gotmail og libcurl...
Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 03-04-01 17:54

Jeg har postet dette problem sslug
tidligere, men nu prøver jeg her:

Jeg har et problem m. libcurl i forb. m.
afvikling af gotmail:
Logging in...
curl: (1) libcurl was built with SSL
disabled, https: not supported!
An error was encountered getting the page,
retrying [2/2]...
Hvordan skal det forståes?
Jeg aner ikke hvad curl/libcurl er for
noget. Skal jeg "builde" et eller
andet om?
--
MVH.
Axel

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-04-01 19:00

Axel Eystein Jensen skrev:

> Logging in...
> curl: (1) libcurl was built with SSL
> disabled, https: not supported!
> An error was encountered getting the page,
> retrying [2/2]...

Gotmail benytter åbenbart HTTPS/SSL for at logge ind på Hotmail og
hente posten, så scriptet har brug for en tingest der understøtter
SSL - curl er sådan en tingest:

#v+
$ whatis curl
curl (1) - get a URL with FTP, TELNET, LDAP, GOPHER, DICT, FILE, HTTP or HTTPS syntax.
$
#v-

Curl kan oversættes så den enten understøtter SSL eller ej. På grund
af USAs krypto-paranoia er det sikkert standard på de fleste Linux-
distros at curl er oversat uden indbygget SSL. Se om du ikke kan
finde en SSL-udgave af curl (på Debian kan man vælge mellem curl og
curl-ssl - det kan være der findes noget tilsvarende på andre distros),
ellers må du oversætte en selv.

// Klaus

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 04-04-01 22:03

Klaus Alexander Seistrup wrote:
> [...]
> finde en SSL-udgave af curl (på Debian kan man vælge mellem curl og
> curl-ssl - det kan være der findes noget tilsvarende på andre distros),
Ahhh, mange tak. Det vil jeg prøve at kigge lidt på.
--
MVH.
Axel

Fra : Axel Eystein Jensen

Dato : 05-04-01 17:57

Axel Eystein Jensen wrote:
> Ahhh, mange tak. Det vil jeg prøve at kigge lidt på.
Hvis det interesserer nogen, så løste problemet sig, ved at jeg
installerede curl-ssl og libcurl2-ssl på min debian.
Tak for hjælpen!
--
MVH.
Axel