Skattemæssig håndtering af privatforbrug.
Fra : Ken Schultz

Dato : 30-07-03 07:54

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. skattemæssig håndtering af privatforbrug.

Jeg er med i et I/S, hvor vi indtil nu i år har et skattemæssigt resultat
før renter på ca. 50.000 kr.

Der udbetales 'løn' til mig i.f.a. udtræk fra firmaet jf. vores
I/S-kontrakt.

Dette beløb er på 12.000 pr. md. dvs. indtil nu i år på 84.000 kr.

De 84.000 er bogført under egenkapital (trukket fra).

Men hvordan skal de behandles skattemæssigt? - beløbet er ikke på nogen måde
taget med i det skattemæssige resultat på de ca. 50.000 kr.

Hilsen Ken

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 30-07-03 16:28

"Ken Schultz" skrev:

> Men hvordan skal de behandles skattemæssigt? - beløbet er ikke på
nogen måde
> taget med i det skattemæssige resultat på de ca. 50.000 kr.

Beskattes du efter VSL eller PSL?

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Intet er som bekendt mere befordrende
for kreativiteten og produktiviteten end

Fra : Ken Schultz

Dato : 30-07-03 18:22

Jeg laver den almindelige udvidede selvangivelse og bruger ikke nogen
bestemt ordning.

Hilsen Ken

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 30-07-03 22:51

"Ken Schultz" skrev:

> Jeg laver den almindelige udvidede selvangivelse og bruger ikke nogen
> bestemt ordning.

Du bliver beskattet af din del af overskuddet. Dine hævninger er i den
forbindelse irrelevante skattemæssigt.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-09-03 19:38

Ken Schultz wrote:

> Men hvordan skal de behandles skattemæssigt? - beløbet er ikke på nogen måde
> taget med i det skattemæssige resultat på de ca. 50.000 kr.

Din andel af I/S beskattes som du iøvrigt beskattes,
men der mangler mange oplysninger for at give dig et konkret råd om,
hvad du / I skal gøre,
da jeres personlige indkomstforhold kan være afgørende, og forventningerne
til fremtiden,

men lav en aftale med en revisor om ca 2 kkr for at gennemgå I/S og jeres
personlige skatteforhold, så kan der nemt spares over 5 kkr i skat.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.