kan tjekke dens oppetid ?

Jeg tjekker pt. oppetiden på min mailserver med et program der hedder
uptime.exe... Kan man bruge det prg. til at tjekke Routeren eller skal der
noget andet til..

Vh.
Niels

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 05-08-03 13:33

Niels Poulsen wrote:

> Jeg har en Zyxel router fra Cybercity og vil høre om der er nogle der
> ligger inde med en opskrift på hvordan man kan tjekke dens oppetid ?

Hvad er det for en Zyxel-router der er tale om?

Fra : Niels Poulsen

Dato : 05-08-03 14:55

Hej Thomas

Det er en Zyxel 650

Vh.
Niels

Fra : Thomas Dahl Pedersen

Dato : 06-08-03 09:45

Niels Poulsen wrote:

> Hej Thomas
>
> Det er en Zyxel 650

Jeg vil tro at den understøtter SNMP og at du med de rette værktøjer kan
aflæse oppetid og meget andet statistik fra routeren.

Thomas

Fra : DaneX

Dato : 19-08-03 13:11

> Jeg har en Zyxel router fra Cybercity og vil høre om der er nogle der
ligger
> inde med en opskrift på hvordan man kan tjekke dens oppetid ?

Jeg har også en Zyxel router fra CC - dog en Prestige 642R-61 router.
Men er det Routerens uptime eller selve forbindelsens uptime du vil have?

Jeg har ikke fundet nogen steder i min router hvor jeg kan checke routerens
uptime, men forbindelsens uptime ligger i menu 24.1 når du logger ind via
telnet (START -> KØR/RUN -> TELNET<mellemrum>10.0.0.1<mellemrum>23023)

Det kan også findes via Web Interfacet (http://10.0.0.1:2033) via
MAINTENANCE og tryk så på knappen SHOW STATISTICS i vinduet.

Som sagt ved jeg ikke om menuerne er de samme for 650'eren, eller om det
overhoved er det her du mener.

Bemærk i øvrigt at du kun kan logge ind i 1 af tingene af gangen. Altså ikke
både TELNET og WEB på samme tid :)

/DaneX