Web-baseret SSH-client?
Fra : Rander

Dato : 31-07-03 22:02

Er der nogen der kan give mig et godt tip til hvor jeg ken finde en
web-baseret SSH-client?

Jeg har fundet et par stykker, men det er alle client-side Java-applets,
men da jeg skal bruge det fra et sted hvor der er lukket for alt undtagen
port 80 skal jeg altså så bruge en server-side client...

Any ideas? Serveren kører iøvrigt Apache 1.3.27 og php 4.1.2...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Den mand er et geni, som kan overbevise sin kone om, at en
pels får hende til at se tyk ud. (O.W. Fischer)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 31-07-03 22:33

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Jeg har fundet et par stykker, men det er alle client-side Java-applets,
>men da jeg skal bruge det fra et sted hvor der er lukket for alt undtagen
>port 80 skal jeg altså så bruge en server-side client...

I så fald ser jeg ingen anden løsning end at lade SSH serveren lytte
til port 80.

Men er du sikker på der virkeligt er lukket for alle andre porte ?!
Hva' med telnet, ftp og lignende....

<mlr>

Fra : Rander

Dato : 31-07-03 23:26

Thu, 31 Jul 2003 23:33:09 +0200 brugte Michael Rasmussen 14 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>I så fald ser jeg ingen anden løsning end at lade SSH serveren lytte
>til port 80.

Og hvad så med webserveren?

>Men er du sikker på der virkeligt er lukket for alle andre porte ?!
>Hva' med telnet, ftp og lignende....

Lukket!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Når en politiker siger, at vi alle er i samme båd, så pas på. Det betyder, at han vil være kaptajn, og at du skal ro. (Johannes Hohlenberg)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 01-08-03 00:01

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> wrote:

>Og hvad så med webserveren?

Ja den kan sæfølig ikke ligge på samme port, men må flyttes til en
anden.

Det er nu ikke det store problem for dig selv da ssh kan 'forwarde'
porten så du ka' se webserveren fra arbejdet.

Men andre ka' selvfølgelig ha' svært ved at finde webserveren. Jeg
tror nu f.eks DYNDNS.DK burde kunne løse det problem.

>Lukket

Hva' me' port 443 (htpps) ?!?!

Under alle omstændigheder bør du beklage dig til den edb ansvarlige.
Det kan godt være man ikke tør åbne for port 22, men port 80 alene er
alt for restriktivt.

<mlr>

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 31-07-03 22:44

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> writes:

> Jeg har fundet et par stykker, men det er alle client-side Java-applets,
> men da jeg skal bruge det fra et sted hvor der er lukket for alt undtagen
> port 80 skal jeg altså så bruge en server-side client...

_fra_ et sted?

Den server der lytter paa port 80 skal kunne finde ud af at proxye ned
til en sshd, og det kender jeg ikke nogen http servere der kan.

Hvis du kan komme _UD_ fra serveren til en sshd paa en Linuxmaskine du
kan komme til, saa kan du overveje at lave en tunnel udefra og ind til
port 22. Det skal du lige checke med systemdimserne at du maa.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk - Unix, Java, Web, Netværk, Århus

Fra : Rander

Dato : 31-07-03 23:29

31 Jul 2003 23:44:15 +0200 brugte Thorbjoern Ravn Andersen 18 linier på at
fortælle dette til dk.edb.system.unix:

>_fra_ et sted?
>Den server der lytter paa port 80 skal kunne finde ud af at proxye ned
>til en sshd, og det kender jeg ikke nogen http servere der kan.

Nej, det var derfor jeg håbede at jeg i stedet kunne få en SSH-client op i
browseren?

Men for at klarificere det: Jeg sidder på maskine A, der går igennem en
firewall hvor KUN data adresseret til port 80 i den anden ende slipper
igennem. B er serveren jeg gerne vil have fat i, der står på en ADSL-linie.

Kan jeg ikke få en web-ting der kan installeres på B, som jeg fra A vha. en
browser kan oprette forbindelse til?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Lærere er ikke klædt på til seksualundervisning. (Fyens Stiftstidende)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-08-03 00:25

Rander skrev Fredag den 1. august 2003 00:29 i dk.edb.system.unix:

> Nej, det var derfor jeg håbede at jeg i stedet kunne få en SSH-client
> op i browseren?

Du kan kikke på VNC det kan også køre som man kan bruge en browser. Så
køre den godtnok på port øhe 5800, men det kan måske ændres til port
80?

Er det ikke muliglt at lave en HTML side som proxier videre? Måske
noget perl noget?

Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satalitbiler med hurtig opdatering efter
bildet er taget,,,

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 01-08-03 10:26

Rander <lrNOSPAM@rander.dk> writes:

> Nej, det var derfor jeg håbede at jeg i stedet kunne få en SSH-client op i
> browseren?

Det kan du sagtens (soeg efter "ssh applet"), men det loeser ikke dit
problem, da du skal have kommunikation mellem appletten på din egen
maskine og ssh-daemonen og saa er du tilbage til dit oprindelige
problem.

Hvis du gerne vil snakke med en ssh-klient koerende paa _serveren_ som
du kommunikerer med via en browser, saa er vi i en helt anden
boldgade, og noget saadan har jeg ikke set. Det er dog helt klart
noget du skal have installeret paa serveren foerend det vil virke.

> [...]
> firewall hvor KUN data adresseret til port 80 i den anden ende slipper
> igennem. B er serveren jeg gerne vil have fat i, der står på en

Du vil gerne ssh'e hjem fra et sted der ikke tillader ssh.

Du frarådes på det kraftigste at forsøge at omgå den slags
politikker. Snak med den edb-ansvarlige _FØR_ du får bank.

Fra : Hasse Hagen Johansen

Dato : 01-08-03 09:26

Rander> Er der nogen der kan give mig et godt tip til hvor jeg ken
Rander> finde en web-baseret SSH-client?

Rander> Jeg har fundet et par stykker, men det er alle client-side
Rander> Java-applets, men da jeg skal bruge det fra et sted hvor
Rander> der er lukket for alt undtagen port 80 skal jeg altså så
Rander> bruge en server-side client...

Rander> Any ideas? Serveren kører iøvrigt Apache 1.3.27 og php
Rander> 4.1.2...

Det eneste jeg umiddelbart kender som kører ssh klienten på serveren,
er webmin, der kan man ihvertfald få en terminal op på hjemmesiden. Du
kan jo se på det, og du kan jo altid kun installere de moduler du vil
bruge, hvis du synes at det er for usikkert at kunne administrere alt
fra en browser

mvh
Hasse

Fra : Carsten Holck

Dato : 03-08-03 00:41

Hasse Hagen Johansen wrote:

> [...]
> kan jo se på det, og du kan jo altid kun installere de moduler du vil
> bruge, hvis du synes at det er for usikkert at kunne administrere alt
nja, webmin kører standard på port 10000
/carsten

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-03 07:49

Carsten Holck skrev Søndag den 3. august 2003 01:41 i dk.edb.system.unix:

> nja, webmin kører standard på port 10000

Kun indtil man ændre det,,,

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen

Der søger et link til gratis satelitbilder med hurtig opdatering efter bildet er
taget,,,

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 03-08-03 14:50

> Kun indtil man ændre det,,,

Men vil det ikke give problemer? køre webmin ikke sin egen webserver? (jeg
ved det ikke, bruger det aldrig) det vil jo give problemer i forhold til
den alm. webserver på serveren hvis de begge skal køre på port 80.
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-08-03 12:56

Peter Sepstrup skrev Søndag den 3. august 2003 15:49 i dk.edb.system.unix:

> Men vil det ikke give problemer? køre webmin ikke sin egen webserver?

Jov, det må den gøre.

> (jeg
> ved det ikke, bruger det aldrig) det vil jo give problemer i forhold til
> den alm. webserver på serveren hvis de begge skal køre på port 80.

Hvis der er en anden webserver der køre på port 80, så jov, men enten så forstår
jeg ikke Rander korekt, eller også så er der ikke noget der køre på port 80,
det er bare den eneste port han har adgang til på den pågældende maskine.

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 03-08-03 15:21

Ivar Madsen skrev:

> [...]
> forstår jeg ikke Rander korekt, eller også så er der ikke noget der køre
> på port 80, det er bare den eneste port han har adgang til på den

Nej der står vel egentlig ikke noget omat der køre en webserver... men så
kan man vel ligeså godt sætte sshd til at køre med port 80 i stedet
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Rander

Dato : 03-08-03 21:26

Sun, 03 Aug 2003 13:56:14 +0200 brugte Ivar Madsen 22 linier på at fortælle
dette til dk.edb.system.unix:

> [...]
>det er bare den eneste port han har adgang til på den pågældende maskine.

Så har du misforstået. Serveren jeg skal have fat i kører Apache,
naturligvis på port 80. Men maskinen jeg skal ahve fat i den FRA står bag
en firewall, der kun tillader udgående trafik adresseret til port 80!

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Martyriet er den eneste måde, en person kan blive berømt på uden at
besidde nogen form for talent. (George Bernard Shaw)

Fra : Jens Davidsen

Dato : 03-08-03 15:11

Hejsa Lars,

Proev at soeg efter HTTPTUNNEL - det kan lave tunnel'er til hvad du vil over
standard HTTP requests (men det er nok en god ide lige at sige til sys.adm.
at du bruger saadan et program

mvh. Jens Davidsen
Telefant.dk