Emacs/smtpmail og Exchange5.5
Fra : Hasse Hagen Johansen

Dato : 29-07-03 11:34

Hej

Jeg er nød til at bruge en Exchange5.5 på arbejdet til at sende mail
igennem. Jeg har det problem at jeg sagtens kan sende internt, men får en
relay denied når jeg prøver eksternt (det virker fra Evolution på den
samme maskine). Jeg tror jeg har fundet ud af at det er fordi smtpmail
ikke bruger auth login, men plain. Jeg læste på en side om smtpmail at den
prøver de forskellige authentication metoder i en bestemt rækkefælge med
auth login tilsidst. Dette tror jeg gør at smtpmail bruger auth plain.
Dette gør så at exchangen kun vil sende internt (det kræver auth login
externt). Er der nogle der har et smtpmail setup der virker op mod en
exchange5.5?

Med venlig hilsen

Hasse H. Johansen

Fra : Hasse Hagen Johansen

Dato : 29-07-03 19:51

Hmm. Jeg fandt fejlen, og ved ikke rigtigt om jeg vil fortælle det...hmm jeg havde fået nyere smtpmail.el fra en kammerat som har brugt gnus længe, fordi der vist skulle være nogle problemer med den i den debian pakker som jeg brugte, derfor overskrev jeg den med hans...jeg havde bare lige glemt at jeg nok også skulle slette smtpmail.elc og generere den igen...så det var vist dagens fejl 40

Hasse

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-07-03 20:21

Hasse Hagen Johansen <hhj@musikcheck.dk> writes:

> Hmm. Jeg fandt fejlen, og ved ikke rigtigt om jeg vil fortælle det...hmm jeg havde fået nyere smtpmail.el fra en kammerat som har brugt gnus længe, fordi der vist skulle være nogle problemer med den i den debian pakker som jeg brugte, derfor overskrev jeg den med hans...jeg havde bare lige glemt at jeg nok også skulle slette smtpmail.elc og generere den igen...så det var vist dagens fejl 40

Nu mangler du så blot at sætte default-fill-column og slå
auto-fill-mode til

Problemet med smtpmail.el er så vidt jeg husker at den som standard
ikke bruger indholdt af From-headeren i SMTP-envelopen. Det kan den
med den nye smtpmail.el.

Jeg bruger i øvrigt også (Oort) Gnus op mod en Exchange 5.5 på
arbejdet.

--
Jacob - www.bunk.cc
Every time I think I know where it's at, they move it.