Bærbar med LAN adgang
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 30-07-03 11:48

Hej

NU er jeg efterhånden ved at være træt af det !!

På min arbejdsplads har vi ca. 25 PC, som alle er forbundet til 2 switche.
Vi er alle medlem af den samme arbejdsgruppe.
Når jeg tænder en hver af disse PC'er, kan man med det samme efter login, gå
ind i andre computere/netværkssteder, og se:

- Alle tilgængelige arbejdesgrupper
- Alle delte printere
- Alle delte mapper / drev

Nu har jeg fået en bærbar, som jeg slæber med hjem hver dag.
Alt virker fint, dog med denne ene undtagelse.

Når jeg tænder den bærbare og den er oppe at kører, tager det imellem 4
minutter og 10 minutter førend de samme oplysninger er tilgængelige på den
bærbare.
Dvs. at når jeg om aftenen inden jeg skal hjemme, skal have kopieret nogle
filer med fra en af vores servere, er jeg nød til at tænde den bærbare,
starte den, også vente i LANG tid førend jeg kan se nogen arbejdsgrupper,
servere, m.m. andet end maskinen selv.

Hvad jeg ikke forstår er, at tager jeg derimod en helt "almindelig" desktop
PC, indstallere Windows XP Pro (Som den bærbare) også har, og gør det samme
på den, ja så er alt tilgængeligt med det samme.

Ergo må det jo være denm bærbare der skal rettes et eller andet på !!

Vi har solgt nogle bærbare til andre kunder. Alle forskellige mærker.
Alle de bærbare gør det samme !

Alle "almindelige" PC'er virker bare.

Er der nogen der ved hvorfor ?

Michael

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 30-07-03 13:38

> [...]
samme
> på den, ja så er alt tilgængeligt med det samme.

Bare lige for at udelukke kabel / stik / port-fejl på hardware... Har du
prøvet den bærbare fysisk samme sted som en af de velfungerende stationære
(eller omvendt) ?

- NHE

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 30-07-03 13:41

Ja.

Michael

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 30-07-03 15:56

Michael Vilhelmsen skrev:

> [...]
>
> Ergo må det jo være denm bærbare der skal rettes et eller andet på !!
>
> Vi har solgt nogle bærbare til andre kunder. Alle forskellige mærker.

Kan du ikke se dem i "andre computere" ? eller i de helt væk? Prøv evt. at
søge efter den computer du skal have fat i, det er tit man kan finde den
sådan selvom den ik er med i oversigten...
--
Mvh. Peter.
___________________________________

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 30-07-03 14:04

Jeg kan intet se i andre computere før efter den angivne tid.

Jeg har prøvet at søge efter maskinen.

Det virker ikke førend de er synlige.

Michael

Fra : jens

Dato : 31-07-03 00:36

"Michael Vilhelmsen" <smom22@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ergo må det jo være denm bærbare der skal rettes et eller andet på !!

Eller dit hjemmenet der gør den bæbare lidt træls.

> Vi har solgt nogle bærbare til andre kunder. Alle forskellige mærker.
> Alle de bærbare gør det samme !

Bærbare har færre servicer installeret pr default for at spare strøm jo, se
foreksempel om "server" servicen er med på den bæbare.

> Alle "almindelige" PC'er virker bare.
>
> Er der nogen der ved hvorfor ?

Ikke på stående fod da.

Mvh jens