Stones webwriter
Fra : Henrik Knudsen

Dato : 03-08-03 21:36

sad lige og fjollede lidt med stones webwriter og sidder lidt fast hvis jeg
vil have teksten rykket eks. 3 cm ned altså mellemrummet imellem linierne
hvordan skal det så se ud ???

<TABLE ALIGN="center" BORDER="0">
<TR>
<TD><FONT SIZE="24">"hejsa i dalen"</FONT></TD>
<TR><TD BGCOLOR="000000"><FONT SIZE="12" COLOR="#FF00FF"><CENTER>jow
jow</CENTER></FONT></TD>
</TR>
</TABLE>

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 03-08-03 21:56

Henrik Knudsen wrote:

> [...]
> <TD><FONT SIZE="24">"hejsa i dalen"</FONT></TD>
> <TR><TD BGCOLOR="000000"><FONT SIZE="12" COLOR="#FF00FF"><CENTER>jow

Tabeller er kun til tabuler data og ikke indhold.

Brug i stedet struktureret elementer eks.

<h1>"hejsa i dalen"</h1>

Og lav så et stylesheet(CSS) ala.

h1 {font-size:24px;}
p {font-size:12px;text-align:center;background:#000000;color:#ff00ff;}

Det er meget nemmere og mere overskueligt

Du kan lærer mere om CSS her:
http://www.w3schools.com/
eller
http://www.html.dk/

Hintzmann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-08-03 22:12

"Henrik Knudsen" <henrik.knudsen@paradis.dk> skrev :

>sad lige og fjollede lidt med stones webwriter og sidder lidt fast hvis jeg
>vil have teksten rykket eks. 3 cm ned altså mellemrummet imellem linierne
>hvordan skal det så se ud ?

<TD style="padding-top: 3cm"><FONT SIZE="24">"hejsa i
dalen"</FONT></TD>

Må jeg anbefale, at du lærer at bruge css, det vil gøre det meget
nemmere for dig og jeg mener da også at Webwriter har csswizard.
--
Knud

Fra : Vahagn

Dato : 03-08-03 23:11

Ud over de nævnte muligheder, findes der jo et CSS attribut der hedder
line-height til bestemme afstanden mellem linjerne i hele dokumentet,
eksemplevis:

table {
font-family: Verdana, Arial, sans-serif;
line-height: 20px;
}

Mvh
Vahagn

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 04-08-03 11:06

jeg har ingen anelse om hvad .css er men jeg kikkede lige kort på
http://www.html.dk/tutorials daaaaaaam det er jo skide smart det er ikke
mere end en uge siden jeg ændrede farven på min hjemmeside MANUELT åbnede
hver html og ændre farvekoden, men jeg kan da godt se nu hvordan kan man
lave hjemmesider uden .css ???????