"Custom" Studs.
Fra : H-J M

Dato : 27-07-03 11:07

Er der nogle der har nogle tricks når jeg skal til at lave min egen studs?
Jeg er super idiot med et svejseapparat men har en onkel der kan lave alt
med sådan en fætter.
Nogle gode råd osv?
Studsen skal være 20mm.
Det er til en maxi.
Havde tænkt på at aflive 2 org. studser og bruge påspændingen fra dem på.
Altså. Den skal på spændes cylinderen og på spændes karburatoren.
Så jeg ville skære de to ender af en studs af. Der hvor man skruer studsen
på cyllen. Bore hullet i de to op til 20mm og så svejse et rør fast i mellem
de to. derefter tilpasse hullerne i den ene ende så det passer til den
karburator jeg smækker på (fladspjæds go kart karb.)
Er det fremgangs måden? Eller er der bedre måder?
Nogle der evt. kunne tænke sig at lave en studs mod betaling? hvis jeg tager
mål osv?

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : A. K.

Dato : 27-07-03 20:34

> [...]
> karburator jeg smækker på (fladspjæds go kart karb.)
> Er det fremgangs måden? Eller er der bedre måder?
Nej det er det ikke, den org. studs er lavet af sprøjtestøbt alu, og det kan
umuligt svejses, det letteste er at få ham til at lave en helt ny, jeg har
gjort det adskillige gange, men det var dengang Maxi var "moderne" altså for
12 - 15 år siden, måske mere.

--

Hilsen
A . K. Esbjerg