Bruger login
Fra : Alex Hansen

Dato : 30-07-03 17:25

Hej

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside til en gymnasieklasse.. Mit projekt
går ud på, at de skal have et brugernavn og et password for at logge ind!
Jeg synes, at jeg har meget godt styr på det grundlæggende html, css og en
smule javascript, men hvordan knækker jeg denne nød?

Jeg forestiller mig, at der skal være en form for database, hvor deres
brugerinformationer er gemt, og som så bestemmer hvem der har lov til at
logge ind!... muligvis med noget .asp eller hvad???

På forhånd tak...

Alex

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-07-03 19:36

On Wed, 30 Jul 2003 18:24:49 +0200, "Alex Hansen" <speedi@tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg forestiller mig, at der skal være en form for database, hvor deres
>brugerinformationer er gemt, og som så bestemmer hvem der har lov til at
>logge ind!... muligvis med noget .asp eller hvad???

ASP vil være et et godt valg, hvis du har adgang til en server, der
understøtter det. Andre servere understøtter måske PHP, som kan være
lige så velegnet.

Hvis du ikke er for stiv i ASP, så er her en glimrende tutorial:
<url: http://www.html.dk/tutorials/asp/>

Ellers er der lidt "Komme-igang-stof" til login her:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=49>
- sat noget MD5-hashing her:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=52>

Good luck!