Inkludere forbindelsen til databasen...
Fra : Henning Habor

Dato : 31-07-03 19:33

Jeg har læst i en bog hvordan man kan inkludere selve
forbindelsen til en database i en *.inc fil og det virkede også
fint nok på den lokale server. Nu har jeg så prøvet med en server
ude i byen og der virker include funktionen ikke. Har en af jer
en ide til hvordan jeg kan gøre det anderledes?
Her er koden til include filen:
<%
dim strConnect
strConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0.;Data
Source=c:\mindb.mdb"
%>
<!-- METADATA TYPE="typelib" FILE="C:\Program Files\Common
Files\System\ado\msad15.dll" -->

Her kalder jeg include filen:
<!-- #include file="connect.inc" -->
<%
dim strSQL, objCMD
strSQL = "SELECT * FROM tabel"
set objCMD = server.createobject("ADODB.Command")
with objCMD
ActiveConnection = strConnect
CommandType = adCmdText
CommandText = strSQL
execute
end with
set objCMD = Nothing
%>

Ovenstående er bare et eksempel på hvordan selve database
forbindelsen oprettes.

På forhånd tak for hjælpen...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Gundersen

Dato : 31-07-03 23:41

"Henning Habor" <henninghabor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ude i byen og der virker include funktionen ikke. Har en af jer
> en ide til hvordan jeg kan gøre det anderledes?

include & include virtual virker mig bekendt kun på den lokale server.

læs mere om ssi her:
http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion3.asp
http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion4.asp

MG

Fra : Henning Habor

Dato : 01-08-03 00:45

> include & include virtual virker mig bekendt kun på den lokale server.

Jeg mente nu også at jeg havde smidt hele skidtet op på en udenbys
server. Troede først at det var pga. at de havde en anden sti til
msado.dll - filen, men dette viste sig desværre ikke at være tilfældet...
*SUK*

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-08-03 03:29

On Thu, 31 Jul 2003 23:44:53 +0000 (UTC), Henning Habor
<henninghabor@hotmail.com> wrote:

>Jeg mente nu også at jeg havde smidt hele skidtet op på en udenbys
>server. Troede først at det var pga. at de havde en anden sti til
>msado.dll - filen, men dette viste sig desværre ikke at være tilfældet...

Du kan gøre dig uafhængig af stien til msado.dll med:
%>
<!--METADATA
TYPE="TypeLib"
NAME="Microsoft ActiveX Data Objects 2.5 Library"
UUID="{00000205-0000-0010-8000-00AA006D2EA4}"
VERSION="2.5"-->
<%

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : N/A

Dato : 01-08-03 00:47

Fra : Henning Habor

Dato : 01-08-03 00:47

> Her er fejlen
>
> Source=c:\mindb.mdb"

Hvad er din løsning så?

Fra : N/A

Dato : 01-08-03 03:33

Fra : Jørn Andersen

Dato : 01-08-03 03:33

On Mon, 28 Jul 2003 03:25:26 +0200, "Falcon" <hpfjerndette@popx.dk>
wrote:

><%
>
>Dim sti, tilslutning, start
>
>sti= "\database\database.mdb"
>
>tilslutning = Server.MapPath( sti)
>
>start = "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=" & pPath & ";" & "JET
>OLEDB:Database"
>
>%>

Er det ikke nok med:
strDsn = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" &
Server.MapPath("sti/databasenavn.mdb")
- ?
--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Henning Habor

Dato : 04-08-03 13:06

Idet jeg takker for hjælpen, har jeg sq lige et spørgsmål til:

Nu har jeg prøvet at putte et kodeord på databasen og indsætte
PWD=Kodeord i strConnect sætningen, men jeg får en ISAM fejl...

Hvordan kan man ellers gøre det? Har prøvet at læse mig frem til at
jeg kan oprette en bruger og definere et password til den bruger,
men jeg kan ikke finde ud af at definere kodeordet til brugeren...