bruger-login
Fra : Alex Hansen

Dato : 29-07-03 14:00

Hej

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside til en gymnasieklasse.. Mit projekt
går ud på, at de skal have et brugernavn og et password for at logge ind!
Jeg synes, at jeg har meget godt styr på det grundlæggende html, css og en
smule javascript, men hvordan knækker jeg denne nød?

Jeg forestiller mig, at der skal være en form for database, hvor deres
brugerinformationer er gemt, og som så bestemmer hvem der har lov til at
logge ind!... muligvis med noget .asp eller hvad???

På forhånd tak...

Alex

Fra : jopa

Dato : 29-07-03 14:50

Alex Hansen wrote:

> Jeg forestiller mig, at der skal være en form for database, hvor deres
> brugerinformationer er gemt, og som så bestemmer hvem der har lov til
> at logge ind!... muligvis med noget .asp eller hvad???

Det viser at du allerede ved at du er i forkert gruppe.
Har du adgang til serverside ASP eller PHP ?
Stil dit ? i den gruppe du vil benytte.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 11:19

Du kan også vælge det noget nemmere javascript. Det kræver intet af dit
hotel som sådan og er en tre sekunders ting at lave.
(http://jespersunivers.dk/style/java/login.zip)

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-03 11:42

Glemte lige... Johns er absolut det mest sikre. Men hvis det skal være
simpelt og enkelt...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Henrik Knudsen

Dato : 02-08-03 22:28

hey den login script var da ret kreativ lool
jeg vil gerne bruge den men jeg vil oss gerne have sendt folk over i et
andet bibliotek
så der skal vel stå noget andet i denne linie: location.href =username +
password+'.htm';
Har prøvet at sætte ../users/ ind foran username men det virkede ikke...

Fra : Alex Hansen

Dato : 30-07-03 17:27

Jeg siger mange tak for dit svar... og så vil jeg da smutte over i en anden
gruppe, så der ikke bliver ballade!

Mvh.

Alex