Hjælp...
Fra : Lise

Dato : 30-07-03 16:47

Hvad skal jeg gøre.
Er blevet varm på min bedste ven. Kan jeg tage chancen og sige det til ham
?. Er bange for at miste ham, hvis han ikke vil have mig som kæreste.

Lise

Fra : gedestalden

Dato : 30-07-03 17:24

"Lise" skrev d. 30-07-03 16:47 dette indlæg :
> [...]
ham
> ?. Er bange for at miste ham, hvis han ikke vil have mig som kæreste.

Hvis han er en rigtig ven kan du sige alt til ham - også at du er
forelsket i ham.

http://www.kandu.dk/

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 30-07-03 22:13

[gedestalden | Wed, 30 Jul 2003 16:24:15 GMT]

>Hvis han er en rigtig ven kan du sige alt til ham - også at du er
>forelsket i ham.

Enig. Jeg har da for år tilbage erklæret en god ven min kærlighed, uden
at venskabet gik i stykker af den grund. Jegf har da også prøvet at
venner erklærede mig sin kærlighed, men kunne pænt sige "nej tak" uden
det ødelagde noget...

Men for lidt over 10 år siden erklærede jeg en nær ven min kærlighed -
jeg kunne simpelthen ikke skjule det længere... og heldigvis var
følelserne helt gengældte, og vi har været sammen i 10 år nu

Så... tag chancen og få det gjort !!

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : PerX ...

Dato : 31-07-03 14:27

In article <s2dgiv4vffs3eefdbc8j94u2qen96m3un7@4ax.com>,
rhjorth@spamcop.net says...
> Men for lidt over 10 år siden erklærede jeg en nær ven min kærlighed -
> jeg kunne simpelthen ikke skjule det længere... og heldigvis var
> følelserne helt gengældte, og vi har været sammen i 10 år nu

Hm... er det så fordi i begge er mænd, at i ikke lagde mærke til noget
hos den anden? (Man plejer jo at sige mænd aldrig lægger mærke til den
slags

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-07-03 15:37

[PerX ... | Thu, 31 Jul 2003 15:26:38 +0200]

>Hm... er det så fordi i begge er mænd, at i ikke lagde mærke til noget
>hos den anden? (Man plejer jo at sige mænd aldrig lægger mærke til den
>slags

Måske?

Men grænsen mellem et meget nært venskab og begyndende kærlighedsforhold
er vel relativ fin, så lige pludselig måtte jeg indse at det var langt
mere end venskab (og sex) vi havde kørende :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-07-03 18:07

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message

> Hm... er det så fordi i begge er mænd, at i ikke lagde mærke til noget
> hos den anden?

Måske nægtede de bare at tro på, at det, de følte hos den anden, kunne være
sandt.

Med venlig hilsen
Børge
--
Denne meddelelse udtrykker kun mine egne synspunkter og de facts, jeg
kender.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-07-03 19:12

[Boerge Rahbech Jensen | Thu, 31 Jul 2003 19:06:40 +0200]

>Måske nægtede de bare at tro på, at det, de følte hos den anden, kunne være
>sandt.

Næh, det tror jeg ikke. Vi var jo begge åbne som bøsser, men havde
besluttet at være venner - bare venner - og det i sig selv var nok med
til at gøre os (og især mig) blind overfor egne følelser.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Nicolai

Dato : 31-07-03 21:51

On Thu, 31 Jul 2003 20:12:17 +0200, Rene' Hjorth <rhjorth@spamcop.net>
wrote:

>Næh, det tror jeg ikke. Vi var jo begge åbne som bøsser, men havde
>besluttet at være venner - bare venner - og

René havde fra starten af sagt at vi kun skulle være venner, så derfor
havde jeg afskrevet det (og havde stadig travlt med at finde nogen
horn jeg kunne rende af mig)

Det var dog også ham der efter noget tid fandt ud af at det nok var
værd at prøve lidt mere end bare at være venner

/Nicolai
--
http://babylai.dk http://infantilism.org http://bledreng.dk

Fra : PerX ...

Dato : 01-08-03 12:54

In article <7umiivsqfo0g4m018chn7pmoalmor05dst@4ax.com>,
rhjorth@spamcop.net says...
> [...]
> besluttet at være venner - bare venner - og det i sig selv var nok med
> til at gøre os (og især mig) blind overfor egne følelser.

Hm... så kærlighed kan være så, jeg havde nær skrevet ligegyldig, men så
.... diskret en følelse at man nemt kan overse den??? Se jeg troede altid,
at hvis man var i tivl om man følte noget så følte man ikke noget - og at
ikke lægge mærke til den vil jeg kalde "værre" end tvivl.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-08-03 15:20

> Hm... så kærlighed kan være så, jeg havde nær skrevet ligegyldig, men så
> ... diskret en følelse at man nemt kan overse den???

Ja. Hvis man ikke giver den særlig opmærksomhed, dukker den kun op et
øjeblik af gangen som et lysglimt, som man kan være i tvivl om, hvorvidt det
var virkeligt eller indbildt.

> Se jeg troede altid,
> at hvis man var i tivl om man følte noget så følte man ikke noget - og at
> ikke lægge mærke til den vil jeg kalde "værre" end tvivl.

For det første finder man normalt kun de følelser, man leder efter, groft
sagt. For det andet kan man godt fornægte eller fortrænge sine følelser og
undlade at tillægge dem nogen værdi.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 02-08-03 16:04

[PerX ... | Fri, 1 Aug 2003 13:53:51 +0200]

>Hm... så kærlighed kan være så, jeg havde nær skrevet ligegyldig, men så
>... diskret en følelse at man nemt kan overse den???

Nej, det var ikke det jeg mente. Bare at forelskelsen kom "rullende" og
var på vej i fuld flor, men jeg forsøgte at undertrykke den fordi jeg på
det tidspunkt hellere ville være venner.

>Se jeg troede altid, at hvis man var i tivl om man følte noget så følte man ikke noget

Præcist & 100% enig; det varede heller ikke længe før jeg ikke kunne
undertrykke den længere og måtte overgive mig totalt...

Men jeg er meget enig i din formulering, hvis man ikke VED med 110%
klarhed om man elsker/er forelsket... så er man det ikke :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : PerX ...

Dato : 02-08-03 18:51

In article <mgknivogt0cp5pupdl9pju0i098mg0tngm@4ax.com>,
rhjorth@spamcop.net says...
> [...]
> var på vej i fuld flor, men jeg forsøgte at undertrykke den fordi jeg på
> det tidspunkt hellere ville være venner.

Ok. Jeg har set den slags i tv serier - jeg trode bare ikke det skete i
virkeligheden *G*

> [...]
>
> Men jeg er meget enig i din formulering, hvis man ikke VED med 110%
> klarhed om man elsker/er forelsket... så er man det ikke :)

Ah, så i virkeligheden spillede du bare kostbar? ;)

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-07-03 22:58

On Wed, 30 Jul 2003 17:47:16 +0200, "Lise" <liseHADERSPAM@mail.dk>
wrote:

>Hvad skal jeg gøre.
>Er blevet varm på min bedste ven.

Shit happens ....

> Kan jeg tage chancen og sige det til ham
>?. Er bange for at miste ham, hvis han ikke vil have mig som kæreste.

ja hvis du er pige havd jeg går ud fra med dit navn så ...vil han sgu
nok gå lidt i panik men på den anden side så er afstanden i mellem
venskab og kærlighed måske egentligt ikke så stor om end det plejer at
komme omvendt !

men prøv at forlæg ham sagen - lad være medf at blive for skuffet hvis
han ikke indikere de sammen følser og for guds skyld lad være med at
gå i kassen med ham - for at få ham med !

Mv.
Bo M Mogensen
--
Mv.
Bo MM

Fra : HrSvendsen

Dato : 31-07-03 00:44

Lise wrote:
> Hvad skal jeg gøre.
> Er blevet varm på min bedste ven. Kan jeg tage chancen og sige det
> til ham ?. Er bange for at miste ham, hvis han ikke vil have mig som
> kæreste.

Hvad angår at søge sit hjertes udkårne, så er det slet ikke nogen god
ide. Prøv hellere at spørge en uven eller en, du er fuldkommen ligeglad
med. Så bliver du ikke såret.

Fra : Lise

Dato : 31-07-03 06:40

> Hvad angår at søge sit hjertes udkårne, så er det slet ikke nogen god
> ide. Prøv hellere at spørge en uven eller en, du er fuldkommen ligeglad
> med. Så bliver du ikke såret.

Jamen - hvis jeg skal snakke med nogen, skal det da være ham jeg er varm på.

Jeg tror du laver sjov med mig. Men den situation jeg er i, er ikke sjov.

Lise

Fra : Henning

Dato : 31-07-03 11:37

Lise wrote:

> [...]
> varm på.
>
> Jeg tror du laver sjov med mig. Men den situation jeg er i, er ikke

Du bringer minder om min første rigtige kæreste, hun hed
Lise som kælenavn

Jeg var ikke forelsket i hende, men en aften fik hun givet
udtryk for at hun var forelsket i mig, jeg faldt ikke lige
med et brag for hende i samme øjeblik hun sagde det,
men jeg så på hende på en helt anden måde, hvor jeg
opdagede nogle sider hos hende, jeg ellers ikke havde
lagt mærke til og SÅ blev jeg smask hamrende forelsket
i hende.

Så afslør bare at du føler langt mere end venskab
for ham og se hvordan han reagerer, er han "kun" din
ven vil han sige dette, men måske får han øjnene op
for at der måske også fra hans side, er nogle følelser
han ikke har været klar over, som bliver ham bevidst
når du afslører dine følelser, måske har han det som
du, er forelsket, men ikke vil ødelægge jeres venskab,
men hvis han har kærester og venskab med dig samtidig,
må du nok forvente, at han udelukkende ser dig som
en dejlig ven han kan slappe af sammen med og betro
sit inderste sjæleliv.

Få du nu klarhed over hvad han føler og nyd så jeres
venskab, hvis det bliver ved det.

Hold lige evt sex ude fra jeres forhold, til i er
afklaret med jeres følelser, hvis sex betyder
meget for dig og ikke er noget du kan være
med til på venskabs-basis.

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 31-07-03 14:28

In article <3f28f157$0$97219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
h2m@madsen.mail.dk says...

> [...]
> opdagede nogle sider hos hende, jeg ellers ikke havde
> lagt mærke til og SÅ blev jeg smask hamrende forelsket

Jammen henning, du bliver jo forelsket hver gang de er efter dig? *G*

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-07-03 15:14

Jammen henning, du bliver jo forelsket hver gang de er efter dig? *G*

Det har vi vist diskuteret temmelig indgående tidligere.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 31-07-03 20:30

Boerge Rahbech Jensen wrote:
> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
>
> Jammen henning, du bliver jo forelsket hver gang de er efter dig? *G*
>
> Det har vi vist diskuteret temmelig indgående tidligere.

Ja og svaret på spørgsmålet er stadig: Nej.

MVH
Henning

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-07-03 12:57

On Thu, 31 Jul 2003 07:39:43 +0200, "Lise" <liseHADERSPAM@mail.dk>
wrote:

>Jamen - hvis jeg skal snakke med nogen, skal det da være ham jeg er varm på.

jamern sæt dig da ned og tag en snak med ham - gør ham begribeligt
hvis han ikke har det på den måde ...så vil du selvføligt skilde dig
af med slige følser som det er mentalt muligt : selv har jeg nu altid
bare sagt det når jeg har haft det på den måde om end det ligger nogen
år tilbage også når jeg viste der ikke vae en china mans chanse in
hell men blot pointeret at det ikke var ment som en chikane men kun et
udslag af min gode smag og det er nu altid blevet taget godt i mod -
men nu er det jo sådan lidt den omvendte verden da vejen jo er for mit
vedkomne komunikasion mand til kvinde - af uransagelige årsager så
skal de fleste kvinder jo sige ja selv om de mener ja på samme måde
som mænd om ikke andet så altid skal have lyst til at parre sig - nu
er kvinden min temligt anerledes - men det er hun nu i dte store hele
så det kan man vist ikke gøre nogen gylden regl ud af - det er ikke
bare fordi hun er min , hun er såre enkelt unik !

men for lige at vende tilbage til sagen så er det nu en gang sådan
med en hver form for delikat komunikasion at man skal sørge for at den
anden kan bevare værdigheden efter samtalens ophør ... samtidigt med
man selvføligt heller ikke skal sælge helt ud af sig selv.

er du med på hvad jeg mener ?

Fra : HrSvendsen

Dato : 31-07-03 22:42

Lise wrote:

> Jamen - hvis jeg skal snakke med nogen, skal det da være ham jeg er
> varm på.

Nemlig.

> Jeg tror du laver sjov med mig. Men den situation jeg er i, er ikke
> sjov.

Nej. Og sandsynligheden for at den bliver meget værre er stor. Men
alternativet er at følge min tåbelige opfordring. Eller gå i kloster.

Her er så et ærligt råd. Læg an på ham. Gør det ikke til en seance af
fornuft. Tænk ikke over hvor god eller dårlig du er til at lægge an. Det
er grundlæggende en ret enkel handling. Bare gør dit bedste. Husk du er
en pige, og han en mand. Reagerer han ikke positivt så afbryd.

Hvis det derefter gør meget ondt i hjertet så afbryd helt. Man skal ikke
gå tilbage til så eksplosiv en fuser. Ligegyldigt hvor mange gange det
er gået godt for andre at gå tilbage til en sådan fuser, så må du ikke
regne med, at det samme gælder for dig. For hvis det virkelig gør ondt i
hjertet, at han ikke elsker dig på den måde, så er det alt for farligt
at lege videre med sagen. Det forelskede hjerte er en skrøbelig sag.
Ikke det elskende hjerte. Elske kan du altid. Men det forelskede hjerte.
Og det forelskede hjerte er det smukkeste, der findes. Og sådan ca. også
det dummeste.

Du kan lege og spille spil med andre. Der kan du tage chancer og sige
"hva' fanden" og trække på skuldrene. Ikke med den du er forelsket i.
Forelskelse er lotteri. Fordi den er blind. Du må bare trække dit lod.
Og bliver det en nitte - så lid. Lid igennem til det er overstået. Faded
ud eller afløst af en anden forelskelse.

I sidste ende bliver du et gammelt røvhul som os andre. Hormontrykket
daler og ingen er længere _så_ strålende. Heller ikke din elskede, hvis
du scorer ham. Det gustne overlæg vender tilbage, som da du var et
plagende barn, der var klar til at drive dine forældre til vanvid for en
is. Men du har haft oplevelsen. Måske flere af dem. Eller du har ikke
haft den.

En sidste ting. Det gør mere ondt at være ulykkeligt forelsket end at få
et afslag og tage det til efterretning. Dét gør også ondt. Men ikke _så_
ondt. Og ikke i nær så lang tid.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 31-07-03 23:42

On Thu, 31 Jul 2003 23:41:46 +0200, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Nemlig.

>Nej. Og sandsynligheden for at den bliver meget værre er stor. Men
>alternativet er at følge min tåbelige opfordring. Eller gå i kloster.
>
>Her er så et ærligt råd. Læg an på ham.

læg an på en ven ? det er sgu unfair !
så går der sex i den også er det venskab forbi !

> [...]
>er grundlæggende en ret enkel handling. Bare gør dit bedste. Husk du er
>en pige, og han en mand. Reagerer han ikke positivt så afbryd.

ja hvis han er fra Jylland og singel -& hetro så er han sgu nød til
at pule hende så det gælder ikke !

>Hvis det derefter gør meget ondt i hjertet så afbryd helt.

se det er jo netopp det man skal undgå mennesker er der masser af
venner altså virkelige gode venner der møde man måske 10 i et helt liv

> Man skal ikke
>gå tilbage til så eksplosiv en fuser. Ligegyldigt hvor mange gange det
>er gået godt for andre at gå tilbage til en sådan fuser,

fuser og fuser ....det kommer an på rækkefølgen går der sex i den så
uanste hvordan man vender og drejer det så indgår kroppen en aftale
eller har et møde hinsides fornuft ...

>Og det forelskede hjerte er det smukkeste, der findes. Og sådan ca. også
>det dummeste.

så afgjort - om end jeg nok vil sige det farligste ... og mest
skadefulde i sit negative udkomme !

> [...]
>Og bliver det en nitte - så lid. Lid igennem til det er overstået. Faded
>ud eller afløst af en anden forelskelse.

nu kunne det jo være interesandt at få lises bagrunds histroie for
relasionen ....

>En sidste ting. Det gør mere ondt at være ulykkeligt forelsket end at få
>et afslag og tage det til efterretning. Dét gør også ondt. Men ikke _så_
>ondt. Og ikke i nær så lang tid.

hmm ja jge tror nu stadigt på saglig komunikatision og en menatls
selvdeciplin der kan afskære følser fra begivenhed - svært men ikke
umuligt !

Fra : Lise

Dato : 01-08-03 00:14

Alle disse svar gør mig endnu mere forvirret.
Hvorfor skal noget så smukt som kærlighed være så besværligt :(

Mit hjerte græder.........................................
Lise

Fra : John Sahl

Dato : 01-08-03 06:21

Lise wrote:
> Alle disse svar gør mig endnu mere forvirret.

De siger ellers stort set alle det samme:

Snak med din ven om det. Er han en rigtig ven, er der
ingen fare for, at det skader jeres forhold på nogen måde.

> Hvorfor skal noget så smukt som kærlighed være så besværligt :(

Der er vist aldrig nogen der har lovet det skal være let
desværre.

> Mit hjerte græder.........................................

Hvorfor? Du har jo ikke en gang talt med ham om det
endnu, så du har kun dine bange anelser at være nervøs
for. Snak med ham. Gem sex'en til i begge er helt klar
over hvad i vil.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-08-03 07:09

"Lise" <liseHADERSPAM@mail.dk> wrote in message

> Alle disse svar gør mig endnu mere forvirret.
> Hvorfor skal noget så smukt som kærlighed være så besværligt :(

Det kaldes ofte "den menneskelige faktor", og det var jo nok grunden til, du
spurgte i første omgang. Faktisk kan jeg ikke umiddelbart komme i tanke om
ret meget, der ikke hurtigt kan blive meget kompliceret, når man begynder at
tænke over det.

Sagt på en anden måde er du nu i den situation, at uanset hvad du gør, kan
det være lige galt (eller lige godt). Dermed kan du ikke gøre meget andet
end gøre, hvad du har mest lyst til. Da du ikke kan bruge hjernen til ret
meget i den forbindelse, kan du koble hjernen fra og lade dine følelser køre
sjovet, som så må briste eller bære. De fleste mennesker har sikkert flere
gange været i uoverskuelige situationer, hvor det var umuligt entydigt at
afgøre hvilken beslutning, der var den rigtige.

Kærlighed er besværlig, fordi den har afgørende indflydelse på mange
aspekter af de implicerede parters liv. Det er nemt nok at træffe
beslutninger, som ikke betyder noget særligt for éns liv, mens det er
besværligt at træffe beslutninger, som kan ændre éns liv.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-08-03 10:14

On Fri, 1 Aug 2003 01:14:07 +0200, "Lise" <liseHADERSPAM@mail.dk>
wrote:

>Alle disse svar gør mig endnu mere forvirret.
>Hvorfor skal noget så smukt som kærlighed være så besværligt :(

det er det for alle

>Mit hjerte græder.........................................

læs Vita andersen , jeg kender selv højt begavede kvinder der mener
hun er udemærket :)

Fra : PerX ...

Dato : 01-08-03 12:57

In article <3f29a27c$0$5134$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
liseHADERSPAM@mail.dk says...
> Alle disse svar gør mig endnu mere forvirret.

Det er også derfor at råd ofte er at begrænset brugbarhed. Du bliver nød
til at finde hvad er rigtigt for dig.

Men hvad du gør eller ikke gør har konsekvenser.

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-08-03 01:14

Bo M Mogensen wrote:

> læg an på en ven ? det er sgu unfair !
> så går der sex i den

Det er sandelig også meningen.

> også er det venskab forbi !

Du mener afløst af enten fiasko eller udbygget med bryllupsklokker.

> ja hvis han er fra Jylland og singel -& hetro så er han sgu nød til
> at pule hende så det gælder ikke !

Du har ret i, at vi mennesker ikke er så komplicerede, når det kommer
til stykket. Og hvis det både fungerer venskabs og sexmæssigt, så er
succesen hjemme.

> se det er jo netopp det man skal undgå mennesker er der masser af
> venner altså virkelige gode venner der møde man måske 10 i et helt liv

Jaja. Men her er altså tale om en ven, man er forelsket i. Og så er
situationen en helt anden.

> fuser og fuser ....det kommer an på rækkefølgen går der sex i den så
> uanste hvordan man vender og drejer det så indgår kroppen en aftale
> eller har et møde hinsides fornuft ...

Formålet er jo også at se om krop og sjæl kan forenes. Og så gøre det.
Rækkefølgen er ligegyldig til det formål.

> hmm ja jge tror nu stadigt på saglig komunikatision og en menatls
> selvdeciplin der kan afskære følser fra begivenhed - svært men ikke
> umuligt !

At afskære følelser i forbindelse med en forelskelse ville svare til at
spise softice oralt iført et femidom.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 01-08-03 10:12

On Fri, 1 Aug 2003 02:13:59 +0200, "HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com>
wrote:

>Det er sandelig også meningen.

Ja det kommer selvføligt an på hvordan man prioutere venskabet -
kneppe kan man jo altid og hvis sex er en højre prioutet en venskabet
jamen så skal man da tage sex `en ....!

hvilket selvføligt må ses i lyset af hvordan man i virkligheden vejer
venskabets værdi - personeligt vil jeg sige jeg har mange gode venner
- dem ville jeg ikke om end jeg var en fri mand på kød markedet -
ville jeg ikke sætter over styr for sex.

så har jeg 3 nære mandlige venner efter som jeg nu ikke er homo er det
ikke relevevant jeg kunne så alternativt knepper derres koner og
kærster og det kunne jeg slet ikke finde på da
1.) venskabet ville være forbi
2.) jeg ville være dead man walking ! :)

jeg har så en del flere nære veninder - om jeg i så fald ville sætte
dette venskab over styr - forsøget er gjort og det fejlede så nej !

>Du mener afløst af enten fiasko eller udbygget med bryllupsklokker.

groft sagt ja : når man har sex med en eller andet uanset hvad man
beslutter sig for bevidst så indgår kroppene møde som man ikke kan
adskilde sig mentalt fra - hvorfor man med fordel bør nøjes med at
have sex med dem som man elsker og dem man kan undvære !

>Du har ret i, at vi mennesker ikke er så komplicerede, når det kommer
>til stykket. Og hvis det både fungerer venskabs og sexmæssigt, så er
>succesen hjemme.

jeg er 37 år jeg har ALDRIGT set det fungere - da jeg var ynger havde
jeg en del bolled damer - hvilket reelt kun lod sig realisere i
praksis fordi jeg var ligeglad og de havde mindre værds komplekser og
gerne ville have venner og være med i det slæng som jeg var en
del af !

>Jaja. Men her er altså tale om en ven, man er forelsket i. Og så er
>situationen en helt anden.

netop hvorfor man også bør pioutere med omtanke

>Formålet er jo også at se om krop og sjæl kan forenes. Og så gøre det.
>Rækkefølgen er ligegyldig til det formål.

som skrevet tidliger det kommer an på hvor højt man priotere venskabet
da det er indsatsen man står for at tabe - hvorfor komunikastion nu en
gang er bedre .
også til den store uretfærdighed : sex der kommer for nemt til en mand
gør ham nu forviret og vil ofte få ham til at trække sig tilbage søge
afstand !
selvføligt findes der udntagelser i mellem de *bløde mænd* .... men de
er sgu som regl så hule og upålidelige på alle andre omdråder at de på
sigt gør mere skade ind gavn !

>At afskære følelser i forbindelse med en forelskelse ville svare til at
>spise softice oralt iført et femidom.

nope selv deciplin man skal nok være op i årene før man behersker den
eller så skal man være født som en kold satan - men Sporck* har nu fat
i det lange ende !

* Vulcan : star treack !

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 01-08-03 11:32

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message

> Ja det kommer selvføligt an på hvordan man prioutere venskabet -
> kneppe kan man jo altid og hvis sex er en højre prioutet en venskabet
> jamen så skal man da tage sex `en ....!

Hvem har udtalt sig om sex i denne tråd? Lise gjorde ikke...

> jeg er 37 år jeg har ALDRIGT set det fungere

Jeg mener selv at have set utallige eksempler på, at sex og venskab kan
fungere ved siden af hinanden. Det ses tydeligt på de mange par, der har
fået børn uden at gå fra hinanden.

> selvføligt findes der udntagelser i mellem de *bløde mænd* .... men de
> er sgu som regl så hule og upålidelige på alle andre omdråder at de på
> sigt gør mere skade ind gavn !

Ligesom dig? Der er da mange forholdsvis bløde familiefædre, som tydeligt
har bevist, at de er temmelig meget værd.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : HrSvendsen

Dato : 01-08-03 14:22

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> adskilde sig mentalt fra - hvorfor man med fordel bør nøjes med at
> have sex med dem som man elsker og dem man kan undvære !

Er der andre?

> nope selv deciplin man skal nok være op i årene før man behersker den

Det ville stadig være en tam fornemmelse i forhold til at kaste sig ud i
følelseshavet og tage de evt. knubs.

> eller så skal man være født som en kold satan - men Sporck* har nu fat
> i det lange ende !
>
> * Vulcan : star treack !

Sporck er røv og nøgler. Data rulez.

Fra : Eddy Folder

Dato : 31-07-03 11:47

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvad angår at søge sit hjertes udkårne, så er det slet ikke nogen god
> ide. Prøv hellere at spørge en uven eller en, du er fuldkommen ligeglad
> med. Så bliver du ikke såret.

Hvad er det for noget at komme med?? Man kan da ikke gå hele livet og og
holde sig tilbage fordi man er bange for at blive såret. Man bliver alle
såret og man kan ikke undgå det.. Jo, ved at holde sig helt væk som du
siger, men det eneste man får ud af det er at bure sig selv inde.. Det er
selvfølgelig forskelligt fra menneske til menneske hvordan de vil leve deres
liv, men så igen, hvilket liv lever du, hvis du konstant skal gemme dig
fordi du er bange for at blive såret??

-Terry

Fra : Paul

Dato : 31-07-03 13:04

HrSvendsen skrev i meddelelsen ...

>Hvad angår at søge sit hjertes udkårne, så er det slet ikke nogen god
>ide. Prøv hellere at spørge en uven eller en, du er fuldkommen ligeglad
>med. Så bliver du ikke såret.

Altså... den her kommentar er da TYK ironi... utroligt at nogen hopper på
den.

Fra : vonSchneider

Dato : 31-07-03 12:09

Kære Lise,

du risikerer selvfølgelig, at venskabet ryger sig en tur. På den anden
side ville det være ærgeligt, hvis han nærer tilsvarende følelser og
bare heller ikke faar det udtrykt.

Mit forslag: fortæl ham det. Men hav en plan B klar: Sig til ham, at
hvis han ikke gengælder følelserne, så vil du stadig gerne bevare
venskabet - og fortrøst ham med, at det kan du godt administrere. Hvis
I er venner, vil han kunne "overleve" denne besked også, selvom han
ikke er forelsket i dig. Mmmmm....måske bliver han det.

Kærlig hilsen
vonSchneider

Fra : høstblomsten

Dato : 31-07-03 15:35

"Lise" <liseHADERSPAM@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ham
> ?. Er bange for at miste ham, hvis han ikke vil have mig som kæreste.

Hej Lise.

Jeg hopper lige ind fra "sidelinien"

Sjovt nok, så mindes jeg at have været i lidt den samme situation for år
tilbage (d.v.s. da jeg var teenager!)
Uden at gå særligt i dybden, kan jeg fortælle, at jeg var ved "at gå
til" i denne hemmelige forelskelse - så selv om jeg vidste, han havde en
kæreste, fik jeg efter mange overvejelser og anstrengelser arrangeret et
møde med gutten, hvor jeg med besvær fik forelagt ham "mit problem"
....det "kostede" virkelig alt det mod, jeg overhovedet ku' samle!!

Det gik helt, som jeg havde forberedt mig på: han havde jo allerede en
veninde/ kæreste, og ledte ikke efter en anden. Han var dog meget sød og
forstående - og vort venskab holdt!

Hvad *jeg* fik ud af det? Jeg fik et mere afklaret forhold til både den
meget gode ven & til mine egne følelser.

Hvad *du* skal gøre, er jo svært for andre at "diktere", men måske du
også kan finde mere ro med dig selv og dine følelser, hvis du "slipper
dem løs"?

For mig at se, er det ikke et spørgsmål om "Alt at vinde - eller tabe",
for som en anden har skrevet: Hvis han er en virkelig ven, så kan du
fortælle ham alt. Forbered dig blot på, at han høfligt afslår at være/
blive din kæreste, men så har du i det mindste dét på plads.

*Pøj pøj*

Go'e hilsner fra
~høstblomsten ~

Fra : gedestalden

Dato : 31-07-03 16:24

http://www.kandu.dk/

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 31-07-03 18:28

> [...]
> Er blevet varm på min bedste ven. Kan jeg tage chancen og sige det til ham
> ?. Er bange for at miste ham, hvis han ikke vil have mig som kæreste.

Jeg havde egentlig bestemt mig til, at jeg ikke ville kommentere dit
spørgsmål, men efter at have læst de øvrige kommentarer, besluttede jeg mig
alligevel til at gøre det.

Min opfattelse - som bygger på min erfaring - er, at en kærlighedserklæring
kan ødelægge et godt venskab. Det er ikke givet, du mister ham som ven, men
det kammeratlige venskab kan blive noget mere kompliceret af, at andre,
stærkere følelser bliver indblandet. Det er selvfølgelig ikke noget problem,
hvis dine følelser er gengældt. Hvis dine følelser derimod ikke er gengældt,
kan det være meget svært for dig at være sammen med ham, fordi du ubevidst
kan komme til at prøve at komme helt tæt på ham så snart, lejligheden byder
sig, eller høre og se antydninger af tilnærmelser, som ikke var ment fra
hans side. Problemet er så, at jo mere, du prøver at komme tæt på ham, des
mere afvisende vil han være for at beskytte sine grænser, som du sikkert
gerne vil overskride. Måske vil han også være mere forsigtig med, hvordan
han opfører sig overfor dig og fortæller dig, fordi han vil sikre sig, at du
ikke kommer til at lægge noget forkert i dig, og dermed tvinger ham til at
afvise og såre dig.

Problemet er naturligvis størst, hvis I snakker om drenge og piger, og det
er jo også noget, man snakker med gode venner om.

Jeg har prøvet den problemstilling flere gange, men har endnu ikke fundet
nogen løsning.

Med venlig hilsen
Børge