Benny Hinn
Fra : jørgen

Dato : 04-08-03 15:56

Jeg så lige et afsnit af "This is your day". En præst fortalte at man skulle
ofre, sende penge ind nu, fordi Gud havde sagt til ham at i starten af
sidste halvdel af 2003 ville Gud fordoble alt. Denne påståede profeti
blandede han med en undervisning fra Job´s bog.

60 dage fra nu skulle det "virke". "Gør det" "gør det nu" "dette er svaret
du har ventet på, dette er svaret for den mor som har sin søn i fængsel,
dette er svaret for dig med din virksomhed som skranter..." Således messede
han i bøn om at hvis man sendte et offer til Benny Hinn så ville man få
dobbelt tilbage af alt.

At Gud ville give dobbelt havde iøvrigt også noget med tallet 3 at
gøre...jeg fik ikke rigtig fat i pointen med det 3 tal..!

Det ville være rart at høre om de har en "pengene tilbage garanti". Men det
har de nok ikke. De får sikkert en masse skuffede mennesker hvilket de
sikkert er ligeglade med, for nu har de deres penge.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-08-03 16:55

jørgen wrote:

> Det ville være rart at høre om de har en "pengene tilbage garanti".
> Men det har de nok ikke. De får sikkert en masse skuffede mennesker
> hvilket de sikkert er ligeglade med, for nu har de deres penge.

Så vidt jeg forstår kan denne Benny Hinns metoder sammenlignes med de
spam-mails fra påståede slægtninge og pårørende til "retmæssige magthavere"
i obskure kupramte afrikanske lande, som vi alle kender?

Det lyder som om den gode Benny Hinn kunne gøre sig fortjent til en længere
tur i spjældet på dén bekostning, når det ikke alene er aldeles ukristeligt,
hvad han foretager sig (Jesus siger svjv: "Giv til dem, fra hvem I intet får
igen"?), men tilsyneladende decideret ulovligt...På den anden side kan man
desværre ikke forhindre at visse godtroende mennesker VIL lade sig bedrage
af nyreligiøse "prædikanter", "guruer", "clairvoyante" og afrikanske
"troldmænd" som udfører et velafårøvet gammelkendt forsvindingsnummer med
folks penge...Man behøver næppe være hverken Houdini eller David Copperfield
eller nødvendigvis have Herrens udtrykte billigelse for at "trylle" enorme
pengebeløb væk...

Anders Peter Johnsen