SQL spørgsmål...
Fra : Magnus

Dato : 29-07-03 21:26

SQL = "SELECT * FROM Kampkalender, Kampreportforlob WHERE kampid=kampid"

Hvordan får jeg hentet poster fra to tabeller som begge har feltet kampid og
som skal være lig med hinanen hvordan ved systemet som det er fra den ene
eller anden tabel kampid skal referere til?

/Magnus

Fra : Tom Jensen

Dato : 29-07-03 23:05

"Magnus"

> [...]
> som skal være lig med hinanen hvordan ved systemet som det er fra den ene
> eller anden tabel kampid skal referere til?

To tabeller :

tlbKampKalender1
KampID
Navn

tlbKampKalender2
KampID
Navn

De har begge et felt der hedder KampID og som danner en relation
og de har osse begge et felt der hedder navn. Det klares ved at
kvalificere SQL udtrykket:

SELECT tblkampkalender1.Navn, tblKampkalender2.Navn
FROM tblkampkalender1 INNER JOIN tblKampkalender2 ON
tblkampkalender1.KampID = tblKampkalender2.KampID;

Kan du se systemet ?? Man skriver tabelnavn.feltnavn derved bliver
det entydigt. Her der lavet en INNER JOIN, hvis det er en Oracle
database skal der skrives et WHERE udtryk

SELECT tblkampkalender1.Navn, tblKampkalender2.Navn
FROM tblkampkalender1, tblkampkalender2
WHERE tblkampkalender1.KampID = tblKampkalender2.KampID;

Tom Jensen
FF Soft
www.ffsoft.dk

Hent en gratis web shop

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 29-07-03 22:06

> [...]
> som skal være lig med hinanen hvordan ved systemet som det er fra den ene
> eller anden tabel kampid skal referere til?

Jeg har på et tidligere tidspunkt skrevet en lille artikel som introduktion
til inner joins:
http://www.improve.dk/content/articles/item.aspx?ArticleID=23

Mvh Mark S. Rasmussen
--