Hvordan rejser man kapital til at åbne fir~
Fra : Pepsi

Dato : 04-08-03 22:07

Hvordan vurdere I chancerne for at få venturekapital,
eller komme i kontakt med en Business Angel der vil
indskyde startkapital i et IT-firma som vil lave følgende:

- Online markedsføring, kampagner og permission marketing.
- Drift af webshop med stor målgruppe og unikke produkter.
- Odinær web udvikling.

Vi er 2 venner som har en masse gode idéer og forretningsplaner,
men ikke en rød reje.

Vi skal bruge ca. 1 million til at komme i gang.

Hvad gør man?

~Pepsi

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 22:26

"Pepsi" <pepsi@FJERNjubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan vurdere I chancerne for at få venturekapital,
> eller komme i kontakt med en Business Angel der vil
> indskyde startkapital i et IT-firma som vil lave følgende:

Ikke gode.

> - Online markedsføring, kampagner og permission marketing.
> - Drift af webshop med stor målgruppe og unikke produkter.
> - Odinær web udvikling.

Lyder som noget mange andre laver.

> Vi er 2 venner som har en masse gode idéer og forretningsplaner,
> men ikke en rød reje.
>
> Vi skal bruge ca. 1 million til at komme i gang.

Det var mange penge...

Det er let nok at lave en liste over hvad man skal bruge for at komme i
gang, men ofte er det en god ide at tjene penge før man bruger dem. På den
måde kan I fremvise for banken eller andre at der er et marked, og at
forretningen er bæredygtig. Hvis nogen skal putte penge i foretagendet er
det med et eneste mål; at få dem tilbage med renter og en god fortjeneste.
Fortjenesten kan blive jeres hvis I griber det rigtigt an, og går i banken
efter de absolut mest nødvendige penge. Banken skal "kun" have renter -
fortjenesten er jeres egen.

God arbejdslyst.

Mvh. Søren

Fra : Lars Funck

Dato : 05-08-03 09:34

> [...]
> eller komme i kontakt med en Business Angel der vil
> indskyde startkapital i et IT-firma som vil lave følgende:

Allerede når du bruger udtrykket IT vil du opleve en større grad af
forsigtighed.

> - Online markedsføring, kampagner og permission marketing.
> - Drift af webshop med stor målgruppe og unikke produkter.
> - Odinær web udvikling.

Måske har I et sublimt og revolutionerende koncept. Men ovenstående lyder
som noget tusinder har prøvet før. Der er en hob af web bureauer, webshops
og marketingbureauer.

> Vi er 2 venner som har en masse gode idéer og forretningsplaner,
> men ikke en rød reje.
>
> Vi skal bruge ca. 1 million til at komme i gang.
>
> Hvad gør man?

Mit bedste råd ville være at strikke en forretningsplan sammen som ikke
krævede en million.

Hvis jeg skal være meget hård og kontant (ikke for at såre jer, men en dosis
realisme skader vel aldrig så kan man sige, at hvis du er skarp nok til
at strikke et forretningskoncept sammen, og lave en forretningsplan der
holder for en virksomhed der skal bruge en million i kapital, så ville du
ikke behøve spørge hvordan du skaffede den kapital. Jeg har sat det lidt på
spidsen, men overdrivelse fremmer forståelsen.

Find ud af hvilken af jeres mange ideer der skal være den bærende. Populært
sagt, hvad jeres kernekompetence er. Man kan ikke gøre alting på en gang, og
det er Business Angels (der jo oftest selv er tidligere iværksættere)
særdeles klar over. Det der vil få en Business Angel til at fatte checkhæfte
og kuglepen er _den_ gode ide og _de_ mennesker han tror på vil kunne udføre
ideen. Er begge dele til stede vil du godt kunne få financieret dit projekt.

Du/I skal overbevise bank og Business Angel om at lige netop jeres koncept
holder, og at I er ressourcefulde og vedholdende nok til at gennemføre hvad
I har sat jer for.

MVH

Lars

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-08-03 23:21

Pepsi wrote:

> [...]
>
> - Online markedsføring, kampagner og permission marketing.
> - Drift af webshop med stor målgruppe og unikke produkter.

Det lyder lidt rodet. Koncentrér jer om det, som I virkelig kan gøre
bedre og billigere end andre - eller som er helt revolutionerende.
Stil jer selv de mest kritiske spørgsmål, I kan finde på - og vær
forberedt på, at investorerne er 10 gange værre. Hvis idéen stadig
holder, er den måske værd at gå videre med.

Kig på nettet efter sider for iværksættere. Der henvisninger til
masser af hel- eller halv-offentlige steder, der kan hjælpe jer videre
(eller hjælpe jer med at finde ud af, om I skal gå videre).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/