Mærkeligt problem med DateSerial
Fra : Belial

Dato : 28-07-03 19:55

Jeg skal på en side hive en række resultater ud, såfremt datoerne på disse
(indtastet i en database) er større end dags dato. Jeg gør dette med
DateSerial. SQL strengen ser således ud:

Dag = Day(MyDate)
Maaned = Month(MyDate)
Aar = Year(MyDate)

sql = "SELECT * FROM akt_esbj_dk WHERE menu_punkt = 'august2003' and slettes
< DateSerial(" & Dag & ", " & Maaned & ", " & Aar & ") ORDER BY dato"

Alle posterne har fået en dato, fra hvilken de ikke skal vises mere.
Eftersom det er august jeg skal have hevet resultater ud fra, hedder de alle
noget med "07-08-2003", "12-08-2003" osv. osv. Problemet er, at hvis jeg
kører denne, så viser den alle datoer, som går op til ca. den 20-08-2003.
Vender jeg "næbet" så det i stedet hedder "...and slettes > DateSerial(" &
Dag & ", " & Maaned & ", " & Aar & ") ORDER BY dato" så tager den i stedet
datoer fra ca. den 20-08-2003 og fremefter. Eftersom vi d.d. har den
28-07-2003 giver det jo ingen mening. Jeg har kørt en response.write date på
serveren for at tjekke adressen på denne, og den fungerer fint. Nogen der
ved havd problemet er?

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-07-03 20:01

Belial wrote:
> [...]
> serveren for at tjekke adressen på denne, og den fungerer fint. Nogen der

Hvar du prøvet at skrive Response.Write MyDate ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 20:19

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
slettes
> < DateSerial(" & Dag & ", " & Maaned & ", " & Aar & ") ORDER BY dato"

Ville det ikke være nemmere hvis du bare skrev slettes < date()??

Fra : Jørn Andersen

Dato : 28-07-03 20:23

On Mon, 28 Jul 2003 20:55:10 +0200, "Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk>
wrote:

> [...]
>< DateSerial(" & Dag & ", " & Maaned & ", " & Aar & ") ORDER BY dato"

Syntaksen er:
DateSerial(year, month, day)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Belial

Dato : 28-07-03 21:01

> Syntaksen er:
> DateSerial(year, month, day)

Tak, jeg løste det på den måde. Tak til alle for svar.

Fra : F.Larsen

Dato : 28-07-03 20:33

"Belial" <666_NOSPAM@esenet.dk> wrote in message

> sql = "SELECT * FROM akt_esbj_dk WHERE menu_punkt = 'august2003' and
slettes
> < DateSerial(" & Dag & ", " & Maaned & ", " & Aar & ") ORDER BY dato"

Den korrekte syntaks er :
DateSerial(year, month, day)

Se
http://activedeveloper.dk/iishelp/vbscript/htm/vsfctDateSerial.htm

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-03 20:41

Belial skrev:

> Jeg skal på en side hive en række resultater ud, såfremt
> datoerne på disse (indtastet i en database) er større end dags
> dato.

Som xxx skriver er det lettere blot at bruge den indbyggede dags
dato-funktion (Date(), evt. Now())

> Jeg gør dette med DateSerial.

[snip]

> ... DateSerial(" & Dag & ", " & Maaned & ", " & Aar & ")

Rækkefølgen af argumenter til DateSerial er omvendt: År, Måned, Dag

Se evt.
<http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsfctdateserial.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-03 21:13

> Som xxx skriver er det lettere blot at bruge den indbyggede dags
> dato-funktion (Date(), evt. Now())
Takker Jens det er første gang du har sagt noget godt om det jeg har skevet
;)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-07-03 21:23

*XxX* skrev:

> Takker Jens det er første gang du har sagt noget godt om det
> jeg har skevet ;)

En gang skal jo være den første...

Du har oven i købet citeret helt pænt i ovenstående indlæg -
dejligt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen