script der fupper eller hvad ???
Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-08-03 21:35

Hejsa NG

Jeg forsøger at lære noget om script og finder sommetider nogen rundt
omkring og prøver dem og derefter lære dem at kende og evt. ændre dem. men
denne gang har jeg løbet panden mod en mur, jeg fandt en anbefal ven
funktion på favicon.dk. nu er mit spørgsmål, hvorfor skriver de i scriptet
at man skal sendes til " http://cgi.freedback.com/mail.pl " ?

Scriptet er pastet ind forneden

Har prøvet det og ender også på overstående side, hvor man kan tilmelde en
masse nyhedsbreve, er det et fup script eller kan det rettes til, i så fald
hvordan ??

Håber dette er den rette NG for dette spørgsmål, eller får jeg det nok i
vide. På forhånd tak for hjælpen.
Er der nogen der ligger inde med hjælp til anden info om en anbefal ven
funktion ???

Jesper c",)

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function initMail(form) {
text = "Check out this page: " + window.location;
form.message.value = "Hi " + form.sendto.value + " (" + form.to.value +
"):\n\n"
+ text + "\n\nYour Friend,\n" + form.sendername.value + "(" +
form.senderemail.value + ")";
return (form.to.value != "");
}
// End -->
</script>

<form name=emailform method=post action="http://cgi.freedback.com/mail.pl"
target="_new" onSubmit="return initMail(this);">
<input type=hidden name=subject value="** Check Out This Site! **">
<input type=hidden name=message value="">
<input type=submit value="Send anbefaling!" name="submit">

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-08-03 23:29

"Jesper Hansen" <jmhXX@hansen.tdc6adsl.dk( fjern XX )> skrev
> [...]
> denne gang har jeg løbet panden mod en mur, jeg fandt en anbefal ven
> funktion på favicon.dk. nu er mit spørgsmål, hvorfor skriver de i scriptet

Der ligger nok på adressen http://cgi.feedback.com et mail-cgi, der
behandler formularen - sender besked til den mail-adresse, der er blevet
indtastet i formularen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-08-03 23:59

> Der ligger nok på adressen http://cgi.feedback.com et mail-cgi, der
> behandler formularen - sender besked til den mail-adresse, der er blevet
> indtastet i formularen.

Og så er vi straks over i noget med tillid til dette site ?
perlscriptet (gætter jeg på det er ud fra ext. .pl) kan jo samle alle
emailadresser op i en database og/eller sende dem til en spammer.

Lidt samme problem er der med diverse online-proxy-sites. De har jo adgang
til ALT, hvad du ser på nettet (gennem dem altså), og kan derfor hurtigt
lave en profil af dig til passet spammere.

Dette er blot ment som en 'tænk jer nu godt om før I gør noget uovervejet'

--
Benny Nissen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-03 12:45

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev

> [...]
> lave en profil af dig til passet spammere.
>
> Dette er blot ment som en 'tænk jer nu godt om før I gør noget uovervejet'

Eller sagt på en anden måde: Undersøg, om ikke din internet-udbyder tilbyder
dig en cgi-funktion, der kan videresende formularens indtastninger til en
adresse angivet i formularen. Det skulle der ikke være nogen risiko
forbundet med.

Muligvis vil det betyde, at scriptet og/eller formularen skal skrives lidt
om (ud over adressen til cgi-scriptet).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-08-03 15:28

uovervejet'

Hvilket der så får mig til at droppe det og lede efter noget andet

> [...]
> forbundet med.
>
> Muligvis vil det betyde, at scriptet og/eller formularen skal skrives lidt

Det lyder som en maget bedere ide. Jeg bruger Enavn, nogen der ved noget om
det ??

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-08-03 23:25

"Jesper Hansen" <jmhXX@hansen.tdc6adsl.dk( fjern XX )> skrev

> Det lyder som en maget bedere ide. Jeg bruger Enavn, nogen der ved noget
om
> det ??

Prøv at lede her: http://www.enavn.dk/oss_dk/index.php?id=70&bt=topic

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ib K. Jensen

Dato : 05-08-03 10:21

In article <3f2ec38a$0$5142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jesper
Hansen says...

> <form name=emailform method=post action="http://cgi.freedback.com/mail.pl"
> target="_new" onSubmit="return initMail(this);">

Jeg er absolut ikke expert, men hvad sker der hvis du retter :
http://cgi.freedback.com/mail.pl

Til den URL/side som du gerne vil sende videre ???

--
Med venlig hilsen / Kind regards / Mit freundlichen Grüßen
Ib K. Jensen

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-08-03 15:26

> Jeg er absolut ikke expert, men hvad sker der hvis du retter :
> http://cgi.freedback.com/mail.pl
>
> Til den URL/side som du gerne vil sende videre ???

Så går det bare i kage.