Win 98 og XP i LAN?
Fra : Rander

Dato : 28-07-03 15:49

Jeg er på vegne af en ven rendt ind i et problem:

Setuppet er følgende: Tre computere, en 98SE (A), en XP Home (B) og en
XP Pro (C). Derudover en Siemens ADSL-modem-dims, og det hele samlet
med en switch.

Problemet er nu at man fra B kan se computer A, og man kan også komme
ind i dens shares. A kan se computer B, men når man dobbeltklikker på
B påstår den at maskinen ikke findes?

Hverken A eller B kan se C og vice versa - men det går jeg ud fra er
fordi ADSL-tingen kun har to dynamiske IP'er at lege med (en ekstra er
bestilt).

Men indtil videre: Hvordan kommer man ind på B's shares fra A? B kan
sagtens pinges fra A, også ved angivelse af navn (ping B), men når man
vil ind eksisterer den altså ikke..?

Fra : e-block

Dato : 28-07-03 19:00

Har du huske at dele disken på alle maskiner?
Prøv evt. at se tidligere indlæg her i gruppen om samme emne.
E-block