Automatisk refresh (F5) ved ændring af bro~
Fra : JSB

Dato : 31-07-03 12:06

På adressen: www.ktb.ihk.dk har jeg en topmenu, der er relativt
positioneret.

I visse browsere (bl.a. Netscape 7/Mozilla 1.4 samt Opera 7+) oplever jeg,
at når man ændrer browser-vinduets størrelse, så er der enten en
tidsforsinkelse, inden menuen "finder på plads" midt på siden, eller menuen
bliver hængende lidt til venstre.
Problemet afhjælpes ved at opdatere siden (F5).

Er det muligt at lave en sådan automatisk opdatering (svarende til tryk på
F5), når browser-vinduets størrelse ændres?

Med håb om en hurtig hjælpende hånd.

VH
Jesper

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 31-07-03 12:50

"JSB" <jsbp@tiscali.dk> writes:

> På adressen: www.ktb.ihk.dk har jeg en topmenu, der er relativt
> positioneret.

Hvad mener du med "relativt positioneret". Den har fx ikke CSS-egenskaben
"position:relative", men i stedet "position:absolute".

> [...]
> bliver hængende lidt til venstre.
> Problemet afhjælpes ved at opdatere siden (F5).

Koden til menuen er id et tilfælde
<URL:http://www.ktb.ihk.dk/resources/menu_moz.js">

> Er det muligt at lave en sådan automatisk opdatering (svarende til tryk på
> F5), når browser-vinduets størrelse ændres?

Den laver faktisk et fuldt reload:
if(allowRESIZE==true){ window.location.reload(); }
i functionen reF. Forsinkelsen skyldes formodentlig at
onreszie-eventen ikke tager effekt mens man resizer, men venter til
man er færdig (slipper museknappen eller staar stille længe nok).

Der er ingen mulighed for at gøre det meget bedre så længe du bruger
onreszie som event. Hvis du vil have opdatering oftere, så må du bruge
en timer der hele tiden tjekker om vinduet har skiftet størrelse, eller
også skifte til en anden måde at placere menuen.

/L