Explorer: Langsomt på Mac – fint på
Fra : Hans-Henrik Landsvig

Dato : 29-07-03 13:53

Jeg er ramlet ind i et problem, som tilsyneladende skyldes en finurlig
forskel på Mac- og PC-versionen af Internet Explorer.

Jeg har designet en side – www.publicist.dk - for en forening, men siden
er ekstremt langsom, når den skal vises på en Mac med Explorer. Det kan
vare fem minutter, inden den dukker op. Derimod kommer den frem med det
samme, når testpersonerne lader Mac’en fungere som virtuel PC, eller når
de bruger andre browsere som Netscape og Safari.

På PC’er er der ikke meldt om nogen problemer.

Siden er yderst enkelt bygget op. Der er nogle tabeller, men næsten
ingen grafik eller Java, så jeg kan ikke gennemskue, hvorfor det går så
langsomt. I er velkomne til selv at kigge.

Et medlem af foreningen siger, at hans Mac har tilsvarende problemer med
Fondsbørsen – www.cse.dk - og med SAS, men disse sider er langt mere
kompliceret bygget op end den, jeg har lavet, så det har ikke hjulpet
mig. Efter råd fra en venlig sjæl i dk.edb.mac prøvede jeg at fjerne
tæller-koden, men det hjalp ikke.

Problemet viste sig første gang med Explorer, version 5, på en Macintosh
PowerBook G4, med alm. modem 56K (v. 90).

Har nogen af jer et godt bud på, hvad der foregår ??

På forhånd mange tak for al hjælp.

Hans-Henrik Landsvig

- som bor i Danmark, og hvis mailadresse derfor ender på .dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 29-07-03 14:21

Hans-Henrik Landsvig wrote:

> Jeg er ramlet ind i et problem, som tilsyneladende skyldes en finurlig
> forskel på Mac- og PC-versionen af Internet Explorer.

Hejsa

Punkt 1. Valider din HTML-kode
Punkt 2. Valider din CSS-kode
Punkt 3. Vend tilbage

PS. Husk nu alle 3 punkter

Hintzmann

Fra : Hans-Henrik Landsvig

Dato : 30-07-03 00:24

Jeg har nu luget heftigt ud i HTML-koden, men foreløbig kun på forsiden:
www.publicist.dk/index.htm

Det ville være herligt, hvis en Mac-bruger ville hjælpe til med at
tjekke med Explorer.

På forhånd mange tak

Hans-Henrik Landsvig

- hvis mail-adresse fortsat ender på .dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-07-03 22:13

Hans-Henrik Landsvig skrev:

> Jeg har nu luget heftigt ud i HTML-koden, men foreløbig kun på
> forsiden: www.publicist.dk/index.htm

Du bør bruge et bedre program til at luge ud med. Der er et godt
stykke til at koden validerer. Prøv validatoren på w3.org (der dog
skal have en tegnsætangivelse fra dig før den kan bedømme din
kode).

Du kan se hvordan siden ser ud med en validators kommentarer her:

OL:
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.publicist.dk%2F
index.htm&doctype=%28detect+automatically%29&charset=iso-8859-
1+%28Western+Europe%29&verbose=1> #

NB: Læs gerne min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen