'Begrænsninger' IE6/W2K
Fra : Jens Vestergaard

Dato : 30-07-03 21:53

Hejsa,

Hva' betyder: 'Denne handling er blevet annulleret af begrænsninger på
cumpoteren. Kontakt systemadministratoren', når jeg i IE6 prøver at åbne
Funktioner --> Internetindstillinger...

Det underlige er, at jeg oplever det som bruger logget på som medlem af
Administratorer (W2K) og - mest underligt måske: Jeg kan godt tilgå
Internetindstillinger via Start --> Indstillinger --> Kontrolpanel.

Logger jeg på som egentlig Administrator, kan jeg godt komme til
Internetindstillinger gennem IE

Problemet er opstået pludseligt og uden påviselig udløsende faktor.

Any ideas?

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-07-03 22:07

Jens Vestergaard skrev:

> Hva' betyder: 'Denne handling er blevet annulleret af
> begrænsninger på cumpoteren. Kontakt systemadministratoren', når
> jeg i IE6 prøver at åbne Funktioner --> Internetindstillinger...

Det der står velsagtens. :)

> Any ideas?

Prøv Start > Kør: gpedit.msc
Gå så ned i 'User Configuration > Administrative Templates > Windows
Components > Internet Explorer > Browser menus' hvor du højreklikker
på 'Tools menu: Disable Internet Options... menu option', vælger
'Properties' og stiller den til 'Disabled'.

Krydspostet til: dk.edb.internet.software.browser og
dk.edb.system.ms-windows.
FUT til: dk.edb.system.ms-windows.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 31-07-03 14:57

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det der står velsagtens. :)

1-0 til dig!

> Prøv Start > Kør: gpedit.msc
[snip]

2-0 til dig. Man takker ydmygst. Tilbage står man (som så ofte før) med
spørgsmålet: Hvorfor?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 31-07-03 15:29

Jens Vestergaard skrev:

> 2-0 til dig. Man takker ydmygst. Tilbage står man (som så ofte
> før) med spørgsmålet: Hvorfor?

Enten har der været en eller anden inde og pille i Gpedit.msc eller
også har du måske på et tidspunkt fået en trojaner eller lignende
snavs ind som har ændret på indstillingen. Den samme indstilling kan
også ændres i registreringsdatabasen.

<http://www.winguides.com/registry/display.php/442/>
(Jeg tænker på 'NoBrowserOptions'-indstillingen).

Madsen.