Bosch kompostkværn noget værd ??
Fra : claus sørensen

Dato : 03-04-01 17:29

Hej der ude, er der nogen der har erfaring med Bosch kompostkværn med
skærevalse ??

Claus

Fra : Anders

Dato : 03-04-01 21:44

"claus sørensen" <cs@fedt.dk> skrev i en meddelelse
> Hej der ude, er der nogen der har erfaring med Bosch kompostkværn med
> skærevalse ??
>
> Claus

Jeg har en lille model (2000 W). Den er alle tiders til grene, da den selv
trækker dem ned. Da indføringshullet er lille, skal sidegrene dog skæres af,
hvis de er for tykke. Til gengæld er den ikke meget bevendt til "blødt"
haveaffald, som staudetoppe, hækkeklip o.l.

Anders

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 04-04-01 17:45

Anders wrote:

> [...]
> hvis de er for tykke. Til gengæld er den ikke meget bevendt til "blødt"
> haveaffald, som staudetoppe, hækkeklip o.l.

Hvordan oplever du støjen? Skærevalse skulle larme noget mindre end dem
lavet efter "plæneklipper-princippet". Er det også din erfaring?

--Johan

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 04-04-01 19:55

Jeg har en af de første modeller, og er meget tilfreds med den. Det er let at komme grene i den, og
den trækker selv grenen frem. Og så støjer den ikke, man kan stå og komme grene i, mens den kører
og samtidig føre en samtale med normal stemmeføring. Når/hvis den bliver slidt op, skal jeg have
samme slags igen.

MVH
Ebbe

Fra : Anders

Dato : 04-04-01 22:38

"Ebbe Rasmussen" <ebberas@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
grene i, mens den kører
> og samtidig føre en samtale med normal stemmeføring. Når/hvis den bliver

Jeg kan helt tilslutte mig Ebbes oplevelser af støjen (eller mangel på samme
)

Anders

Fra : claus sørensen

Dato : 05-04-01 17:36

On Wed, 4 Apr 2001 23:37:56 +0200, "Anders"
<anders.hvas@antispam.mail.dk> wrote:

>Jeg kan helt tilslutte mig Ebbes oplevelser af støjen (eller mangel på samme
>)

Tak for svarene, jeg har d.d. købt en på tilbud i Silvan.
(2200 W model)
Den virker rigtig godt og siger ikke meget, dog tog den sikringen
(10A), så jeg måtte tilslutte den på en anden gruppe med 16A sikring.

Men 2200W er også = 10A, så der skal ikke være meget tændt på samme
sikringsgruppe før toppen en nået..

Claus