Skabt i Guds billede
Fra : Bo Warming

Dato : 03-08-03 15:11

Skabt i Guds billede

Præster opfandt at mennesker står over dyr, og vi er skabt i Guds billede -
hvilket er blevet til at vi har særlige menneskerettigheder.

Selvom det aldrig er ordentligt afprøvet, så tror mange, at vi ikke kan få
børn med menneskeaber.

Dogmet om, at vi er en art, er vigtig for at kræve lighed,
fordelingspolitik, flygtningeomsorg og ulandshjælp - som om vi skal føle
pligt til at elske et tropisk stammemedlem mere end vor egen hund. Pga
særligt gudeligt DNA!

Forbud mod kloning og mod at søge at skabe menneske-dyr hybrid (hvad måske
kan gøres ved alm samleje med lidt kunstgreb med chimpanse el lign) skyldes
blind autoritetstro mod misforstået bibellæsning. Det bør droppes.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : JoVe

Dato : 03-08-03 15:37

> Præster opfandt at mennesker står over dyr, og vi er skabt i Guds
billede -
> hvilket er blevet til at vi har særlige menneskerettigheder.

ups!!! nu ingen forhastede og gennemforvrøvlede kortslutninger! Ikke alle
mennesker står iflg. Bibelen over dyr! Hold dig hellere til Nietzsche, ham
kender du vist bedre en du kender Bibelen og kristendommen!

Ærbødigst
JoVe

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-08-03 15:55

JoVe jorgenvestergaard@hotmail.com skrev dette:

> Hold dig hellere
> til Nietzsche, ham kender du vist bedre en du kender Bibelen og
> kristendommen!

Han har tydeligt demonstreret her i gruppen at han hverken kender
Bibelen eller kristendommen

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-08-03 01:20

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> mælte sligt:

>Selvom det aldrig er ordentligt afprøvet, så tror mange, at vi ikke kan få
>børn med menneskeaber.

Er der da nogen årsag til at tro det modsatte? Er der noget, der tyder på, at
vi kan?

Jeg sætter lige X-post og FUT til videnskabsgruppen, da dette ikke (længere)
har noget med kristendom at gøre.

FUT: dk.videnskab

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hellere en ret grønsager med kærlighed til,
end en opfedet okse med had til."

Fra : slet AIAF2

Dato : 04-08-03 06:27

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev:
>"Bo Warming"
><ELTZNXFXSMII@spammotel.com> mælte sligt:

- øser du af egen visdom?

ADam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-08-03 10:08

claudio.karl.adam@AIAF2direkte.org (slet AIAF2) mælte sligt:

>- øser du af egen visdom?

Du bør undlade at medtage mit navn (og at svare på mit indlæg), når det er Bo
Warming, du svarer. Det skaber forvirring mht., hvem der har skrevet det, du
svarer på.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Hvor er nu den harniskklædte slægtsfylgie, alle de venlige ansigter,
der plejede at titte os i møde i skovbrynet? Vievandets syre har ætset

Fra : slet 5QLN1

Dato : 04-08-03 10:31

- vi øser vel alle af egen visdom?

vel er jeg ikke altid enig med Warming,
- da manden er for ærlig:
det må man så leve med eller lade være,

Adam.

--
www.sitecenter.dk/faust

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-08-03 13:25

claudio.karl.adam@5QLN1direkte.org (slet 5QLN1) mælte sligt:

>- vi øser vel alle af egen visdom?

Øhmm... nej, ikke altid.

>vel er jeg ikke altid enig med Warming,
>- da manden er for ærlig:
>det må man så leve med eller lade være,

Jovist. Jeg beder dig blot om at holde styr på citaterne.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Tell the mob who sing your song
that they are fools and they are wrong.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 00:03

> [...]
> hvilket er blevet til at vi har særlige menneskerettigheder.
>
> Selvom det aldrig er ordentligt afprøvet, så tror mange, at vi ikke kan få

Når vi begynder at lege med kloning, mener jeg at vi prøver at lege Gud,
hvilket vi ikke kan tillade os mest på grund af respekt for Skaberen. Men
jeg tror så heller ikke at vi mennesker får lov til det!

Vi kan klone dyr i dag, men jeg tror ikke Gud vil tillade at vi kan kommer
dertil at klone mennesker, ikke en gang at kunne "pille" i arvemassen så man
kan gå ind og få perfekte børn og al den snak der har været om det! Så snart
vi gør det, har vi taget Guds arbejde, og det vil han aldrig tillade!

Jeg mener også vi mennesker har en stor mulighed for selv at vælge hvordan
vores børn skal være! Det er jo ikke forudbestemt hvordan vores børn skal
være, se ud og så videre, det er jo afgærende for hvem vi "parer" os med.
Det er jo de to forælders DNA der afgør hvordan barnet vil komme til at se
ud, er det ikke en fin gave nok givet til os af Gud? Skal vi virkelig også
gå ind og bestemme hvordan barnet skal se ud??? NEJ, det er min mening!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 20-08-03 02:56

"Tommy Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> wrote in message
> [...]
> gå ind og bestemme hvordan barnet skal se ud??? NEJ, det er min mening!

Er man tro mod Jesu ord, så anvender man sin mening på sig selv.

At hetze imod medborgere, der ønsker kloning, og som jo aldrig kan skade
dig, det er ukristelig intolerant.

"There is a sleeping cop in all of us, He must be killed". Grafiti Paris
1968

"Når folk sir dyd er vigtig, mener de politi er vigtigt". Nietzsche

"Hvis dit øje forarger dig, så riv det ud" Jesus - forargelse er i strid med
vor tolerante frelsers budskaber. "Døm ej at du ikke selv skal dømmes."

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 15:01

> Er man tro mod Jesu ord, så anvender man sin mening på sig selv.
>
> At hetze imod medborgere, der ønsker kloning, og som jo aldrig kan skade
> dig, det er ukristelig intolerant.

Nu må du ikke misforstå mig, det er ikke hetz mod nogen! Jeg mener bare at
jeg ikke er for kloningen, og min personlige mening er at det er at tage
noget fra Gud. Det at klone, mener jeg, er at tage skaberværket fra den
eneste i universet der kan tillade sig at skabe, Jehova Gud!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : jørgen

Dato : 20-08-03 17:14

"Tommy Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget fra Gud. Det at klone, mener jeg, er at tage skaberværket fra den
> eneste i universet der kan tillade sig at skabe, Jehova Gud!

Nu er spørgsmålet jo om det ikke alene er Gud som kan skabe noget.
Vi mennesker kan manipulere og ændre ved det skabte, men jeg tror ikke at vi
kan skabe.
At skabe er en egenskab kun Gud besidder. Men derfor kan du godt være imod
kloning af andre årsager.

Min egen holdning til kloning (og genmanipulation mv.) er at det skal
opvejes i forhold til de goder det kan afstedkomme.

mvh jørgen.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-03 17:55

> [...]
> kan skabe.
> At skabe er en egenskab kun Gud besidder. Men derfor kan du godt være imod

Måske... Jeg ved ikke om det er at skabe når man piller ved arvemassen. Det
er jo det som Gud har brugt da han skabte Adam og Eva. Og det var det han
gav mennesket mulighed for at "sammenblande" i forbindelse med undfangelse
af et barn. Dette er jo så en gave.

Men når man går ind og piller på dette, at pille ved DNA, så synes jeg man
er begyndt at lege Gud. Okay, det er Gud der har skabt byggeblokkene, og vi
kan få lov til at "sætte dem sammen" ved alm. befrugtning som der sker når
to mennesker elsker hinanden og skaber en ny individ, det opfordrer Bibelen
os til. Men når vi tager byggeblokkene og skærer dem i småbidder og sætter
dem sammen som det passer os, så synes jeg vi begynder at bevæge os der hen
hvor vi tager Skaberens ret fra ham.

> Min egen holdning til kloning (og genmanipulation mv.) er at det skal
> opvejes i forhold til de goder det kan afstedkomme.

Fair nok. Jeg synes bare at når vi mennesker har skabt noget der kan bruges
til noget godt, så er der andre der skaber noget der kan bruges til at skade
andre mennesker.

Jeg ved det kun er en film, men alligevel... I "Terminator 2" snakker de om
at alle dyr gør hvad de kan for at sikre sin rases overlevelse, men
mennesket... Vi gør hvad vi kan for at udrydde os selv, og med de våben vi
skaber, og det at vi opfinder ting som bliver misbrugt, så laver vi virkelig