tut til MySQL og ASP
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-03 11:37

Hejsa er der nogen kender et sted hvor man kan lære MySQL sammen med ASP??

Fra : Torben Brandt

Dato : 31-07-03 22:25

*XxX* wrote:
> Hejsa er der nogen kender et sted hvor man kan lære MySQL sammen med ASP??

Jeg har godt ikke arbejdet ret meget med MySQL, men jeg har indtryk af
det det eneste der adskiller MySQL og andre databaser i samarbejdet med
ASP er, hvordan man opretter forbindelsen til databasen.
Det kan du læse mere om her: <URL:http://asp-faq.dk/article/?id=46>

Når du først har en forbindelse til databasen, så bruger du
SQL-sætninger og de er næsten ens for alle databaserne.
SQL og forskelle i databaser hører hjemme i <news:dk.edb.database>. De
fleste i denne gruppe kender kun til en enkelt database, og derfor ikke
meget til forskellene...

Så jeg tror at du bare skal finde et sted, der handler om ASP og
databaser, her kan du finde noget om strukturer og opbygning af siden,
og når du skal arbejde specifik med database, så skal du lede på en side
der handler om MySQL...

[Der findes sikkert også mange sider om ASP og MySQL, men ovenstående
virker altid]

/Torben

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-03 07:45

Jeg har arbejded med access altid og så skulle jeg hjælpe en ven der havde
sin side til at ligge på en server uden access understøttesle.

man tak for hjælpen og jeg vil prøve database NG