Evolution aldrig bevist
Fra : Jakob Laursen

Dato : 30-07-03 23:51

Ved I det?

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 31-07-03 09:57

"Jakob Laursen" <mail@vises.ikke> wrote in message
news:3f284bd6$0$13155$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Ved I det?

Er bibelens skabelsesberetning og Jesu oppstandelse bevist? Bevis, takk
Kjellemann

Fra : Dennis Højgaard Jens~

Dato : 30-07-03 11:32

Næ, men så er det jo netop så heldigt at vi ikke skal bevise det... Vi skal
bare tro... Åbne hjertet og lade os fylde...

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-03 16:57

> Er bibelens skabelsesberetning og Jesu opstandelse bevist? Bevis, tak

Jeg synes denne artikel er et ,eget godt bevis på at der er en intelligent
skaber bag det hele!
http://www.angelfire.com/alt2/viborg/artikel01-25/03.html

Man kan også spørge sig selv om Bibelen ikke er et godt nok bevis for at der
er en skaber bag det hele, og ikke bare en tilfældighed. Kunne et mennesker
komme på de ting man læser i Bibelen, her tænker jeg ikke bare på Skabelses
beretningen man kan læse i 1 Mosebog kapitel 1.

Der står i 2 Timoteus 3:16, 17:
"Hele Skriften er inspireret af Gud og gavnlig til undervisning, til
retledning, til reformering, til optugtelse i retfærdighed, så
Guds-mennesket kan være fuldt ud dygtigt, fuldt udrustet til enhver god
gerning."
Enhver som prøver at leve efter Bibelen ved at dette er sandt, men kan man
tænke sig at et mennesker kunne finde ud af og skrive disse ting?

I de ældste civilisationer troede man at jorden var flad. Men allerede i det
6. århundrede før vor tidsregning hævdede den græske filosof Pythagoras at
jorden måtte være kugleformet. To hundrede år før Pythagoras fremsatte sin
teori, udtalte profeten Esajas ikke desto mindre forbløffende klart og
præcist om Gud: "Det er Ham der bor over jordens kreds." (Esajas 40:22) Det
hebraiske ord 'chugh', der her er oversat med "kreds", kan også gengives med
"kugle". Kun en kugleformet genstand vil se ud som en kreds fra alle
vinkler. Langt forud for sin tid fremsatte profeten Esajas altså en
udtalelse der er videnskabeligt holdbar, og som ikke er påvirket af gamle
sagn.

Hvad der gælder Jesu opstandelse, der gælder det samme som med al form for
religion; tro! Tro er den størst bevisførelse der findes!
Definitionen af tro findes i Bibelen i Hebræerne 11:1:
"Tro er den sikre forventning om ting der håbes på, det klare bevis på
virkeligheder som ikke ses."
Læg mærke til den sidst del af verset, "det klare bevis på virkeligheder der
_ikke_ ses! For at kunne tro på noget som Jesu genopstandelse må du have en
masse kendsgerninger omkring for at acceptere det.

Lad os tage et eksempel. Er der nogen der har set vinden? Den er usynlig,
man kan ikke tage på den, det eneste bevis på at den findes er, at du har
instrumenter der kan måle den. Du kan altså ikke ud af dig selv bevise at
den eksisterer. Du oplever måske at det blæser på dig, men du kan ikke være
sikker på at det er vinden, det er din tro på at det er vinden der gør dig
sikker på at det er den du føler, ikke andet. Det er din tro, og
instrumenter uafhængige af hinanden der gør at du kan vælge at tro på
vinden.

Dette er det samme med troen på Jesu opstandelse, eller så meget andet af
det man kan se i Bibelen. Der findes ingen der i dag kan sige at de har set
Jesus genopstå, der findes ikke andet end øjenvidneberetninger man kan finde
i Bibelen der kan bevise denne begivenhed. Men når man ser på så mange andre
ting i Bibelen, hvordan profetier er blevet er blevet nedskrevet og gået i
opfyldelse flere hundrede år senere, så kan man også tro på at noget som
Jesu opstandelse er sandt.

Dette bevis, tro, er det eneste jeg, eller nogen anden kan give dig! Bl.a.
andet kan Bibelen give svar på mange af livets store spørgsmål som
videnskaben har brugt flere hundrede år på at prøve at svare på uden held.
Lige så vel som at mennesker vælger at tro på videnskaben, har folk valgt at
tro på Bibelen, og der findes ingen der kan sige at den ene er forkert i
forhold til den anden. Vi er skabt som fornuftige individer der selv vælger
hvad vi vil tro på, og ingen kan, og kan heller ikke tillade sig, at sige at
man er forkert på den fordi et andet menneske har valgt at sætte sin lid til
Bibelen i stedet for videnskaben, eller omvendt.

Desværre er det at acceptere at mennesker har svært ved at acceptere at
andre har en anden tro end en selv grunden til at vi har problemer med krig.
Noget som Bibelen har profeteret om for flere hundrede år siden ville være
en realitet i vore dage, men det er en helt anden historie!

--
MVH,
Tommy Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-03 18:56

"Tommy Jensen" <viborg dk(a)mail. dk> wrote in message
> [...]

Jeg gætter at allerede i oldtiden har de klogeste præster/rabbinere ikke
taget "jord og liv skabt på 7 dage alvorligt" og alle stammefolk har
fornemmelse for at der er en gradvis udvikling fra lavstående til
højtstående dyr via aber til mennesket.
Man har set GT-ordrethed som ALLEGORI

Darwin var ikke nogen stor fornyer.
Buffon, Cuvier, de Baer, Haeckel, Spencer, Goethe og andre havde udført
forarbejde så evolution var man enige om, men Darwin markedsførtes og
fremlagde særlig smukke forsteningsbeviser vedr små-dele af evolutionen fx
fra lille til stor hest med hove.
Indicier bør det kaldes, og det er stadig kun få % af udviklingen fra amøbe
til menneske der er tæt kortlagt, og det afgørende livets start - og jordens
bigbang-start - ved vi reelt intet om.
At abe kan være blevet til menneske er let at forstå.

Jesus er nok een bestemt landsbyprofet - eller myterne , nedskrevet som
evangelier, er sammensat af flere JohannesDøberagtige forkyndere. Een
korsfæstedes på tidspunkt som passer med Jesus.
Reel opstandelse behøver man ikke tro på for at være moderne kristen -og
bevis er klart TOTALT UMULIGT.
Afgørende er at Jesus havde udstråling, placebohelbredelser og gode
buddhistiske-hellenistike budskaber som SLOG AN og fik folk til at tro på
ham som Messias og genopstanden og det betød at denne og ikke Mitras-tro
valgtes af Konstantin da det romerske kejserrige havde brug for
saltvandsindsprøjtning pr uptodate enguderi.
At jøder har styr på deres show og gav donationer til urkistnes kirker,
betød MEGET for at netop denne tro valgtes og dermed blev verdens største
fordi Pax Romanum var superstærk i mange århundreder og især fordi
vikingeteknologi skabte opdagelsesrejser og vandmøller gjordes til
dampmaskine af nordisk erhvervsdygtighed.
De mange krige i EUropa bidrog til at vi blev enormt meget dygtigere end
Mellemøsten - og da vi så tilfældigvis var blevet kristen, så blev
kristendom synonymt med krigsvinderreligionen ala USAs rolle efter
Irak-krig.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 31-07-03 11:37

Vidste i det?

Fra : Bo Warming

Dato : 31-07-03 13:47

"Søren Kongstad" <spamm-soremove-@kongstad.net> wrote in message
> Vidste i det?

sføli er det kun teori og har aldrig gjort gavn

Medie-reklame betyder meget - mere end sandheden.

Det gælder også holocaust-overdrivelserne

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-07-03 17:18

Bo Warming ELTZNXFXSMII@spammotel.com skrev dette:

> Det gælder også holocaust-overdrivelserne

Og hvad i al verden har det dog med denne gruppe at gøre?

Hold din politiske revisionisme ude af denne gruppe, tak!

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/ om bl.a. skabelse
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : slet 43GEO

Dato : 31-07-03 17:19

- er idioti stillestående?
er tiden?
- er...

hilsen,

Adam

www.sitecenter.dk/faust

Fra : JoVe

Dato : 31-07-03 21:35

> Det gælder også holocaust-overdrivelserne

Dem har jeg ikke hørt om?????!!!!

....for jeg antager da at du umuligt kan være i "familie" med de famøse
nynazister og deres syge og løgnagtige "ideologer"?

....eller?

Ærbødigst
Jo Ve

Fra : Andreas Falck

Dato : 31-07-03 21:48

JoVe jorgenvestergaard@hotmail.com skrev dette:

> Dem har jeg ikke hørt om?????!!!!
>
> ...for jeg antager da at du umuligt kan være i "familie" med de
> famøse nynazister og deres syge og løgnagtige "ideologer"?
>
> ...eller?

Det er jo lige hvad han er!

Og vær så venlig ikke at fortsætte denne tråd i denne gruppe, hvor den
absolut ikke hører hjemme

FUT dk.politik

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-08-03 16:54

"JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Dem har jeg ikke hørt om?????!!!!
>
> ...for jeg antager da at du umuligt kan være i "familie" med de famøse
> nynazister og deres syge og løgnagtige "ideologer"?

Er man nu i familie med "de famøse nynazister", med alt hvad det
indebærer, fordi man er holocaust-revisionist? Du kan slet ikke
forestille dig, at man kan sætte spørgsmålstegn ved vedtagne dogmer
eller give udtryk for politisk ukorrekte holdninger, uden at man så
nødvendigvis må være i ledtog med det onde selv? Og så kan du passende
forklare mig, hvordan en ideologi kan være løgnagtig eller syg?

--
-Jens B.

Fra : JoVe

Dato : 02-08-03 22:59

> [...]
> eller give udtryk for politisk ukorrekte holdninger, uden at man så
> nødvendigvis må være i ledtog med det onde selv?

Jeg skrev " ...for jeg antager da at du umuligt kan være i "familie" med de
famøse
nynazister" og derfor bad jeg om en forklaring!!! Men du tror måske netop
det du protesterer imod??!

JoVe

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 03-08-03 00:54

> "JoVe" <jorgenvestergaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er man nu i familie med "de famøse nynazister", med alt hvad det
> indebærer, fordi man er holocaust-revisionist?

Det kommer an på, hvad eens påstande er: Hvis man f.eks. benægter
gaskamrenes eksistens og således beskylder alt og alle - herunder
overlevende kz-fanger - for at lyve, ja så vil jeg klart mene at man må være
at betegne som nazist, fordi man således tillægger det nazistiske
konspirationsteoriske verdensbillede en faktuel sandhed. Fuldstændig ligesom
man kan siges at være marxist, hvis man tilslutter sig Marx' filosofiske
principper.

> Du kan slet ikke
> forestille dig, at man kan sætte spørgsmålstegn ved vedtagne dogmer

Der er ikke tale om skrivebordsteoretisk ideologi her, men konkret historisk
virkelighed, som folk har oplevet på første hånd.

> eller give udtryk for politisk ukorrekte holdninger,

"Holdninger"? Jeg troede vi snakkede historiske fakta, men dèt betyder måske
ikke så meget?

> uden at man så
> nødvendigvis må være i ledtog med det onde selv? Og så kan du passende
> forklare mig, hvordan en ideologi kan være løgnagtig eller syg?

Een ting er sund skepsis, som man kan gå ind og argumentere for
videnskabeligt. Det ser vi med forskningen i vor egen selvopfattelse under
besættelsen.

Et andet er dèn ideologisk fanatisme, der havner i paranoide
sammensværgelsesteorier og hvor almindelig sund fornuft er et
ikke-eksisterende begreb. For alle selverklærede "revisionister" er det
sidstnævnte gældende, hvorimod seriøse forskere netop ikke kalder sig
"revisionister", men blot forskere. Revisionisme er - som ordet indikerer -
en bestemt politisk-ideologisk (nazistisk) omskrivning af Verdenshistorien,
hvor de mere "uheldige" historiske begivenheder fremkaldt af Nazismen
(Herunder Holocaust) enten søges revideret helt bort eller ansvarsmæssigt
forflyttet til alle andre end netop nazisterne.
Dermed har det ikke en pind med seriøs forskning at gøre, men er snarere
ovre i branchen "Løgn & Politisk Propaganda": Fortiden lyves væk. Således
lykkes det altså disse folk at bilde sig selv ind at Nazismen f.eks. "slet
ikke" var voldelig, antisemitisk, racistisk og antidemokratisk i selve sin
grundvold. Tværtimod dyrkes billedet af en harmløs "Tornerose-Nazisme" som
er totalt i modtrid med alle de mange, mange kilder og levn (inklusive
Hitlers egne udtalelser hvadenten på film eller skrift), som viser nazismens
råhed og brutalitet.
Der er ikke nogen større forskel på nazi-revisionister og så de -
efterhånden lidt sjældnere - kommunist-revisionister, som også har travlt
med at bortlyve eventuelle "ubekvemme" sider af historien i kommunsitiske
diktaturer, herunder de kommunistiske folkemord. Det er den samme
tendenciøsitet, hvor man vælger kun at se, hvad man VIL se og så ivrigt
ignorerer resten, som går igen hos begge grupper.

Anders Peter Johnsen