Hvad gør jeg mon forkert...
Fra : Idé-Sign

Dato : 28-07-03 09:10

Nu har jeg prøvet alt....hvad jeg kan komme i tanke om.

Jeg har indkøbt en 3COM OfficeConnect router. Denne er koblet på, og
konfigureret. i STATUS er den "Connected" (til internettet), og i og med at
jeg altså kan kommunikere med den er der jo også hul til pc'en. Men,
internettet virker ikke. Hvad er der galt? Skal der åbnes for nogle porte?
Alt hjælp er velkommen.

Den er opsat til dynamisk IP, da dette er hvad min antenneforening anvender.
Den er opsat til at virke som DHCP, den kobler på nettet med sin egen unikke
MAC adresse, og status er som sagt "Connected".
Jeg har Norton Internet Security kørende på pc'en, men selv om dette
deaktiveres kan jeg stadig ikke få "hul"....

MvH Søren

Fra : jens

Dato : 28-07-03 11:19

"Idé-Sign" <infoFJERN@DETTEide-sign.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
unikke
> MAC adresse, og status er som sagt "Connected".

Hvilken Wan ip har routeren når den siger "conected" ?

Mvh Jens

Fra : Idé-Sign

Dato : 28-07-03 12:42

> Hvilken Wan ip har routeren når den siger "conected" ?
>
> Mvh Jens

Hej Jens,

For at kunne søge hjælp er routeren p.t. taget ned - ellers kunne jeg ikke
skrive dette her

Jeg skal dog lige forklare at jeg konfigurer routeren via dennes interface,
og at pc'en jeg bruger er koblet på routeren med kabel - ikke trådløst. Det
trådløse må jeg vente med at lege med til det andet virker....

Eliminerer det dit spørgsmål, eller skal jeg lige tilslutte routeren og
finde svaret?

MvH

Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-07-03 15:13

"Idé-Sign" <infoFJERN@DETTEide-sign.dk> crashed Echelon writing

> Eliminerer det dit spørgsmål, eller skal jeg lige tilslutte routeren
> og finde svaret?

Du er nødt til at sætte routeren til. For at eliminere alle objekter skal
du sikre dig følgende.

1. Får routeren IP-adresse (WAN) fra dit antenneforening.
2. Distrubuerer DHCP i routeren de rigtige oplysninger ud til klienterne,
her tænkes specielt på DHCP
3. Hvis en klient ser rigtig up med ip-oplysninger, hvad får du så af
resultat fra en traceroute (fx. tracert tv2.dk i en kommandoprompt)

--
Bjarke Andersen

Fra : Idé-Sign

Dato : 28-07-03 17:45

> 1. Får routeren IP-adresse (WAN) fra dit antenneforening.
Ja

> 2. Distrubuerer DHCP i routeren de rigtige oplysninger ud til klienterne,
> her tænkes specielt på DHCP
Ja

> 3. Hvis en klient ser rigtig up med ip-oplysninger, hvad får du så af
> resultat fra en traceroute (fx. tracert tv2.dk i en kommandoprompt)
Har jeg ikke prøvet.

Jeg opdagede i eftermiddags, at selv om jeg sad og konfigurerede routeren
vha interacet (altså i browseren), så fik jeg den besked at der ingen router
var på netværket hvis jeg kørte 3com's "Discovery Application". Der efter
pakkede jeg skidtet sammen og indleverede den i butikken. De mente at den
var defekt, men nu ville de lige teste den selv...

Det er desværre ikke første gang at jeg har siddet og brugt timer (eller
dage) på et stykke hardware, i den tro at det var mig der ikke kunne finde
ud af det, for så blot at opdage at det ikke var mig men hardwaren der var
defekt

Tak for Jeres hjælp. Hvis jeg får routeren tilbage med besked om at det bare
var mig der var et fjols, så får jeg sikkert brug for yderligere hjælp....

MvH Søren

Fra : Jørgen L

Dato : 28-07-03 16:07

> [...]
> Jeg har Norton Internet Security kørende på pc'en, men selv om dette
> deaktiveres kan jeg stadig ikke få "hul"....

Er den sat op til "PPPoE"
og er dit bruger nr og pasword tastet ind ?

Hilsen Jørgen

Fra : Idé-Sign

Dato : 28-07-03 17:47

> Er den sat op til "PPPoE"
> og er dit bruger nr og pasword tastet ind ?

Hmmm, nej. Men det skulle heller ikke være nødvendigt. Se iøvrigt mit svar
til Bjarke Andersen.

Tak for hjælpen.

MvH Søren