Left()
Fra : Is

Dato : 02-08-03 20:47

Hej
Jeg synes jeg har set det, men jeg kan ikke finde det,

(<script type="text/javascript">)

Jeg skal bruge de 2 første ciffer af et tal
derfor har jeg forsøgt følgende:

---
if(document.forms[0].test.value=='')
{
var test = document.forms[0].medlemsnr.value;
// var test = Left(test, 2);
document.forms[0].test.value = test
}
---
som den er her kommer hele taller (det ved jeg godt det skal her, men det
virker)
hvis jeg fjerner // foran, var test = Left(test, 2);
så vil den bare ikke noget,

Hvad har jeg lavet galt her ???

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-08-03 21:10

Is wrote:

> [...]
> virker)
> hvis jeg fjerner // foran, var test = Left(test, 2);

Prøv...

var test = "some value";
document.write(test.substring(0,2));

mvh
Johan

Fra : Is

Dato : 02-08-03 21:52

> Prøv...
>
> var test = "some value";
> document.write(test.substring(0,2));
---
Tak ! det virke

nu skal jeg arbejde lidt videre med resultatet så derfor har jeg rettet det
så det ser sådan ud :
---
if(document.forms[0].test.value=='')
{
var test = document.forms[0].medlemsnr.value
var test = test.substring(0,2);
document.forms[0].test.value = test
}
---
jeg kan næsten gætte hvad 2 tallet står for,
Men hvad står nullet for ???

Tak for hjælpen

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 02-08-03 22:29

Is wrote:
> [...]
> }
> ---
> jeg kan næsten gætte hvad 2 tallet står for,

0'et er offset...

Altså lad os tage følgemnde...

var test = "123456789";

document.write(test.substring(0,2)); //out: 12
document.write(test.substring(4,2)); //out: 56
document.write(test.substring(1,3)); //out: 234

Osv... altså hvor den skal starte...

Søg eventuelt på
javascript + substring på google og du vil helt sikkert få en masse
eksempler.

mvh
Johan

Fra : Is

Dato : 02-08-03 23:11

"Johan Holst Nielsen" <johan@weknowthewayout.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Osv... altså hvor den skal starte...
>
> Søg eventuelt på
> javascript + substring på google og du vil helt sikkert få en masse

Mange tak

--
Venlig hilsen
Erik Isager