Printserver - teste forbindelse!
Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 30-07-03 10:20

Hej NG

Jeg har en printserver siddende på et andet net som jeg har adgang til via
VPN. (VPN-concentrator <=> Pix Firewall).

Printserveren fungerer fint på lokalnetværket, men når jeg vil skrive ud til
den fra mit eget net (standard TCP_IP port eller LPR print fra W2Kserver)
kan serveren hvor jeg vil skrive ud fra ikke aflevere printet!

Jeg kan åbne printserverens web-interface (axis) i min browser, så
forbindelsen til den skulle være ok!

SPM: Er der bestemte porte der skal være åbne for at muliggøre dette? Kan
jeg lave en traceroute eller ping ellerlignende for at checke de aktuelle
porte?

mvh
Niels Henrik Egebjerg

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 30-07-03 17:20

"Niels Henrik Egebjerg" <nhe//antispam//@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg lave en traceroute eller ping ellerlignende for at checke de aktuelle

TCP/IP print kører over port 515.
Se evt. dette link:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers

Men hvis du laver forwarding af det portnummer i din router kan alle bruge
din printer, hvis de har din IP. Så tænk over sikkerheden inden du
åbner/forwarder porte.

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Jens

Dato : 30-07-03 21:19

> [...]
> jeg lave en traceroute eller ping ellerlignende for at checke de aktuelle

Du kan ikke pinge eller traceroute porte.....

Jeg tror ikke dit problem er relateret til åbne porte, snarere at din
printserver ikke har indtastet den korrekt default gateway (altså den vej
trafikken skal tage retur til dit net). Det stemmer selvfølgelig ikke helt
overens med at du kan åbne printserveren web-interface, men check
alligevel.

Kan du pinge printserveren ?

Jens

Fra : Niels Henrik Egebjer~

Dato : 30-07-03 21:43

> [...]
> trafikken skal tage retur til dit net). Det stemmer selvfølgelig ikke helt
> overens med at du kan åbne printserveren web-interface, men check

Ja, jeg kan godt pinge den - default gateway er OK!

mvh
NHE